• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306
    Ain skrev 2010-07-07 21:21:48 följande:
    Tack för tips om LCHF, far se om jag vagar mig pa det, eller om jag bara försöker sluta med godis och sa.

Men ni som kör pa det, hur gör ni när ni gar bort tex? äter ni bara kött och grönsaker da? Och resten av familjen? Maste man laga helt separat mat?
    Jag äter det som serveras när jag går bort men försöker välja smart. Jag behöver ju inte mumsa vitt bröd bara för att det finns liksom. Jag unnar mig det jag vill ha där och då om jag är sugen. Maken äter som jag, ibland vill han ha pasta. Annars äter vi alla samma. David får pasta, ris eller potatis till. David är överlag VÄLDIGT kräsen i maten så ibland blir det att han äter en rätt och vi gör annat. Idag gjorde jag korv stroganoff. Jag och maken åt kokt broccoli till det och David fick pasta.
    Idag har jag ätit för lite fett. Varit hungrig och sugen och jag föll i affären och köpte godis och Daimglass. Nu har jag ont i huvudet. Det är inte värt att fuska ...

Idag har Alva vägrat sova men hon har varit så go och glad hela tiden! Hon har snackat och skrattat och smilat upp sig konstant. När jag försökt lägga henne 4 gånger i em gav jag upp, lämnade över till maken och åkte och handlade. Mitt tålamod var slut Inte somnade hon när jag var borta heller. Skruttan. Imorgon är det dags för 3 månaderskoll och vaccination.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Så, nu har jag äntligen fått sätta mig ner, bortsett från de ggr ja suttit o matat med flaska då =)
    Ungarna gick nog varandra på nerverna idag, de bara bråkar och härja. Sambon fick komma hem o äta sin lunch hemma, så ja fick gå ut med hunden, ensam!
    När han åkte packa ja in alla i bilen och åkte hem till mormor o morfar. De hade tagit upp sina stora pool som barnen kunde ha när de är där, o de va ju passande!
    Barnen klaga på att vår där hemma va liten o ja på att de blir dyrt o byta vatten varje dag, då vårt "utevatten" kommer innifrån.
    Passande skulle dom in till "stan" på eftermiddagen, så de köpte en ny pool till barnen, men reningspump. Perfekt, då blir mitt samvete bättre när ja inte hinner gå med alla till stranden när man är själv!

Vilhelm har hållt sig helt torr hela dagen, ingen olycka alls. Första dagen han varit helt "olycksfri", tummen upp!

Maten går fin fint, men som sagt, ja kan väl egentligen inte säga att ja kör lchf, snarare min egen giFlört.
    5g/100g är mkt bra för mig. 10g/100g funkar väl typ!
    Jag tog tex 2 knäckemackor till källsmat. Men men bättre än en limpmacka!

• Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-07-07 13:48:47 följande:
    Hur mkt gröt gjorde du då? En smakportin ska ju helst vara några teskedar,så magen och barnet får vänja sig!
    Så tänk på o ta de lite vackert i början! fast de har du säkert gjort, vill inte låta moraltantSkrattande
    Jag gjorde så mycket som det stod på grötpaketet som skulle bli en smakportion.. Men som sagt allt det åt han inte, vart typ en 4 tsk kanske som han åt :) Men det är iaf nånting..

Helene- Nej, det var det första han smakade elr han smakade en tsk fruktpuré dagen innan.. Så dom 2 sakerna har han provat..
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-08 00:38:14 följande:
    Jag gjorde så mycket som det stod på grötpaketet som skulle bli en smakportion.. Men som sagt allt det åt han inte, vart typ en 4 tsk kanske som han åt :) Men det är iaf nånting..

Helene- Nej, det var det första han smakade elr han smakade en tsk fruktpuré dagen innan.. Så dom 2 sakerna har han provat..
    Jaha, trodde du mena en vanlig portion. de är ja som e knäppSkrattande
  • Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-07-08 09:02:29 följande:
    Jaha, trodde du mena en vanlig portion. de är ja som e knäppSkrattande
    nejnej ;p
    tror du jag är galen?Tungan ute
    Fast idag ville han inte äta nå gröt alls,så han kanske inte gillar det trots allt..hm
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-07-08 09:27:29 följande:
    nejnej ;p
    Fast idag ville han inte äta nå gröt alls,så han kanske inte gillar det trots allt..hm
    Erbjud vid ett annat tillfälle, då kan det gå bättre.

Annamama: Jobbigt när det går i ett hela tiden.Jag som bara har David kan tycka han är jobbig när han är på trilskhumör, du har ju två ... Skönt ändå att din sambo kom hem sådu kunde få ett litet andningshål.

Var precis på bvc, 3 månaderskoll och vaccination. Första sprutan gick bra, ögonbrynen gick ihop lite på henne. Andra sprutan gick bra tills det var över, då kom skriket men hon tystnade när jag tog upp henne. Hon väger nu 7090g och är 61 lång. Jag som tycker hon är stor men hon är ändå mindre än vad David var vid samma ålder.
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-08 09:27:29 följande:
    nejnej ;p
    bara fortsätta med lite då o då!

Är mkt stolt idag!
    Vilhelm vakna med torr blöja, trots de inte kom nåt kiss när han försökte igårkväll. o han drack en flaska välling inatt o sov enda tll kl 9.
    jag tog av blöjan direkt när han vakna o efter ca 2 min sa han att han va kissnödig o sprang in på toa.
    Underbart när de går så bra!
    De får vi fira idag, får nog bli jordgubbar o grädde, så mamma kan äta!
    74,3 idag, ett fjuttigt hg upp. o ja vet att man ska strunta i våg o ta fram måttband.
    Har mätt mig innan o tänkte mäta en gång i veckan!
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-08 10:10:42 följande:
    Erbjud vid ett annat tillfälle, då kan det gå bättre.

Annamama: Jobbigt när det går i ett hela tiden.Jag som bara har David kan tycka han är jobbig när han är på trilskhumör, du har ju två ... Skönt ändå att din sambo kom hem sådu kunde få ett litet andningshål.

Var precis på bvc, 3 månaderskoll och vaccination. Första sprutan gick bra, ögonbrynen gick ihop lite på henne. Andra sprutan gick bra tills det var över, då kom skriket men hon tystnade när jag tog upp henne. Hon väger nu 7090g och är 61 lång. Jag som tycker hon är stor men hon är ändå mindre än vad David var vid samma ålder.
    Skönt att de gick bra med sprutorna
    Flickor brukar väl oftast va lite mindre än grabbar, ja har inte så mkt o säga om de dock med tre sönerSkrattande
  • helene306

Detta blev resultatet efter gjutningen. Det platta baldet sprack i 3 delar men det ligger bra i rabatten ändå
  • J R

jättefina!

helene306 skrev 2010-07-08 12:36:51 följande:

Detta blev resultatet efter gjutningen. Det platta baldet sprack i 3 delar men det ligger bra i rabatten ändå
    Nu har vi också tagit sprutorna...första märkte han inte ens. ...andra började han gråta av men gick snabbt att trösta.....nu väntar vi bara på ev. feber...
Svar på tråden Aprilmammor 2010