• nycsthlm

Studerande singelföräldrar

Hejsan, jag tänkte kolla om det finns fler singelföräldrar som balanserar studier och föräldrarlivet? Skulle vara kul att kunna chitchatta lite om allt ifrån CSN och studentekonomin till det knep-och-knåpiga med sjuka barn precis innan viktigt inlämningsdatum (min son är fenomenal på att pricka in de datumena ). Ja vi kan ju även dela med oss av det lite mera roliga som när man lyckas naila ett prov och få bra betyg efter 2 nätter av idogt studerande .

Själv är jag en singelmamma på heltid med 3 årig son som bor i Stockholmsområdet och pluggar heltid på ett masterprogram.

Några fler? Vad pluggar ni? Hur långt har ni kvar?

• Svar på tråden Studerande singelföräldrar
  • SoFo89
    nycsthlm skrev 2010-09-18 20:25:31 följande:
    Skönt att det fixade sig med CSN tillslut Sofo89! Förresten... bor inte du i Sthlm? Jag ska på en undersökning på mån em, en fokusgruppintervju. Det behövdes fler deltagare!  En undersökning om singelmammor och dating online. Och ersättningen var riktigt nice .

Sonen somnade precis så nu ska jag baka och slå in presenter för imorgon är en stor dag! Min lille kille fyller 4!

Åhh, tack för tipset. Ska maila jag med

ღSigne 071027ღ
  • Haven09
    nycsthlm skrev 2010-09-21 14:45:11 följande:
    Sisådär! Det var lättförtjänta pengar !
    Jag fick inte komma...:(
  • nycsthlm
    Haven09 skrev 2010-09-21 16:37:40 följande:
    Jag fick inte komma...:(
    Trist. Varför då? Du kanske inte var målgruppen. De behövde folk idag med, men då behövde man bara vara singel. Man behövde inte ha barn. Och igår ville de ha folk som hade erfarenhet av datingsidor. De ville ha folk mellan 25-34 tror jag. Du kanske är yngre än det?
  • Haven09
    nycsthlm skrev 2010-09-21 21:41:34 följande:
    Trist. Varför då? Du kanske inte var målgruppen. De behövde folk idag med, men då behövde man bara vara singel. Man behövde inte ha barn. Och igår ville de ha folk som hade erfarenhet av datingsidor. De ville ha folk mellan 25-34 tror jag. Du kanske är yngre än det?

Hej!

Jag va verkligen i målgruppen, jag är 27 år och singel men det som gjorde att jag inte fick komma va för att jag inte va aktiv i någon dating sida, idag.

Löjligt!

Men tack du för tipset i alla fall:)

• Ogräset

Hur står det till med alla?

Här lunkar allt på som vanligt. Fick dock reda på att förskolan lagt in två planeringsdagar drygt en vecka innan tentan. Panik! Väldigt bra tajming, som alltid. Så det blir till att sitta med näsan i böckerna hela kvällarna framöver.

En god nyhet är att jag arbetar med att få en sovandes förening/grupp på fötter igen. Är därför blivande ordförande i "FSS; Föräldrar som studerar", på UU. Det skall verkligen bli jätteroligt.
    Ni får se till att dra ihop något på SU, så vi kan starta ett sammarbete.

Vidare är jag på jakt efter ett bra par höstskor till dottern.
    Det råkar inte vara någon som har något bra att rekommendera? Hittar ingen jag är blir nöjd med.

• takida

På tisdag ska första inlämningsuppgiften vara klar. Jag har sån ångest och vet inte hur jag ska få till det. Ett fyra sidor långt PM och när det kommer till analys tar det helt bom stopp. Har ingen aning vad jag ska skriva. Har såklart sonen denna veckan så på dagarna hinns det inte med nåt och min tankeförmåga så här på kvällskvisten är inte på topp... Hur fasiken ska jag komma igång???? ahhhhhhhhhhh

• Haven09
    takida skrev 2010-09-24 22:28:44 följande:
    På tisdag ska första inlämningsuppgiften vara klar. Jag har sån ångest och vet inte hur jag ska få till det. Ett fyra sidor långt PM och när det kommer till analys tar det helt bom stopp. Har ingen aning vad jag ska skriva. Har såklart sonen denna veckan så på dagarna hinns det inte med nåt och min tankeförmåga så här på kvällskvisten är inte på topp... Hur fasiken ska jag komma igång???? ahhhhhhhhhhh
    Oj, va tufft... Men det klarar du!
  • nycsthlm

Men gud vad kul Ogräset! Hur många är no? Tror att man på SU måste vara 5 st för att få starta en förening. Jag vill ju så gärna starta en föräldraförening med! Undrars om man kan sätta upp lappar på campus? Känns ju nästan lite desperat ju.

takida: usch jag vet känslan! Själv är jag urusel på att plugga på kvällarna. Jag är en morgon människa och tyvärr är ju sonen det med så det blir inget plugg kl 6-7 heller. Förr i värden när jag jag studeade utan barn så brukade jag ställa kl på 5 och plugga då. Fick så mkt gjort då på morgonkvisten. Ställer jag kl på 5 så vaknar ju sonen också! Det enda tipset jag har för tillfällen när man har kört fast är att sätta sig ned vid datorn och riktigt försöka släppa självcensuren. Blajja ned alla tankar, fakta och associationer du har i ämnet  och försök inte tänka på hur det du skriver skulle uppfattas av andra. Ibland kan jag kopiera in några rader från litteraturen som jag tycker är centralt och kopierar då in den texten med annan font eller färg så att man sen ser vad man behöver ta bort (så man ej åker fast för plagiarism) efter att man har formulerat om innehållet i egna ord under det inkopierade. Sen när jag har en eller två sånna sidor brukar jag printa det och läsa igenom det och då brukar man ibland se hur man kan få till en röd tråd och sen börjar man på det riktiga dokumentet.

Idag är det polismuseetsdag i sthlm. Så snart ska vi bege oss dit och beundra polisbilar. Min lilla kille kommer vara i extas!

Svar på tråden Studerande singelföräldrar