yoshimi skrev 2010-08-29 10:06:34 följande:
Beror nog på hur hög hyra du har.
Man får max om lägenheten kostar från 5500-6000 nåpnstans, kommer inte ihåg den
exacta summan.
Själv sitter jag på ett dunderkontrakt m ed en nybyggd lägenhet som egentligen är på tok för dyr för mig.
Men jag har gett mig fan på att det ska gå, eller så skall jag göra ett superbyte in till stan nånstans så jag kan gå till skolan...
Jaha då är jag med. Jag har turen och har en rätt så billig 3a.
prickelina skrev 2010-08-29 23:24:39 följande:
Hej!
Här är en till student förälder. Efter en ganska flexibel termin på komvux är det nu dax för högskolan.. 5.5 år.. puh... Det känns ganska skrämmande! Jag hade det svårt att gå ihop när jag jobbade och CSN är minsan inte lätt men det ska väl gå på nått sätt! Jag är mest orolig för just grupparbeten och vabbningar just nu! Känns som alla höstförkylningar börjar dra igång snart... Dock har jag ju insett hur mycket mer jag hinner se min son nu när jag pluggar jämnfört med innan, och det är najs!
Hallå Prickelina! Spännande med ny utbildning! Jag kände mig precis som du för ett år sen när jag började på min utbildning. Vad ska du plugga?
Vart någonstans bor alla förresten?
Denna termin kommer jag ta ännu en 15p kurs i statistik. Och detta blir min första kvällskurs. Kan ju bli lite knepigt med barnvakt men jag ville verkligen ta denna kurs då jag behöver den inför masteruppsatsen. Med hjälp av min mamma och två av mina underbara singelmammevänner i området kommer det nog funka!