• nycsthlm

Studerande singelföräldrar

Hejsan, jag tänkte kolla om det finns fler singelföräldrar som balanserar studier och föräldrarlivet? Skulle vara kul att kunna chitchatta lite om allt ifrån CSN och studentekonomin till det knep-och-knåpiga med sjuka barn precis innan viktigt inlämningsdatum (min son är fenomenal på att pricka in de datumena ). Ja vi kan ju även dela med oss av det lite mera roliga som när man lyckas naila ett prov och få bra betyg efter 2 nätter av idogt studerande .

Själv är jag en singelmamma på heltid med 3 årig son som bor i Stockholmsområdet och pluggar heltid på ett masterprogram.

Några fler? Vad pluggar ni? Hur långt har ni kvar?

• Svar på tråden Studerande singelföräldrar
  • Haven09
    nycsthlm skrev 2010-09-15 11:50:03 följande:
    Jag måste hålla mig till Tele2 kompis. För precis som Haven09 så har de flesta jag känner comviq/tele2. Höll på att bli skinnad när syrran hade Telia ! Hehe, jag kan vara en riktig phonebug jag! Måste föröska dra ned på det där nu i höst.

Haven09: så allt som allt 450 med Iphone? Ingen förhöjd avgift för telefonen? Eller betalade du i butik för den? Studentdealen för Iphone tror jag var 259kr i mån om jag fattade rätt?? www.tele2.se/mercenat_iphone4g16gb.html

Usch, jag hade tydligen en komplettering att göra på en klass jag tog i höstas. Hade helt missat det och nu kommer jag inte ihåg vad som togs upp på klass 5! Jag har blivit ombedd att diskutera mina variabler utifrån föreläsning 5. Blir till att freestyla lite här !

Förhöjd avgiften va på 250kr per mån. Och man fick inte ringa för det, men som du sa så blir det bra priser om man tar comviq-kompis och har  jag också många som har samma abonnemang så lönar det sig verkligen i längden.

Jag behöver verkligan ett abonnemang då jag alltid hade slut på kontantkortet och jag måste alltid kunna ringa upp folk/läkare och lärare. Så telen fick jag jue telen kostnadsfritt ;)

• SoFo89

nycsthlm; Ja nu har det äntligen löst sig med csn så får det nog i nästa vecka. Som tur var har jag sparat undan lite så jag hade, men det känns ju alltid bättre att veta att man får pengar 

Har åkt på en ordentlig förkylning jag, men det är väl som varje höst. Har i alla fall tvingat iväg mig till skolan och det känns såhär i efterhand skönt ändå. Dottern har sovit sedan strax efter fem (sen kväll och tidig morgon med kusinen som sovit över) och verkar göra det för natten så jag ska lägga mig och titta på en film och passa på att sova lite.
    Fortsatt trevlig helg på er!

ღSigne 071027ღ
  • nycsthlm

Skönt att det fixade sig med CSN tillslut Sofo89! Förresten... bor inte du i Sthlm? Jag ska på en undersökning på mån em, en fokusgruppintervju. Det behövdes fler deltagare!  En undersökning om singelmammor och dating online. Och ersättningen var riktigt nice .

Sonen somnade precis så nu ska jag baka och slå in presenter för imorgon är en stor dag! Min lille kille fyller 4!

• Haven09
    nycsthlm skrev 2010-09-18 20:25:31 följande:
    Skönt att det fixade sig med CSN tillslut Sofo89! Förresten... bor inte du i Sthlm? Jag ska på en undersökning på mån em, en fokusgruppintervju. Det behövdes fler deltagare!  En undersökning om singelmammor och dating online. Och ersättningen var riktigt nice .

Sonen somnade precis så nu ska jag baka och slå in presenter för imorgon är en stor dag! Min lille kille fyller 4!
    Vad är ersättningen?
  • Haven09
    nycsthlm skrev 2010-09-18 22:28:31 följande:

Vart var det d bodde nu igen Haven09?

Haha jag bor i Stockholm...

Kan jag också få va med? Eller hur funkar det? Vilken tid, mm?

• Haven09
    nycsthlm skrev 2010-09-18 22:55:06 följande:
    Oj men det gick ju ej att gå in på din sida. Men du... kolla här och maila www.familjeliv.se/Forum-3-31/m54552495.html .

Tack Du... Har mailat dem nu:)
    Jag har en galning till ex därför skriver jag inga namn eller något personligt... haha, men om jag får komma med den dagen så kanske vi ses...Roligt att få ett ansikte:)

Svar på tråden Studerande singelföräldrar