• nycsthlm

Studerande singelföräldrar

Hejsan, jag tänkte kolla om det finns fler singelföräldrar som balanserar studier och föräldrarlivet? Skulle vara kul att kunna chitchatta lite om allt ifrån CSN och studentekonomin till det knep-och-knåpiga med sjuka barn precis innan viktigt inlämningsdatum (min son är fenomenal på att pricka in de datumena ). Ja vi kan ju även dela med oss av det lite mera roliga som när man lyckas naila ett prov och få bra betyg efter 2 nätter av idogt studerande .

Själv är jag en singelmamma på heltid med 3 årig son som bor i Stockholmsområdet och pluggar heltid på ett masterprogram.

Några fler? Vad pluggar ni? Hur långt har ni kvar?

• Svar på tråden Studerande singelföräldrar
  • nycsthlm
    ladyeliza skrev 2010-10-20 21:03:49 följande:
    hejsan!  jag är en mamma som pluggar och ensamstående. min dotter har gått på dagis sen hon var 11 månader, var tvungen att börja plugga då
    Hallå Ladyeliza och välkommen! Hur gammal är din dotter nu och vad pluggar du?
    prickelina skrev 2010-10-19 21:40:28 följande:
    Har ni andra jullov eller går er termin oxå till januari?
    Här blir det inget jullov. Visst är det skunt att terminen sträcker sig till januari. Förra julen så hade jag värsta inlämningsuppgiften som skulle vara inne första dan skolan började fter jul. En gruppuppgift till det!  Det var den julefriden .

När fyller ni Prickelina? Jag fyller den 25e och i somras hade jag och en kompis som bor i Göteborg bokat nästa helg för lite firandes (hon fyller också år nu i dagarna). Planeringen skedde innan terminen börjat  och hon köpte tågbiljett i somras. Nu visar det ju sig att jag en tentauppsats som ska vara inne på måndan efter vår "partyhelg". Så det blir till att försöka bli klar med skiten 3 dagar innan deadline! Ngt sådant har aldrig skett. En gång lyckades jag få in en tenta 5h innan deadline och jisses vad duktig jag kände mig då!
  • yoshimi

Hej hej, vår termin går också till januari, förhoppningsvis så får man inga jättestora uppgifter att göra så man kan vara liiite ledig i alla fall.

Gjorde sista dagen på min underbara praktikplats igår, behöver inte ta igen de missade dagarna heller för dom tycker att det funkar så bra ändå.

Idag skall jag verkligen skämma bort mig själv, min bästa vän fyller 30 snart så jag och några vänner skall kidnappa henne och spendera natten på spa.
    Skall bli så underbart skönt att få skämma bort sig själv lite!!

Detta med mannen har tyvärr nog runnit ut i sanden, vi har ju aldrig tid att ses...

Välkommen Ladyeliza!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskade Max - vad vore jag utan dig ♥¸.?°´¯) ♥
  • prickelina
    nycsthlm skrev 2010-10-21 07:33:40 följande:

När fyller ni Prickelina? Jag fyller den 25e och i somras hade jag och en kompis som bor i Göteborg bokat nästa helg för lite firandes (hon fyller också år nu i dagarna). Planeringen skedde innan terminen börjat  och hon köpte tågbiljett i somras. Nu visar det ju sig att jag en tentauppsats som ska vara inne på måndan efter vår "partyhelg". Så det blir till att försöka bli klar med skiten 3 dagar innan deadline! Ngt sådant har aldrig skett. En gång lyckades jag få in en tenta 5h innan deadline och jisses vad duktig jag kände mig då!

Lilleman fyller den 30:e och jag den 31:e. Och jag har bokat in kalas med familjen nästa helg och sen blir det party helgen efter med lite tjejkompisar. Och givetvis har jag min sluttenta på måndagen efterpå där Så det blir ju spännande även för mig. Får försöka vara duktig och plugga innan party helgen helt enkelt...

yoshimi skrev 2010-10-21 08:18:08 följande:
    Detta med mannen har tyvärr nog runnit ut i sanden, vi har ju aldrig tid att ses...

