nycsthlm skrev 2010-09-09 10:18:40 följande:
Underbart! Vad skulle man göra utan sina kära föräldrar? Min mamma hämtar på dagis idag då jag har den trista kvällskursen

.
Idag sa det ofärväntat Caashiiiiing på kontot! 2500kr? Jag antar att det är från fonden jag får 2500 i kvartalet ifrån. Jag väntade mig en utbetalning den 25e denna månad (det är då utbetalningarna har dumpit ned förrut). Nu kan jag ju gå upp lite i pris på vinteroverallen ju

. Jag köpte den där Åhléns overallen igår men vet inte om jag gillade den så mycket. Har ju kvittot kvar så jag funderar på att springa tillbaka och byta upp mig nu! Vad sas nu om Didrikson overallerna? Är det ok overaller? Det fanns 2 modeller som jag tyckte såg ok ut. En i 800kr klassen och i 1000-klassen.
Ni i Sthlms området bör söka denna fond genom FVO i början av nästa år! Det enda kravet var att man inte kunde ta ut extralånet för då hamnade man på "för hög" inkomst. Handläggaren på FVO bad mig kolla om jag kände fler ensamstående studerande mammor för det fanns tydligen inte så många sökandes till just den fonden. Det braiga är att om man blir beviljad får man kontinuerligt en utbetalning per kvartal under hela utbildningen

.
Mojsan: vart vill du skriva uppsatsen? Tycker absolut du ska försöka! Finns ju rätt många stiftelser och stipendier som man kan söka ifrån beroende på vart du ska! Själv är jag sugen på praktik utomlands. 2 av mina kursare har gjort praktik på FN i NewYork (min gamla hemstad- längtar dit). Blir dock ytterst problematiskt som singelmamma ju. Och dyrt. Sonen måste med ju. Dagis i New York går loss på minst $1200 i månaden! Minst!

Jag skulle vilja börja i Thailand och sen vidarutveckla uppsatsen med Sverige. Läste på Sidas hemsida att man kan få nåt stipendie för Minor field studies i ett utvecklingsland. Har ju dock ingen aning om dom på skolan köper min idé och det är ju ett tag kvar innan det är dags men man måste börja fundera i tid. Helst av allt vill jag ha med mig sonen men om det inte går så vet jag inte, kanske att man kan vara borta ett kortare tag och då kan han ju vara med pappa. Började prata lite med honom om det och han vägrade först men så berättade jag att när man går i skolan (svensk skola) i Thailand får man ha undervisning på stranden....då ändrade han sig och frågade när vi skulle åka. *haha*
En lite rolig grej hände i veckan. Sonen hade en övning i skolan där man skulle beskriva sina föräldrar, han beskrev mig. Mamma är snäll, lagar jättegod mat, är bra på att pyssla och så knarkar hon! Hans fröken blev alldeles förstörd av oro och frågade lite mer....det visade sig att jag SNARKAR. Tänk va tokigt det kan bli ibland!=)
Vad gör ni i helgen tjejer? Jag gör ingenting för tillfället, har precis skickat iväg sonen på maskeradkalas, han skulle vara doktor. Igår var det discokalas och mamman var på tjejmiddag. Nu tänker jag inte göra nånting, bara slappa. Borde kanske plugga lite nu när jag har tid men nån gång måste man ju få vara ledig också.
Blir rätt trött på lärarna när dom skrämmer upp en i början av en kurs så man nästan kissar i byxan, för det låter som man inte kommer få göra annat än sitta med näsan i en bok. Sen när det väl kommer till seminarier och liknande är det inte alls så farligt. Vi hade en jättebra seminarieledare igår, mycket bättre struktur än den andra och man fick respons på det man gjort, sånt gillas.
Det här med stipendier och fonder är toppen, det finns en bok på bibblo med precis hur mycket sånt som helst i. Vissa fonder är urgamla men man kan fortfarande få ut pengar ur dom, perfeket för ett fattighjon till student.
NU, slappa! Ha det gött brudar.