• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01
    Anna - Jodå, man har han i knät. Men förra gången var hon så snabb att hon bara slet han ur knät på mig, därför sa jag till sambon o stå framför o ta han direkt i stället så vi skulle slippa samma sak igen Tungan ute Men nu har han iaf fått båda sprutorna o nu är det bara vänta till 24 Augusti så är det dags för dom 2 nästa..

Helene - Okej, så då är det kanske därför han snuttar så himlans mycket nu då.. Äter väl varannan timma kan bli oftare ibland till o med .. Vissa dagar känns det inte som om man gör nått annat än att amma faktiskt..
    Hoppas det har gett med sig nu då o att det inte blir nå mera kräk..
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-02 09:57:55 följande:
    Anna - Jodå, man har han i knät. Men förra gången var hon så snabb att hon bara slet han ur knät på mig, därför sa jag till sambon o stå framför o ta han direkt i stället så vi skulle slippa samma sak igen Tungan ute Men nu har han iaf fått båda sprutorna o nu är det bara vänta till 24 Augusti så är det dags för dom 2 nästa..

Helene - Okej, så då är det kanske därför han snuttar så himlans mycket nu då.. Äter väl varannan timma kan bli oftare ibland till o med .. Vissa dagar känns det inte som om man gör nått annat än att amma faktiskt..
    Hoppas det har gett med sig nu då o att det inte blir nå mera kräk..
    öööö ok!
    så hon tyckte de va bättra att en okänd tant trösta ditt barn än att han skulle få ligga kvar i mammas trygga famn. vilken människaDemon
    Själva krämen bedövar väl bara för sticket. de reagera inte ens Algot på. De är väl själva insprutningen som svider o spänner o de går väl inte o komma ifrån?
  • helene306

Madde: Ja, det kan vara så. Jag kommer ihåg med David, vissa dagar kom jag inte ur soffan. Han ville äta typ 1 gång i timmen! Alva ammar oftare nu också så jag gissar att hon vill ha mer På kvällen vill hon amma mer också men då är ju mjölken lite tunnare också så det tuttas nästan konstant.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Hamyes

helene

JAG äter alldeles för bra Äter från båda brösten nu inatt var han nöjd när han fick ersättningen och knorra inte Idag har han ätit ur brösten då var dom fyllda och goa

(¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-07-02 10:14:28 följande:
    öööö ok!
    så hon tyckte de va bättra att en okänd tant trösta ditt barn än att han skulle få ligga kvar i mammas trygga famn. vilken människaDemon
    Själva krämen bedövar väl bara för sticket. de reagera inte ens Algot på. De är väl själva insprutningen som svider o spänner o de går väl inte o komma ifrån?
    JA, det var jätte skumt hela situationenTungan ute Precis, han reagerade ju precis likadant nu som förra gången .. så det är själva insprutningen som gör ont..
  • helene306
    Hamyes skrev 2010-07-02 10:17:18 följande:
    helene

JAG äter alldeles för bra Äter från båda brösten nu inatt var han nöjd när han fick ersättningen och knorra inte Idag har han ätit ur brösten då var dom fyllda och goa
    Bra Jag har inte haft en tanke på det med kosten förän kompisen berättade det förra året men som sagt, hon var fettskrämd till max! Olivolja i maten var det enda hon använde annars ratade hon allt. Skönt att han inte knorrade inatt, då vill man inte ha knorr

Annamamma: Emlakrämen/plåster bedövar bara sticket inte svedan och spänning från injektionen och det är oftast den som barnen reagerar på. På torsdag ska Alva få, hon lär illvråla till max! Redan nu, om man råkar toucha henne kan hon börja gråta så hon är mycket känsligare än David, han har inte reagerat vid någon vaccination (förutom 5 årssprutan som det blev skriiiiiiiik för )
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • J R

Då har man varit på efterkontrollen idag.
    Fick insatt kopparspiral idag.
    Var väl inte jätteskönt. Nu molar det lite i magen men det skulle vara normalt.

• Annamamma 83
    J R skrev 2010-07-02 14:30:21 följande:
    Då har man varit på efterkontrollen idag.
    Fick insatt kopparspiral idag.
    Var väl inte jätteskönt. Nu molar det lite i magen men det skulle vara normalt.
    Duktiga du!
    ja ska ju själv sätta in en, men har inte bokat ny tid...än... ja, ja hon har säkert semester nu ändå =)

Skulle beställa en ny mössa på Polarn förut. De kosta bara 60kr nu på rean. Men man var ju tvungen och beställa för minst 240kr o frakten kosta 65kr. Ja hitta inget annat på rean och just nu är ja lite snål som trebarnsmor o tycker deras  kläder är lite för dyra. Så de blev 4 olika mössor i olika storlekar istället. Någon passar väl någon gång och mellangrabben kan nog ha en av dom!Skrattande

Började med sempers magdroppar igår och peppar peppar så tror jag Algot blivit lite bättre än innan med sin magknip!
  • Margaux
    EowynAurora skrev 2010-06-24 10:11:19 följande:
    jag googlade dom där "ullrike" o d står at dom e 13cm i diameter, då borde dom väl ändå täcka rätt stor del av bröstet? jag har problem med att brösten flyter ut i armhålorna när jag ligger ned o då hjälper inte inläggen.

jag har en mjuk bh med kardborre-öppning fram från apoteket som jag köpte i all hast 2 dar efter förlossningen, men den håller inte brösten alls på plats när man ligger ned.

blir nog illa tvungen att ge mig ut att köpa en ny bh, men d e inte lätt o prova ut när man har en otålig bebis i vagnen med sig.
    Hej igen efter en evighet...

EowynA, har du kollat på HM? De har mjuka bhar som är stabila och bra... Det som annars är bra med ullinläggen är att de tar upp mkt mjölk utan att kännas våta, har du dessutom en "engångs" innuti blir det extra bra och säkert! Ullrik är jättebra!
  • Margaux

Då är man tillbaks i verkligheten efter en vecka utan internet(eller jo... det han man ju i telefonen men jag har inte surfat alls, bara kollat fb 1(!) gång...)

Vi bodde typ 10 meter från stranden så rätt mkt tid har spenderats där! Är verkligen superförnöjd med min solskärm i sånnt baddräktstyg med spf 50 som jag köpt till vagnen. Leon trivdes finfint på stranden med lite vind som fläktade!
    Jag har nästan gått ner ner i vikt än innan jag blev gravid, inte det att kroppen är sig lik ändå, mest muskler som försvunnit men inget att gnälla över. Nu sitter jag och snacksar på Västerbottenost och Chorizo... Nyttigt värre!
    Försöker hålla vikten uppe så att mjölkproduktionen inte går ner.
    Leon går upp ca 250 gr i veckan, ibland mer ibland mindre. Den största ökningen vi har haft var 450 gr på 9 dagar. Vår BVC's tant sa att 150-250gr/v var normalt. Leon väger nu 5950gr och är 11v.

Svar på tråden Aprilmammor 2010