nycsthlm skrev 2010-08-31 09:19:04 följande:
Hejsan Mojsan, javisst är det bra att plugga som småbarnsförälder! Håller med om det där med somrarna. Denna sommar tog jag dock en distanskurs online. Funkade rätt bra.
Ikväll är det första föreläsningen för terminen, som är obligatorisk. Och gissa vem som snorar och rosslar och inte ville äta frulle för "rösten gör så ont"???? Så han blir hemma från dagis idag. På kvällen ska min kompis fortfarande vara bv eftersom hennes son (min sons kompis) också är snuvig. Då smittar han i alla fall ingen

.
Tjena hej!
Förra sommaren var ett helvete innan lönerna från sommarjobbet kom på plats (efterhand) så i år tog jag också en sommarkurs, med lån :( plus att jag jobbade heltid. Det funkade jättebra men jag har inte sett sonen mycket, som tur är har han haft det kanonbra med pappa, mormor/morfar och farmor men visst har jag lite dåligt samvete för att vi inte setts så mycket.
Vi började i tisdags och det med besked! Två föreläsningar i veckan, plus skriftlig inlämning till seminarium samma vecka och så det muntliga på det. Tidigare terminer har föreläsningarna varit streamade för dom som läser distans men inte nu, så det blir till att pallra sig iväg. Jag kan tycka att jag ibland lär mig mer genom att läsa kurslitteraturen än att gå på föreläsningarna, det blir lätt en massa svammel (sociologi).
Trist med sonen, själv är jag dunderförkyld liksom sonen, det är ju den tiden på året. :/
Läste att dina lärare var förstående om man hade barn, det har mina också varit, fram tills nu. Bad om att få en tidig seminarietid eftersom jag pendlar och är ensam, det var minsann inte det lättaste med denna lärare och det kan jag tycka är skitsopigt. Nu fick jag förklara allt med tider, tågtider osv för att få "fördelen" att välja seminarietid. *suck*
Dags att ta tag i första inlämningen!!!