• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01

Ja, får väl testa vid nått annat tillfälle. Imorse blev han jätte arg iaf.. Så då gick det inte alls.. Men som tur var så gjorde jag mycket mindre än det som stod på paketet, kändes onödigt efter allt jag fick slänga igår Tungan ute

Helene- Fina :) Gör du själv?

• helene306

Madde: Tack! Ja, jag gör dom själv. Det är väldigt lätt. Jag såg en tjej som sålde såna rabarberfat som hon gjort själv och hon tog 200:- för dom. En säck finbetong kostar typ 50:- och ger 3 stora rabarberfat (ungefär). Sen är det roligare att göra själv

Annamamma: Tack ! Alva har varit grinig idag. Hon började skrika på ett sätt som vi aldrig hört förut så vi gav henne en supp Panodil utifall. Det är något gnällskrik fortfarande och hon har svårt att komma till ro men än ingen feber.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-07-08 16:45:49 följande:
    Madde: Tack! Ja, jag gör dom själv. Det är väldigt lätt. Jag såg en tjej som sålde såna rabarberfat som hon gjort själv och hon tog 200:- för dom. En säck finbetong kostar typ 50:- och ger 3 stora rabarberfat (ungefär). Sen är det roligare att göra själv

Annamamma: Tack ! Alva har varit grinig idag. Hon började skrika på ett sätt som vi aldrig hört förut så vi gav henne en supp Panodil utifall. Det är något gnällskrik fortfarande och hon har svårt att komma till ro men än ingen feber.
    Gud så duktig du är :)
    Usch då, jag har också en väldigt gnällig kille här idag..

Tänkte fråga er hur man märker om ett barn inte tål mjölk?
    För han verkar ha ont i magen Julius men han bajsar ju, men det är som vatten...
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-07-08 16:54:31 följande:

För han verkar ha ont i magen Julius men han bajsar ju, men det är som vatten...
    Gnällighet, drar upp benen mot magen, kaskadkräkningar, mycket kräkningar, skrik och gråt. Hur menar du med mjölk, äter han ren mjölk eller mjölk i mat? Alva kan också bajsa som vätska, gulfärgat vatten. Det liksom bara bubblar ur henne om hon ligger på skötbordet. Tidigare var det grynigt gult bajs nu är det mer vätskelikt och några gula gryn i.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-08 16:54:31 följande:

Min äldsta pojk hade mjölkallergi. Men de upptäcktes inte förän han var 9 mån.
    Han fick bla magknip, rossel i bröstet och lös i magen.
    Men de växte bort. Vi började lägga in mjölk i kosten vid ca 4-5 års ålder o de gick bra, vi tog aldrig nåt nytt test.
    Mjölkallergi innebär att man inte får äta nåt innehållande mjölk. mjölkpulver,vasslepulver mmm
    Smör måste va mjölkfritt, t om vissa isglassar innehåller skummjölk.
    Suck, de va ett evigt läsande!
    Det kan visa sig på så himla många vis o nu tror ja inte de tar ett test när de är så små. Man får nog bara uteslöta mjölken o se om de hjälper.
    Dock har väl fler barn magknip än fler har de inte.
    Algot har med magknip, men peppar peppar tror ja de hjälpt lite med dropparna, kanske inbillning kanske slumpen. Tror dock inte han har ont i själva magen, utan att de är att han sväljer luft, eftersom han måste rapa stort sett hela tiden!
    Är din pojk dålig på att rapa, isåfall kan de vara de med.

Algots bajs är rätt hårt, men inte för hårtSkrattande De är fast, så kanske man kan formulera sig!
    När man ammar är de oftast lösare.
  • Madde01

Men det blir oftast så efter ersättningen, att han drar upp benen mot magen o lägger in ett illvrål.. O tänkte ju att det är väl komjölk av nått slag Tungan ute
    Han är frukansvärt dålig på att rapa, jag försöker få han rapa efter varje måltid ibland kommer inte rapen förns en timma efter han ätit.. Det är lite olika..
    Men idag har jag inte vetat vad jag ska göra för att göra han nöjd, han har lixom inte alls velat vara med på noterna om man säger så Rynkar på näsan
    Men nu sover han o har gjort sedan 17 vaknat o ätit en gång.. Så nu kanske han sover för natten.. Vi får väl se...

