SoFo89 skrev 2010-09-03 22:18:25 följande:
Hoppas att ni haft en bra vecka alla!
Själv är jag lite småsur på CSN som drar ut på att ens godkänna min ansökan så känner mig lagom fattig, tyvärr, men tak över huvudet och mat i kylen har vi så jag ska väl inte klaga. Hade dock varit skönt att få köpa nya skor både till mig och dottern!
Har varit två första lugna veckor för mig i skolan och jag kan ärligt säga att jag längtar tills det sätter igång på allvar. I helgen ska vi iväg på kusinens kalas och träffa lite kompisar, rätt lugnt med andra ord.
Nycsthlm, hoppas att ni får det skoj på skansen! Du är inte ensam om att vara lyrisk över djuren medans dottern tyckte sisådär

Hoppas det fixar sig med CSN nu i veckan! Mina pengar kom i tisdags och vilken countdown jag hade! Kollade kontot var morgon i en vecka.
Mojsan: jisses. Jag har nog haft tur då. Kurslitteratur för 1200 spänn???? Det mesta jag lade ut för en termin var 300 spänn. Har lyckats låna mycket och så är ju all min kurslitteratur (nästan) på engelska, och som jag tipsade innan så är det så mkt billigare att ebaya, amazona eller köra
abesbooks.com från England än att köpa i Sverige. Tom billigare än om man hittar begagnad kurslitteratur på blocket! Appropå blocket och andra begagnade kurslitteratursidor så tycker jag folk är för jäkla snåla ibland! En av kursböckerna jag behöver nu kostar 266kr på lycknis. Jag hittade boken på både Blocket och Tradera och några andra sidor. Där ville säljarna ha mellan 250 och 300 spänn!!! För en begagnad bok!? De gånger jag har sålt mina gamla böcker har jag tagit mycket lägre än nypriset än så!
Nu ska vi iväg och möta mormor och gå å Skansen. För er i Sthlm så kan jag även tipsa om att det är Barnbarnsdag på Historiska museet. Alla mor/farföräldrar som kommer med sitt barnbarn kommer in gratis och det har en massa barnaktiviteter

.