• nycsthlm

Studerande singelföräldrar

Hejsan, jag tänkte kolla om det finns fler singelföräldrar som balanserar studier och föräldrarlivet? Skulle vara kul att kunna chitchatta lite om allt ifrån CSN och studentekonomin till det knep-och-knåpiga med sjuka barn precis innan viktigt inlämningsdatum (min son är fenomenal på att pricka in de datumena ). Ja vi kan ju även dela med oss av det lite mera roliga som när man lyckas naila ett prov och få bra betyg efter 2 nätter av idogt studerande .

Själv är jag en singelmamma på heltid med 3 årig son som bor i Stockholmsområdet och pluggar heltid på ett masterprogram.

Några fler? Vad pluggar ni? Hur långt har ni kvar?

• Svar på tråden Studerande singelföräldrar
  • SoFo89

Måste erkänna att jag är aningens avundsjuk på er som pluggar på lite högre nivå än mig. Känns som att jag "inte pluggar på riktigt" än.. Även om det är ett steg på vägen så är jag lite otålig

ღSigne 071027ღ
  • Haven09

SoFo89; Vi får ha tålamod, men visst är det långt kvar iallafall för mig. Men jag känner på mig att det kommer va värt allt för jag vill verkligen studera vidare och få en bra utbildning...ler Det är jue bara vi själva som kan skapa våra framtid och jag är så glad att det finns bra möjligheter.
    Vi får se från den ljusa sidan, och skapa en bra grund! Lycka till!

• nycsthlm
    SoFo89 skrev 2010-09-14 21:36:17 följande:
    Måste erkänna att jag är aningens avundsjuk på er som pluggar på lite högre nivå än mig. Känns som att jag "inte pluggar på riktigt" än.. Även om det är ett steg på vägen så är jag lite otålig
    Klart man man pluggar på riktigt på alla nivåer! Jag hoppade av gymnasiet så jag fick börja från scratch med komvux etc. Det var ju mera plugg i och med att man var tvungen att läsa en massa ämnen som man inte alls hade lust eller fallenhet att läsa. Jag fick faktiskt aldrig min gymnasiekompetens utan jag kom in på ettt college i L.A. och då fasiken br¨kade jag med CSN tills jag fick dispans och fick läsa direkt på universitetsnivå. Gissa vilket tjafs det blir vid regristering till klasser på svenska universitet nu då? Alla datorsystem anser mig nämligen inte behörig eftersom jag ej har avslutat gymnasiebetyg . Har det problemet nu m min statistikkurs, så jag msåte antagligen springa till antagningen med mina amerikanska betyg. Suck.

Hur har det gått med CSN förresten SoFo89? Har det dimpt ner ännu?

Från det ene till det andre, är det ngn här som har studentmobilabonnemang? Jag såg att tele2 har det på både Kompisabonnemang och för Iphone! Vart lite sugen på en Iphone, men borde hålla mig. Försöker hålla nere räkningarna till ett minimum ju! 
  • Haven09

Nycsthlm; jag bara älskar min iphone och har 3gs,n tycker den är värt varenda krona och jag kan verkligen hålla koll på allt. Har tele2 och första räkningen va på 450kr med typ inträdet,internet och samtals pot Comviq kompis , helt okej...ler

• nycsthlm
    Haven09 skrev 2010-09-14 22:31:06 följande:
    Nycsthlm; jag bara älskar min iphone och har 3gs,n tycker den är värt varenda krona och jag kan verkligen hålla koll på allt. Har tele2 och första räkningen va på 450kr med typ inträdet,internet och samtals pot Comviq kompis , helt okej...ler
    Åh, 450 var bra! Var det med studentabonnemanget?
  • Haven09

Tele2 kompis med fri surf. Upp till en gigg, sen blir det långsammare surf men man betalar inte mer;) många av mina vänner har Comviq så det blir mycket kostnadsfria sms... Ler

• dio

Tela Vänner, 69 öre i öppningsavgift till alla med Telia. Ingen minutavgift. 69 öre/min till övriga. Tilläggstjänst: 99 kronor/månad, fria sms.

I was an atheist until I realized that I am God
  • MammaHela
    dio skrev 2010-09-15 08:05:48 följande:
    Tela Vänner, 69 öre i öppningsavgift till alla med Telia. Ingen minutavgift. 69 öre/min till övriga. Tilläggstjänst: 99 kronor/månad, fria sms.
    eller telia max 25 som även är till studenter.

99 kr i månaden och då är det samma priser på att ringa, men då ingår fri surf och sms till alla =)
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • nycsthlm

Jag måste hålla mig till Tele2 kompis. För precis som Haven09 så har de flesta jag känner comviq/tele2. Höll på att bli skinnad när syrran hade Telia ! Hehe, jag kan vara en riktig phonebug jag! Måste föröska dra ned på det där nu i höst.

Haven09: så allt som allt 450 med Iphone? Ingen förhöjd avgift för telefonen? Eller betalade du i butik för den? Studentdealen för Iphone tror jag var 259kr i mån om jag fattade rätt?? http://www.tele2.se/mercenat_iphone4g16gb.html

Usch, jag hade tydligen en komplettering att göra på en klass jag tog i höstas. Hade helt missat det och nu kommer jag inte ihåg vad som togs upp på klass 5! Jag har blivit ombedd att diskutera mina variabler utifrån föreläsning 5. Blir till att freestyla lite här !

• prickelina

Jag har oxå en iphone och är super nöjd. Jag sa att om jag kom in på högskolan fick jag unnan mig en. Jag har dock ett 699:- abonnemang där jag får ringa och smsa hur mycket jag vill. Jag tänkte att jag skulle ändå ha råd med det om jag slutade ringa på hemtelefonen....

Ska försöka ta ett ryck och tradera lite idag. Gamla vinterkläder som tar plats här!

Svar på tråden Studerande singelföräldrar