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-08 19:41:29 följande:
    Men det blir oftast så efter ersättningen, att han drar upp benen mot magen o lägger in ett illvrål.. O tänkte ju att det är väl komjölk av nått slag Tungan ute
    Han är frukansvärt dålig på att rapa, jag försöker få han rapa efter varje måltid ibland kommer inte rapen förns en timma efter han ätit.. Det är lite olika..
    Men idag har jag inte vetat vad jag ska göra för att göra han nöjd, han har lixom inte alls velat vara med på noterna om man säger så Rynkar på näsan
    Men nu sover han o har gjort sedan 17 vaknat o ätit en gång.. Så nu kanske han sover för natten.. Vi får väl se...
    Men du både ammar o ger ersättning eller ger du bara ersättning?
    Ersättningen innehåller  mjölk ja, finns mjölkfri på apoteket.
    Testa minifom droppar om han rapar sällan. De kan hjälpa.
  • Armani
    Hipphipphurra Usch så tråkigt för er Ett dödsfall är aldrig skoj oavsett. Min mamma gick bort för snart 5 år sedan då jag var 19 år och jag har inte heller kommit över det helt, undrar om man någonsin kommer göra det. Men viktigt är iaf att man tillåter sig sörja.

Helene Vilka jättefina! Har alltid velat prova på det där men det har inte blivit av, måste ta tag i det tror jag Skrattande

Annamamma Vilken duktig kille ni har där hemma!

Idag har Noel gnällt skiten ur mig, milt sagt! På morgonen brukar han oftast somna om ett par timmar medan vi andra kliver upp och äter frukost, men inte idag. Tror han har sovit totalt kanske två timmar sen klockan 7:00 imorse Sen har han som sagt bara gnällt och gnällt, han ska vara i famnen HELA tiden och blir arg om han inte får som han vill Sen att armarna far runt helt okontrollerat då han ska försöka somna gör det ju inte bättre heller. Nu sover han iaf sen 19-tiden och det ser ut som att han kastat in handduken tidigt ikväll, han som annars brukar göra natt vid 21-tiden.

Var på BVC i måndags på hans 9-veckors dag, prinsen vägde då 5560 g och var 60 cm lång
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • hipphipphurra
    Armani skrev 2010-07-08 21:03:49 följande:
    Hipphipphurra Usch så tråkigt för er Ett dödsfall är aldrig skoj oavsett. Min mamma gick bort för snart 5 år sedan då jag var 19 år och jag har inte heller kommit över det helt, undrar om man någonsin kommer göra det. Men viktigt är iaf att man tillåter sig sörja.

Helene Vilka jättefina! Har alltid velat prova på det där men det har inte blivit av, måste ta tag i det tror jag Skrattande

Annamamma Vilken duktig kille ni har där hemma!

Idag har Noel gnällt skiten ur mig, milt sagt! På morgonen brukar han oftast somna om ett par timmar medan vi andra kliver upp och äter frukost, men inte idag. Tror han har sovit totalt kanske två timmar sen klockan 7:00 imorse Sen har han som sagt bara gnällt och gnällt, han ska vara i famnen HELA tiden och blir arg om han inte får som han vill Sen att armarna far runt helt okontrollerat då han ska försöka somna gör det ju inte bättre heller. Nu sover han iaf sen 19-tiden och det ser ut som att han kastat in handduken tidigt ikväll, han som annars brukar göra natt vid 21-tiden.

Var på BVC i måndags på hans 9-veckors dag, prinsen vägde då 5560 g och var 60 cm lång
    Jag tror inte att man kommer över det men man lär sig acceptera det. I mitt fall så var vi 5 barn mellan 7 och 14som förlorade vår mamma. Jag var 13år och såg alltihop hur hon föll i hop och fragdan som kom mm. En hemsk syn för vem som helst men att se sin mamma så väcker enorma känslor. Jag har varit deprimerad flera gånger om året sedan jag var 13 till förra året då var jag 26 år. Först då kunde jag prata om det utan att bryta i hop + att jag inte var så besatt av att komma i håg dödsdag, födelsedag, morsdag mm jag känner inget tvång att åka till graven nu och det är så skönt.

Jobbigt med en gnällig kille, kanske är på grund av värmen?
Svar på tråden Aprilmammor 2010