Trist! Känner lite att jag orkar inte ens leta efter någon just nu... Hittar HAN mig så gör han, annars får jag vara singel ett tag till

Välkommen Ladyeliza!

• nycsthlm

Godmorgon.

SNÖ? Usch.

Så var det helg och jag behöver ju plugga. Hur brukar ni andra göra på helger? Plugga på kvällarna eller skaffa barnvakt? Jag ska försöka ny taktik på söndag. Åka T-bana . Min pöjk är helt besatt av tåg (och fordon i alla dess former). Han är så koncetnrerad på resan och titta ut genom fönstret så jag tror minsann jag kan lyckas läsa lite. Ska ta längsta linjen tur och retur då haha .

• takida

Prinsen sover, så nu ska jag ägna fredagskvällen till att plugga..
    Tenta nästa måndag. Måste även säga att shit vilka bra lärare jag har, de är helt underbara:)
    Nycsthlm: Alla sätt är bra utan de dåliga:) lycka till med plugget på tåget:) Jag har bara min lilla vilde vv så lämnar inte gärna bort honom då, blir många sena kvällar den veckan. Han är även inne i en väldigt mammig period, på gott o på ont....

• nycsthlm

ojojoj. Nu har jag kört fast. 7 sidor skrivna av 15. Och min inspiration har sprungit och gömt sig:(. Hur går det för er andra?

Takida: tur att du har fått så bra lärare! Betyder ju så oerhört mkt.

Prickelina: haha. Vad coolt att ni nästan fick samma födelsedag! Var det nära ens? Dvs fanns det risk att han skulle komma innan tolvslaget så att ni fick samma födelsedag?
    Hoppas vi får en bra party weekend och att alla tentor är avklarade !

• SoFo89

nycsthlm: Visst är det väl idag du fyller år? GRATTIS
    Hoppas att du hinner klart med uppsatsen så du får en ordentlig partyhelg

Jag satsade på att bli klar till sommaren men börjar inse att jag nog kommer gå in i väggen då, det är med andra ord värt att ta en extra termin så jag blir klar till vintern istället!

ღSigne 071027ღ
  • yoshimi

Grattis nycsthlm!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskade Max - vad vore jag utan dig ♥¸.?°´¯) ♥
  • nycsthlm

Nämen vad otroligt gulliga ni är som kom ihåg min lilla bemärkelsedag ! Nu blev jag rörd!

Hade typ nästan glömt bort den själv mitt i tentastressen. Ikväll var jag så trött och min lille har kommit i rn jättejobbig trots period. Han ska absolut göra tvärtom hela tiden. Idag fick han utbrott för att jag skar hans kyckling fel, då gav jag honm en ny kycklingklubba eftersomatt han sa att han vill käka den "hel", men då blev det fel med osv. Man blir helt slut efter dessa små duster. Ikväll kom min mamma och syster på surprise visit med blommor och presenter och mormor tog läggningen samt fixade disken. Bästa B-day presenten för en trött singelmamma med tenta deadline hängandes över sig .

• Haven09
    nycsthlm skrev 2010-10-25 20:23:24 följande:
    Nämen vad otroligt gulliga ni är som kom ihåg min lilla bemärkelsedag ! Nu blev jag rörd!

Hade typ nästan glömt bort den själv mitt i tentastressen. Ikväll var jag så trött och min lille har kommit i rn jättejobbig trots period. Han ska absolut göra tvärtom hela tiden. Idag fick han utbrott för att jag skar hans kyckling fel, då gav jag honm en ny kycklingklubba eftersomatt han sa att han vill käka den "hel", men då blev det fel med osv. Man blir helt slut efter dessa små duster. Ikväll kom min mamma och syster på surprise visit med blommor och presenter och mormor tog läggningen samt fixade disken. Bästa B-day presenten för en trött singelmamma med tenta deadline hängandes över sig .

Va Grattis gumman!

Svar på tråden Studerande singelföräldrar