• nycsthlm

Studerande singelföräldrar

Hejsan, jag tänkte kolla om det finns fler singelföräldrar som balanserar studier och föräldrarlivet? Skulle vara kul att kunna chitchatta lite om allt ifrån CSN och studentekonomin till det knep-och-knåpiga med sjuka barn precis innan viktigt inlämningsdatum (min son är fenomenal på att pricka in de datumena ). Ja vi kan ju även dela med oss av det lite mera roliga som när man lyckas naila ett prov och få bra betyg efter 2 nätter av idogt studerande .

Själv är jag en singelmamma på heltid med 3 årig son som bor i Stockholmsområdet och pluggar heltid på ett masterprogram.

Några fler? Vad pluggar ni? Hur långt har ni kvar?

• Svar på tråden Studerande singelföräldrar
  • yoshimi

Mycket nöjd med gårdagen.
    Middag på en mysig restaurang, sen film och vin hos honom.
    Jag känner att jag mer och mer försöker övertala mig själv om
    att detta är en bra kille. :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskade Max - vad vore jag utan dig ♥¸.?°´¯) ♥
  • nycsthlm
    yoshimi skrev 2010-10-07 16:09:05 följande:

Underbart ju! Så nu går du precis som 10607 och lyssnar på smäktande rnb ballader !

Här är jag skitstressad! Att ta 2 heltidskurser samtidigt är no joke . men det är bara att bita ihop och säga ajöss till det redan minimala sociala livet. Fejjan avreggade jag mig på för att inte bli lockad att kolla in där för många ggr per dag. Nu är det bara FL-kvar då. Men FL är inte så tidkrävande och pockande som FB så det ska jag nog kunna leva med.

Nu ska jag börja på en analys som ska vara inne på tis. Trevlig helg alla!
  • summertime123
    yoshimi skrev 2010-10-07 16:09:05 följande:

JIPPIE!!! vad kul Det kanske inte behövs någon mer övertalning, han kanske är THE ONE!! Ska ni ses snart igen?

Jag har slutat lyssna på ballader hahahaha iaf ett tag framåt, ngt känns inte heeeelt rätt så jag kör ett litet "test" haha han kanske inte är så bra som jag först trodde :-/ We shall see what happens

nyc: YOU CAN DO IT!!! Är det de kommande 5 veckorna som är ett helvete lr? haha.. jag såg att det hade droppat en vän fr min lista men inte anade jag att det va du haha men du kommer väl tillbaka, sen`?
    Ses vi på sön lr?
  • nycsthlm

Jepp det var jag som var den droppade vännen . Förra gången jag hade så här hemskt mkt att göra så gjorde jag samma sak. Men då fick jag några stressade mail och mess från folk som trodde jag var arg på dem! Haha. Ja se FB har ju blivit som värsta dram-siten. Om man droppar någon blir det värsta dramat!

Fram toll den 29e har jag så mkt att göra att jag inte ens vet vad jag ska börja! Förrutom mina 2 heltidskurser så måste jag omformulera min frågeställning för masteruppsatsen. Ngt som tydligen är krångligare än jag först trodde. Min handledare vill nämligen att jag ska vara klar med mina variabler jag ska fråga om på enkäten rätt snart.

Men huva 170607, har du redan börjat ana oråd? Hmmm??? Men det är klart att det är bra att hålla en guard uppe så där i början. Själv är jag numera riktigt misstänksam. Haha. Känner mig snudd på "immun" mot män. Blir aldrig förtjust och INGET skulle förvåna mig när det kommer till dem.

Appropå stipendier... vem var det som bodde i Gbg? Bodde inte du där Takida? Såg ett anslag på min istitution idag http://www.hvitfeldtskastiftelsen.se/. Lite skumt eftersom det gällde folk från Gbg. Men jag tänkte i alla fall tipsa vidare för er från Götet .

• takida
    nycsthlm skrev 2010-10-08 18:48:35 följande:
    Jepp det var jag som var den droppade vännen . Förra gången jag hade så här hemskt mkt att göra så gjorde jag samma sak. Men då fick jag några stressade mail och mess från folk som trodde jag var arg på dem! Haha. Ja se FB har ju blivit som värsta dram-siten. Om man droppar någon blir det värsta dramat!

Fram toll den 29e har jag så mkt att göra att jag inte ens vet vad jag ska börja! Förrutom mina 2 heltidskurser så måste jag omformulera min frågeställning för masteruppsatsen. Ngt som tydligen är krångligare än jag först trodde. Min handledare vill nämligen att jag ska vara klar med mina variabler jag ska fråga om på enkäten rätt snart.

Men huva 170607, har du redan börjat ana oråd? Hmmm??? Men det är klart att det är bra att hålla en guard uppe så där i början. Själv är jag numera riktigt misstänksam. Haha. Känner mig snudd på "immun" mot män. Blir aldrig förtjust och INGET skulle förvåna mig när det kommer till dem.

Appropå stipendier... vem var det som bodde i Gbg? Bodde inte du där Takida? Såg ett anslag på min istitution idag www.hvitfeldtskastiftelsen.se/. Lite skumt eftersom det gällde folk från Gbg. Men jag tänkte i alla fall tipsa vidare för er från Götet .
    Tack för tipset! Kollade in sidan o man måste ha tagit 60 hp för att söka, där är jag inte än men ska spara infon o söka när jag fått mina 60 poäng:)
  • prickelina

Dubbelsuck... Ídag har exet varit och hämtat en gråtande son... Fan vad hemskt det känns när han tittar sorgset på en och säger, mamma, vill inte pappa! Man vill ju bara säga nä hjärtat du behöver inte... Så jag har svårt att njuta av att vara barnledig... och inget pluggande får jag gjort heller. Fast just denna veckan är jag inte så stressad över plugg, jag ska mest försöka läsa in lite litteratur...

Därför borde jag ju hitta en karl som distraherar mig barnfria helger. haha. Jag känner mig oxå lite smått immun mot män just nu, vet inte om det är för att jag är så fokuserad på mitt "nya liv"?

• takida

Tjohoo!!
    Kollade på fk vad jag skulle kunna tänkas få i bostadsbidrag, om jag räknat rätt kan jag få 1700kr/mån, de pengarna kommer inte sitta fel:) för visst är det 80% av bidraget o inte lånet?

• yoshimi
    takida skrev 2010-10-10 21:38:27 följande:
    Tjohoo!!
    Kollade på fk vad jag skulle kunna tänkas få i bostadsbidrag, om jag räknat rätt kan jag få 1700kr/mån, de pengarna kommer inte sitta fel:) för visst är det 80% av bidraget o inte lånet?
    Stämmer bra det.
  • yoshimi

Ja karl verkar ju lovande, men jag är ju som er andra grymt misstänksam.
    Vi skulle försöka ses i nästa vecka men vi är väldigt upptagna bägge två så vi får se
    om vi får ihop det.
    Jag vågar inte hoppas på nåt alls, är man konstig eller är man konstig...

Svar på tråden Studerande singelföräldrar