mojsan79 skrev 2010-10-13 09:46:04 följande:
Hej på er!
Efter en period med mängder av plugg är det äntligen lite lugnt här, det är så skööönt att få vara ute i det vackra vädret utan dåligt samvete för det.
Nu har jag bara ett PM som ska in på fredag, och vilket PM sen då! Det ska ta upp teorier som kan förklara fördomsfullhet och rasism och vilka teorier som kan förklara detsamma i Sverige idag......på två sidor allt som allt! Inga onödiga utlägg här inte *hehe*
Hur går det för er alla, har ni mycket nu? Vi rivstartade men nu verkar det som det har lugnat ner sig lite, förhoppningsvis.
Haha. PRECIS samma uppgift hade jag. 2 sidor single spaced analys om begreppet etnicitet, hur man definierar det, hur det definieras i svenska kontextet jämfört med ett annat land, hur etnicitet kan fungera som en suclusive mechanism och hur det kan fungera som inkluderande. Phew... att få ned det på 2 sidor var inte lätt. Kändes som man behövde flera sifor på det. Sedan skulle även en definition på diskrimination in, men det missade jag så jag lär inte få full pott på denna uppgift!
Nifelheim skrev 2010-10-13 08:40:09 följande:
Jag får så vansinnigt dåligt samvete gentemot gruppen för att jag inte kan vara där och delta även om jag gör "min del" hemifrån och på det så blir jag vansinnigt stressad över allt jag missar och hur jag ska kunna ta igen det.

Ja se de små liven prickar alltid de helt omöjliga datumen. Eller så är det dagis. Den 29e denna månad är dagis stängt för planeringsdag. Och den 29e kl 23.59 är deadline för en hemtenta. Dvs den dag då jag alltid sitter som en tok 24/7 har jag ingen barntillsyn

.
Är det inga i din grupp som har barn? Jag brukar också ha dålit samvete för dessa grupparbeten. Så nu går jag out strong i början och på första gruppmötet säger jag som det är: jag kan inte hålla på och vara på msn på kvällar med grupparbete. Och helgerna går bort, så inget jobb fre-mån. VAB= inget blir gjort alls. En gång hamnade jag i en grupp som inte verkade förstå hur det är är med att plugga med barn, och då pratade jag med läraren som gav mig en individuell uppgift.
Hoppas han kryar på sig snart! Och grannen, hehe... han får se det som en förberedelse för framtiden att byta blöjor

!