• nycsthlm

Studerande singelföräldrar

Hejsan, jag tänkte kolla om det finns fler singelföräldrar som balanserar studier och föräldrarlivet? Skulle vara kul att kunna chitchatta lite om allt ifrån CSN och studentekonomin till det knep-och-knåpiga med sjuka barn precis innan viktigt inlämningsdatum (min son är fenomenal på att pricka in de datumena ). Ja vi kan ju även dela med oss av det lite mera roliga som när man lyckas naila ett prov och få bra betyg efter 2 nätter av idogt studerande .

Själv är jag en singelmamma på heltid med 3 årig son som bor i Stockholmsområdet och pluggar heltid på ett masterprogram.

Några fler? Vad pluggar ni? Hur långt har ni kvar?

• Svar på tråden Studerande singelföräldrar
  • prickelina

haha eller hur är det galet med dejtingsajter, man är kräsnare än irl helt klart. Jagt klarar inte av när folk tex skriver hur ofta de tränar i sin pres... Vad bryr jag mig om det liksom?? Jag har t.o.m träffat en kille som hade lagt ut bilder på en annan kille istället för sig Varför gör man så liksom?? Jag har väl dejtat ett 15 tal från nätet och den ena värre än den andra. En kille var så "charmig" att han berättade att han hade satt på mig även om jag så hade haft en påse på huvudet... När jag informerade att det var uteslutet så gick han in i ett annat rum och typ skrek för sig själv att han ville spruta över de pattarna... Jag gick rätt fort då.. haha. Dock hade han redan satt sig att leta efter en ny dejt innan jag hann gå. "Det är ju fredagskväll och jag vill inte vara själv" GALNING! Och mina kompisar och jag hade sagt att han kunde ju vara en 7a som sämst med sin super snygga bild. OCh han var typ en 2a! Foton lurar!

Sååå sur jag är idag. Har varit på introdag idag inför praktiken imorgon. Och fick reda på att jag ska vara i en 5:a! Hallå, jag ska bli gymnasielärare, vad fan ska jag på mellanstadiet att göra??? Skitsur men det är väl bara att gilla läget denna veckan och ta det med min mentor sen...

• nycsthlm
    prickelina skrev 2010-10-04 21:21:19 följande:
    En kille var så "charmig" att han berättade att han hade satt på mig även om jag så hade haft en påse på huvudet... När jag informerade att det var uteslutet så gick han in i ett annat rum och typ skrek för sig själv att han ville spruta över de pattarna... Jag gick rätt fort då.. haha. Dock hade han redan satt sig att leta efter en ny dejt innan jag hann gå. "Det är ju fredagskväll och jag vill inte vara själv" GALNING! Och mina kompisar och jag hade sagt att han kunde ju vara en 7a som sämst med sin super snygga bild. OCh han var typ en 2a! Foton lurar!
    Hahaha! Shit Prickelina, den du!! Den tog nog priset. Vilken avskum! Du måste nästan dela med dig på http://dontdatehimgirl.com/home/ för att varna andra kvinns i internetdejting svängen !
  • nycsthlm

Sååå sur jag är idag. Har varit på introdag idag inför praktiken imorgon. Och fick reda på att jag ska vara i en 5:a! Hallå, jag ska bli gymnasielärare, vad fan ska jag på mellanstadiet att göra??? Skitsur men det är väl bara att gilla läget denna veckan och ta det med min mentor sen...
    Förstår att du är sur! Det är ju liksom inte en liten åldersskillnad det där ! 11 åringar och gymnasieelever är det ju ganska så stor skillnad på! Vet inte om jag frågat tidigare, men vilka ämnen kommer du rikta in dig på? För man ska väl välja ett huvudämneämne som högstadie/gymnasielärare va?
  • takida

Härligt att höra om allas dejting erfarneheter:) Jag har nätdejtat en hel del får jag säga, rätt roligt faktiskt! Men shit va kräsen man blir, minsta lilla och jag dömer ut dem direkt. Några har jag dock träffat ett par månader o det är alltid kul. Det jag tycker är jobbigt är att alla de killar jag träffar lite längre faller pladask för mig o lägger sitt egna liv på vänt o bedyrar sin kärlek o vill träffa min grabb direkt o då får jag fullständig panik.... jag vill ta det lite lugnt kanske få kämpa lite för killen ifråga, jo jag e helt bakvänd:))
    Frågan e bara vart hittar man en kille om man inte nätdejtar?? Alla kompisar o deras kompisar e ju par!
    Men nu när jag pluggar blir ju umgänget lite bredare så kanske kanske..
    Jag hade tänkt att jobba massa extra o få in lite pengar över jul men nej då, då har vi ju tenta den 10 jan så det blir till att plugga under jul...
    Nu i veckan ska min stora kille ta med sig en tjej hem från dagis, de är kära:) ska bli så kul!!! Fast när jag frågar honom så säger han att mamma: jag e inte kär bara väldigt förtjust i henne! min gullunge:)

