summertime123 skrev 2010-10-03 09:32:09 följande:
måste hoppa in här lite snabbt och dela med mig av min lycka. Spricker snart!!!! hahahaha vet ni vad jag gjorde igår..........

gick på en dejt!!! Och fy SATAN vad bra det gick. Jag svävar på rosa moln idag med största leendet på läpparna. Hade glömt bort den här känslan hahaha för det va verkligen ett BRA tag sen!!!!
Nu ska jag försöka återgå till pluggandet innan jag ska hämta tillbax sonen fr mormor och sen joinar jag er i allt snack om bostadsbidrag och skola

Wooooohooooo
! VAD KUL! Nu du 17 06 07, förväntar vi oss alla en mer utförlig redovisning här i kväll

!!! Vart hittade du denne date?
Jag och sonen sov hos mormor så nu sitter jag här och försöker läsa ikapp inför föreläsningen jag har på tis medans mormor roar sonen (att "Här Dansar Herr Gurka" går varm i bakgrunden är ju inte den optimala studiesituationen men det får jag leva med

).
Måste klaga ännu lite mera på 5v klasser! Lärarens litteraturlista var verkligen inte den bästa, man kunde nämligen inte riktigt se om de obligatoriska texterna var böcker eller articklar. Och hon hade blandat dem huller om buller. Vilket resulterade i att jag satt online i flra timmar i olika databaser och försökte få fatt på 3 artiklar som i själva verket var BÖCKER. Ons eftermiddag beställde jag så dessa böcker, och de har ju ej kommit. I torsdags ber läraren oss att läsa typ så mkt vi kan ur ena boken. (Hon typ ber oss läsa ut den! Det är inte det lättaste att plöja igenom en hel bok mellan tors och tis. Speciellt inte för oss singelmammor som inte kan utnyttja helgerna till max). Och denna bok finns ingenstans att låna. De 2 ex som finns på SUs bibliotek är ju förståss utlånade. Men nu har jag, dinosaurien, insett att man kan läsa en massa böcker online! Haha, har inte fattat detta förrut. Så nu sitter jag på Ebrary och försöker läsa som en tok. Jag föredrar dock old school pappersböcker, men i brist på boken får ju detta duga!
Haven09 skrev 2010-10-02 22:24:33 följande:
Det är lite knepigt med bostadsbidraget mm, jag har idag bostadsbidrag och söker vårdbidrag, tydligen får man inte ha både och och då är min undran... Är det inte moment 22 över det? Alltså jag har det tufft ekonomiskt och begär bostadsbidrag och jag har en hel del besök till hab, läkare och tränar mycket med Grynet mm, så varför får jag inte båda då? Bostadsbidraget är på 2200kr och vårdbidraget är på samma summa.
Haha nu kanske ni blir arga på mig men jag undrar bara;)
Det var verkligen ett moment 22. Men har in vårdbidraget ngt att göta med om man förlorar inkomst? Min kompis fick det förrut. Hon visste inte att det fanns, men så tipsade hennes dotters assistent om att hon skulle söka detta. Min kompis förlorade ganska mkt i inkomst eftersom barnet var för gammalt att vabba med, samtidigt så behövde hon ju vara borta från jobbet en massa för att gå på möten, utredningar och läkarbesök. Tror att hon fick det eftersom hon kunde påvisa ett inkomstbortfall.