Ogräset skrev 2010-09-28 20:14:10 följande:
"Mr Right har en tendens att uppenbara sig när man minst anar det." Är det inte så de brukar säga?
Och när han gör det så uppenbarar sig andra problem istället. Jag fann en man för drygt två månader sedan, precis när jag gett upp. Nu får vi istället problem med att finna tid för varandra.
Nyc. : I och med att föreningen redan "existerade" så räckte det med mitt intiativ. Håller på att söka efter andra som kan
Jag ska kontakt med kåren på SU idag och se om det finns en vilande eller om de kan hjälpa mig finna "likasinnade". Tycker att det är konstigt att det inte finns en förening för föräldrarredan!? Jag tor man kan göra mycket och påverka. Det har ju varit endel skrivierier om studerande föräldrars ekonomiska svårigheter.
Man får ju 500-något extra i lån när man har ett barn. Är det någon som vet om det gäller per barn? Tycker att man ska få några hundralappar mer när man har barn.
Vad kul att du träffat någon! Inte det lättaste. Speciellt när man har fullt upp! Kan tänka mig att det blir knepigt att finna tid för varnadra. Speciellt så där i början. Jag datade en kille för ett tag sen, jag ville ju inte att han skulle få träffa sonen så jag var ju tvungen att fixa bv och han hade barn (varannan vecka) så det riktigt svårt att fixa ihop datar!
Idag börjar en riktigt hektiskt tid. Får hoppas man klarar sig utan magkattar

! Jag ska för första gången ta 2 heltidskurser. Samtidigt! Den där kvällskursen i undersökningsmetodik droppade jag så nu har jag en massa poäng att fylla på med för att komma upp till heltid! Klassen jag droppade var helt hemsk! Jag av upp då jag började känna mig som på högstadiet på en riktigt tråkig lektion

. Jag kom på mig själv med att skolka samt sitta och kluddra i blocket på föreläsningarna. Helt slöseri med tid att ta en kurs bara för att komma upp i rätt poäng. Kursen var alldeles för enkel, dessutom tog jag den för att man skulle få göra sin egna enkät. Sen visade det sig att enkäten skulle vara ett grupparbete med ett ämne som läraren delade ut! Jag berättade att jag tog klassen för att jag måste ha min enkät för masteruppsatsen klar i slutet av denna termin. Men no mercy

. Jag skulle göra grupparbetesenkäten. Tror jag ska ta och få lite inspiration av 17 06 07 här för att klara av dubbelpluggandets.DU är ju så himla målmedveten och organiserad

! Tell me how u do it!!!