• prickelina
    nycsthlm skrev 2010-10-04 21:55:44 följande:
    Förstår att du är sur! Det är ju liksom inte en liten åldersskillnad det där ! 11 åringar och gymnasieelever är det ju ganska så stor skillnad på! Vet inte om jag frågat tidigare, men vilka ämnen kommer du rikta in dig på? För man ska väl välja ett huvudämneämne som högstadie/gymnasielärare va?
    Det kommer nog bli religion och svenska tror jag. Religion är mitt huvudämne sen velar jag mellan svenska och historia men eftersom jag är askass på årtal så borde svenska vara bättre. Åandra sidan är jag jätte kass på grammatik så... Vi får se, det är två terminer dit... Väljer jag svenska så har jag dock 6 års plugg att se fram emot men jag har ju snart gjort ett halvår så.. *asg*
    takida skrev 2010-10-04 22:12:04 följande:
    Frågan e bara vart hittar man en kille om man inte nätdejtar?? Alla kompisar o deras kompisar e ju par!
    Jag tänkte oxå så men de är ju sååå unga pojkarna i min klass och ganska få dessutom. Fast idag när jag hade en sjukt tråkig introdag på stadshuset så förgyllde en lockig ängel min fanasi... haha undra vad han hade sagt om han visste att jag satt och tänkte på honom i arbetsbyxor och bar överkropp under hela power pointen?
  • yoshimi

Vad jag har märkt så finns det två typer på dejtingsiterna,
    de överseriösa som vill gifta sig efter första dejten och de som bara vill ligga.

Var finns killarna som bara vill umgås, hitta på roliga saker tillsammans och se vad som händer?

Jag är 28 och dejtar mest killar 30 + just för att dom inte verkar skrämmas av att jag har barn, yngre killar verkar inte förstå innebörden av att man har barn tyvärr...
    Sen är jag inte främmande för fler barn, men inte just nu.

Prickelina: Jag läser också svenska, men på en helt annan nivå iof. Men fokus här ligger mest på litteraturkunskap och det är riktigt kul. Just nu är kurslitteraturen mest barnböcker, så nu läser jag det jag kan för Max.
    Trist med din praktik... Vet att det är samma här, endast sista terminen får man praktisera på gymnasiet OM man har tur...

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskade Max - vad vore jag utan dig ♥¸.?°´¯) ♥
  • nycsthlm
    takida skrev 2010-10-04 22:12:04 följande:
    Härligt att höra om allas dejting erfarneheter:) Jag har nätdejtat en hel del får jag säga, rätt roligt faktiskt! Men shit va kräsen man blir, minsta lilla och jag dömer ut dem direkt. Några har jag dock träffat ett par månader o det är alltid kul. Det jag tycker är jobbigt är att alla de killar jag träffar lite längre faller pladask för mig o lägger sitt egna liv på vänt o bedyrar sin kärlek o vill träffa min grabb direkt o då får jag fullständig panik.... jag vill ta det lite lugnt kanske få kämpa lite för killen ifråga, jo jag e helt bakvänd:))
    Jag hade tänkt att jobba massa extra o få in lite pengar över jul men nej då, då har vi ju tenta den 10 jan så det blir till att plugga under jul...
    Nu i veckan ska min stora kille ta med sig en tjej hem från dagis, de är kära:) ska bli så kul!!! Fast när jag frågar honom så säger han att mamma: jag e inte kär bara väldigt förtjust i henne! min gullunge:)
    Visst är det skumt med en tenta direkt efter jul!!! Jag hade en för en klass som började i november förra året och så skulle tentan i form av ett grubbarbete in 7 januari! Kul jul det var då!? Kunde inte slappna av ens i mellandagarna utan raggade bv för att kunna sitta och knåpa på den där grupp-uppsatsen.

På torsdag är det pub för samhällsvetarna och det ska tydligen vara en inbjuden sociolog som är yrkesverksam där så man kan nätverka med andra studenter samt ställa frågor till den där socologen. Jag ahde så gärnat vela gå men verkar inte kunna fixa bv . Jag har missat alla sådana där networkingkvällar hittills, men ska försöka gå på några nu. Tror det kan vara rätt så värdefullt att mingla med andra studenter inom sitt ämne! Har ni andra kunnat vara engagerade eller delta i studentaktiviteter på kvällstid?

Appropå studentförening för föräldrar så har jag hittat en till person på SU som vill vara att starta upp. Fick också höra att KTH har en sådan förening och där erbjuds det tom barnvakt vid tentor! Låter ju hur bra som helst!
  • summertime123
    yoshimi skrev 2010-10-04 16:30:43 följande:
    17 06 07: Han brukar somna mellan sju och åtta så förhoppningsvis så kan jag få lite gjort ikväll.

