nycsthlm skrev 2010-09-07 08:30:37 följande:
Vad är det för klass du läser nu? Så där känner jag för min enkätmetodik. Jag är rätt besviken för jag är intreserad av ämnet och behöver verkligen den här klassen. Man ska konstruera en egen enkät innan klassen är slut, och jag ska ju göra min masteruppsats där jag ska samla in data själv genom enkäter. Detta är kvällsklassen och jag ska "skolka" ikväll. Hade kollat fel i schemat så jag har inte fixat bv. Men det gör nog inget att man missar endel klasser då det bara är 4 obligatoriska föreläsningar.
Läraren är så seg och av den typen att man blir förvirrad! Detta är en kurs på grundnivå och jag har läst lite i ämnet förrut så det är just nu rätt enkelt så här i början. Men om jag lyssnar på läraren så blir jag totalförvirrad, för han snurrar till allt! Hehe, Yoshimi skulle kanske kunna hjälpa honom på traven med pedagogiken där

. Sånt är ju superviktigt! Har stött på en sådan proffesor första terminen. En expert inom sitt område som skrivit en massa avhandlingar och böcker, men på föreläsningarna stod han och mumlade i skäggget utan någon röd tråd alls! Och förklara koncepten var han kass på. Jaja, jag får helt enkelt se denna klass som en "distanskurs" och banka in det mesta själv!
Nog med dagens gnäll. Idag blir läsa ikapp i böckerna (jag har legat lite på latsidan så det har jag ågren över) varvat med tvätt!
Jag läser första delkursen i sociologi, alltså en introduktionskurs till ämnet mer eller mindre. Igår hade vi föreläsning om Marx och det hade jag kunnat vara utan känner jag. Alltså, läraren är ju duktig och sådär, kan säkert hur mycket som helst men han har noll koll på att hålla tråden, precis som du sa. Han hoppar hit och dit och svamlar om en massa oväsentligt så allt blir totalsnurrigt.
Imon har vi en annan föreläsning och jag hade gärna velat gå på den, OM han inte var så himla snurrig! Vet att jag fixar det ändå, utan föreläsningarna alltså, så jag är inte ett dugg orolig men det hade ju varit roligt att faktiskt ha en bra lärare som får nåt ordentligt sagt när det tar en hel dag för resande och sånt. På seminariet var han dock jättebra....han pratade själv hela tiden så det var ju toppen. Bra om man får godkänt fast det är han som har pratat *hehe*
Förstår att du får lite "panik" över din kurs, sånt känns viktigt men det kommer du säkert att lösa helt galant. Man fixar mer än man tror på egen hand.
Vad ska du skriva om i uppsatsen? Längtar tills det blir dags för mig, har planer på att göra en del av den utomlands och söka bidrag från SIDA. Kanske bara är en dröm men man kan ju alltid försöka.
Nä, nu ska jag ta och fixa lite te och kura upp mig i soffan o kolla på Idol. Imon blir det plugg och inhandling av födelsadagspresent. Sonen ska på två kalas i helgen, ett disco och en maskerad....mycket att fixa med. Själv skulle jag behöva gå till frissan, köpa nya jeans och jacka, MEN det får vänta i vanlig ordning =( Härligt att va student...eller vad säger ni tjejer?