Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Annamamma: Gå upp och ner gör jag hela tiden, skittrist! Igår började jag läsa Doktor Dahlqvists guide och blir mer och mer peppad men sn skulle jag vilja få min mamma att läsa boken. De äter Becel, margarin, lightprodukter och mycket kolhydrater och mamma har gått upp, har värk av sin fibromyalgi och äter Levaxin mot sin sköldkörtel. Båda dessa kan bli bättre av lchf vilket många skrivit till Annika om och hon har tagit med i boken men jag vet att min mamma kommer dra alla världens ursäkter för det passar inte henne och hennes sjukdomar och lchf är sånt mumbojumbo att man får högt kolesterol, hjärtinfarkt och kärlen kloggas ihop. Faktum är att det är kolhydrater som är inflammationsbildande i kärlen som orsakar detta men säge man det till mamma så åh nej! Vaddå besserwisser ... Makens pappa har fått typ 2 diabetes och han kommer få en bok av Sven-Eri Litsfelt nu när han fyller år. Sven-Erik har haft diabetes och var väl på väg att gå under tills han började äta lchf och blev bra från allt.
Det enda bröd jag testat och som jag gillar är Lembasbröd. Recept har du här www.helenesbaksida.blogspot.com under "Bröd"
Ain: Det kommer gå bra att sätta in spiral! Ta 2 Panodil 1 timme innan och ta i förebyggande syfte efteråt. Första gången jag satte in spiral kändes det lite, andra gången kände jag ingenting! Det är mer obehagligt med spekulainstrumenten de använder tycker jag.
Söta, gosiga killar som visas upp här i tråden! ![]()

Ännu en söt bebis =)
Kolla Katrins blogg, gav absolut en kick.
Men alltså, nu är de ju helg, o man kan ju inte börja på en helg va?
O imorgon ska vi på kalas o där vet ja att de serveras smörgåstårta, så va säger ni?
Jag kan väl börja på Måndag?
Men OK denna gång menar jag det, på Måndag tar ja tag i problemet!!!!
Helene
Du har rätt!
En "gubbe" på jobbet börja med lchf och alla hans problem blev bättre. Som blodtryck, kol o mkt mer!
Vilka runda små godingar ni har....
León har nu sovit två nätter på rad mellan 01-08,30. Vågar man hoppas på en ny trend?
Han är rätt så förkyld så det kan ju kanske delvis förklara sjusovningen....
Kommer ihåg att det var någon som frågade om feber. León har haft flera dagar med upp till 39,5 och de tog alla typer av test men allt var mer eller mindre bra. Upp till 3 månader så är dom tydligen väldigt försiktiga med feber på så små... Vet inte varför men det har väl med att göra att allt inte är klart än så kanske termostaten har svårt att hantera infektioner och så. Nu är han nere på 36,9 vilket verkar vara hans normaltemp. Febertermometern har varit flititgt använd....
Idag ska här städas och sen kommer en väninna till mig som hux flux gått ifrån sin man.... Fattar ingenting jag, men det kanske kommer en förklaring senare idag. Vi har två lägenheter i familjen så hon ska nog bo i vår lilla extralägenhet som borde varit såld för en evighet sen men bara står och kostar pengar nu. FInt om den kommer till nytta! Det är mannen som äger den andra och han är inte ett hav av effektivitet om man säger så.... Det blir nog jag som drar igång processen för att få den såld tillslut.
Ain, jag bor i Oslo och tycker det är dyrt men 13000/m tar nog kakan... Shit! Tror det kostar mellan 2-4 här....
Angående spiral så satte jag in det för ett par veckor sen. Märkte ingenting!
Idag så sitter León framvänd för första gången i babybjörnen, mannen tog en tur ut med en väninna för att dricka kaffe. Stora killen! Verkade gilla det jättemycket att kunna titta på allt och alla!

Annamamma: Börja på måndag och smygstarta lite i helgen kanske?
Se till att äta något som mättar innan och unna dig en bit smörgåstårta men du kanske inte behöver ta en BAUTAstor bit?
Smörgåstårta är ok om du inte äter brödet
Skämt åsido, du ska leva också och vill du ha så ska du ta. Idag badade vi där svärföräldrarna har sin husvagn uppställd. Hon dukade fram fika: sockerkaka och något kardemummabröd. Jag tog en Babybel-ost och en bit sockerkaka. Borde struntat i den för den var torr men tja, den åkte ner
Jag har faktiskt vräkt i mig lördagsgodis idag, det är ju ändå lördag.
Idag har det varit förjädra varmt! Nog för att det är skönt med värme men så här varmt är inte skönt, det går ju knappt att andas ... När alla andra bunkrar på stranden åkte vi till Linköping och sprang på Ikanohuset (shoppingvaruhus) och shoppade lite och gjorde Ikea. Där inne var det svalt och skönt men så fort man gick ut var det som att gå in i en varmvägg ... Sen blev det badet och jag doppade fossingarna, Alva med ![]()
Jättesöta bebisar! Bidrar med en bild jag med.

Här är det oxå grymt varmt idag! Var upp vid 6-tiden imorse och gjorde en flaska välling till Alicia, redan då var det 18 grader varmt
Idag har vi varit på hamnfesten här i stan och Alicia har fått åka karusell för första gången
Noel sov sött i vagnen medans.
Kräkningarna som han sysslade med tidigare har förresten blivit mycket bättre, nu går det dagar emellan
Och dom där kaskadkräkningarna är väldans sällsynta nu ![]()

Idag döptes han till Wincent Elmer Ture , dopet gick bara bra och han har varit go och glad hela dagen, knappt sovit något alls, tyvärr var många bortresta men vi var ändå 18 personer, ville inte skjuta på dopet får då hade det blivit först i slutet på augusti, början på september och då hade han inte kommit i dopklänningen och varit på tung för att hålla ![]()