Första dejten gick väldigt fort om man säger så, vi pratade typ två dar och sen så bestämde vi tid för en snabb fika för han skulle åka bort.
    Så det var en kaffe på ett fik i en timme lite drygt (och på den tiden brukar jag hinna döma ut de flesta) men detta kändes riktigt bra. Hittade inga uppenbara "fel" på honom. *haha*
    Sen så hörde han av sig när han kom hem och ville ses men då kunde inte jag och så skulle han åka iväg igen.
    Men nu skall vi då ses på onsdag, samma dag som han kommer hem så jag antar att han verkligen vill träffa mig. :)

Tycker det låter härligt att du inte tänker på nåt annat än honom.
    Då är det den stora dagen idag Spännande! Låter som om han är mycket intresserad av att träffa dig, fokusera på det så kommer det gå superbra visst blir man glad när man inte hittar några fel!? hahaha har ju nästan blivit så att man förväntar sig en massa konstigheter och när man inte får det så blir man chockad!!
    Vet du vad ni ska hitta på ikväll?
    haha eller hur är det galet med dejtingsajter, man är kräsnare än irl helt klart. Jagt klarar inte av när folk tex skriver hur ofta de tränar i sin pres... Vad bryr jag mig om det liksom?? Jag har t.o.m träffat en kille som hade lagt ut bilder på en annan kille istället för sig Varför gör man så liksom?? Jag har väl dejtat ett 15 tal från nätet och den ena värre än den andra. En kille var så "charmig" att han berättade att han hade satt på mig även om jag så hade haft en påse på huvudet... När jag informerade att det var uteslutet så gick han in i ett annat rum och typ skrek för sig själv att han ville spruta över de pattarna... Jag gick rätt fort då.. haha. Dock hade han redan satt sig att leta efter en ny dejt innan jag hann gå. "Det är ju fredagskväll och jag vill inte vara själv" GALNING! Och mina kompisar och jag hade sagt att han kunde ju vara en 7a som sämst med sin super snygga bild. OCh han var typ en 2a! Foton lurar!

HAHAHAHA alltså det där tog ju priset!!! Vad va d där för jävla kille? hahaha shit... Vad är det för fel på folk undrar man!!
    Förstår att d känns surt med praktiken :-/ Tycker oxå det är konstigt att de inte kan få till några platser på gymnasiet om det nu är brist på dessa lärare. Inte för att praktiken blir onödig men de borde ju anpassas efter rätt nivå så man får rätt inblick i hur det kommer va eftersom det verkar vara syftet med den tidiga praktiken!

takida: hahaha känner igen mig lite. Man blir aldrig nöjd!!! Det beteende man får är nästan aldrig det man vill ha hahaha knepiga kvinnor vi är
    haha vad gulligt med ett ungt par Hur gamla är de? Min 9-åriga systersson har tydligen oxå skaffat tjej men han vågar inte erkänna det för sin moster hahaha..

Nyc: man ska aldrig ge upp jag tycker urvalet ändras väldigt mkt på ett par månader, brukar därför alltid köpa ett månadsabonnemang o återvända efter några månader o bara kolla läget, utan att lägga ner för mkt tid på det hela. Har hållt på på detta sätt i lite över två år nu och har dejtat totalt 6 killar under perioden och detta va första ggn det klickade på riktigt, som det gör i verkligheten
    Nu har jag suttit halva morgonen och lyssnat på lovesongs och drömt mig tillbax till IGÅR!! haha vi kunde inte vänta en vecka som det va planerat från början..... Och jag som är så jäkla stressad över skolan, kommer aldrig hinna klart i tid om jag fortsätter såhär!!

Åh vad bra att du fått med en till, jag joinar ju er i januari. Hur många fler behövs det??
  • yoshimi

17 06 07: Va härligt det låter med dig och killen.
    Underbart när man inte kan hålla sig från att träffas.

Vi skall käka middag "bara",
    börjar bli nervös nu måste jag erkänna.
    Och jag väntar fortfarande på vad som är "fel" på karl. (Måste sluta tänka så.)
    Och vad sjutton ska man ha på sig? :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskade Max - vad vore jag utan dig ♥¸.?°´¯) ♥
  • takida

Min grabb e 5 år. Kärleksparet var här idag o gud så söta de är!! De lekte så lugn o fint, min grabb e hyfsat aktiv i vanliga fall men vilken lugnande inverkan hon har på honom:) Hoppas på fler lekdejter framöver.
    Nu när grabben skaffat tjej kanske det är dags att morsan hittar nån oxå! Han pratar hela tiden om att han vill ha ett syskon hos mig oxå.....
    Denna veckan är det rätt lugnt i skolan men nästa vecka är det dags för ett nytt grupparbete. Nåt som känns otroligt bra med att plugga är att jag får så mycket mera tid med min grabb. Slut med alla låånga dagar på dagis. Mer harmoni här hemma:)

Svar på tråden Studerande singelföräldrar