dio skrev 2010-09-12 09:26:11 följande:
Hej nycsthlm
Min kand. har jag inriktat mot utredning/utvärdering. Har tänkt läsa en master i säkerhet. Inom utbildningen studeras bl a säkerhet i sociotekniska system, säkerhetsjuridik, kriminologi, avvikande beteende, fanatism/terrorism, grupprocesser och ledarskap, m.m.
Jag bor i Piteå.
Hej hej dio och välkommern!
En till med sociologi, kul! Måste säga att det lät mycket intressant det du nämner, kanske är nåt för mig. =) Dio, är det så att om man slänger in steg 1 i psykologi så blir man beteendevetare? Min kursansvarige sa det men å andra sidan sa han också att vi var grundlurade om vi trodde att vi skulle få jobb på våran utbildning. Kändes himla motigt vill jag lova när han nämnde att han också var busschaufför....och sociolog.
nycsthlm: Känner igen det där med att orken inte finns kvar till något annat än att sitta i soffan o glo. Lite trist känner man sig ju men vad gör man då, orken ska ju finnas till för så mycket annat.
Idag hade jag tänkt åka ut och leta svamp och spana efter varg, vi har en ny vargkull inte så långt ifrån mig och det hade varit riktigt trevligt att få se dom små liven. Men dessvärre regnar det som aldrig förr så det blir till att ta tag i morgondagens föreläsningstext och sen diska, dammsuga och annat roligt som ska göras när man är ledig. *suck*