nycsthlm skrev 2010-09-05 21:48:42 följande:
Vad gick Polarn & Pyret overallen loss på Ogräset? Skulle gärna ha en, men tror inte ekonomin sulle tillåta det, Inte denna månad i alla fall. Jag tror dock att det går bra med en Åhléns eller Lindex overall då jag är av den sorten som inte lufsar så mkt i snödriver om vintrarna med sonen. Jag HATAR kallt väder och min avkomma verkar inte heller vara så förtjust i att rulla i snödriver. Nästa månad får jag in 2500 från en fond jag fick som är inriktad på studerande mammor med lite inkomst. Så kanske kan jag slå till på en PoP då. Det braiga med Polarn kläder är ju att andrahandsvärdet är så bra att man får in en hel del när man säljer året därpå!
Så har invänjningen gått bra Haven09? Ja förrutom klädesmissödena! Jag har bittert fått erfara vikten av märkpennor! En höstjacka kom bort för mer än ett år sen. Lustiga var att förra veckan hängde den där på min sons krok. Som om inget hänt. Och jag hade frågat om jackan och letat och kollat i borttappadatlådan men ingen jacka. Jaja, nu har jag en jacka här i strl 104. Nu när han drar 116!!! Appropå vita tröjan så brukar jag inte ha vita kläder på min son näre han är på dagis. Jag räknar nästan med att de kommer hem lagom nedfläckta. Har han haft en rolig dag så är det fläckar (sand/färg/gegga/god mat etc)
.
När ja kollade sist så kostade polaren och pyret overallen 1299kr.
Jag är så nöjd med skal jackan och den köpte jag på rean... Hade tur:)
Dagis går jätte bra, Grynet trivs med dom andra barnen.
Min skola går okej... många som kommer och går som dom vill och allt upprepas/översätts så jag börjar bli ganska dålig på svenskan:( I min klass är det 95% invandrare med grava brytningar och kan inge bra svenska så jag är väldigt ledsen över att det ska drabba mig.
Jag hoppas jag kan byta skola till januari till stan, får se.