• nycsthlm

Studerande singelföräldrar

Hejsan, jag tänkte kolla om det finns fler singelföräldrar som balanserar studier och föräldrarlivet? Skulle vara kul att kunna chitchatta lite om allt ifrån CSN och studentekonomin till det knep-och-knåpiga med sjuka barn precis innan viktigt inlämningsdatum (min son är fenomenal på att pricka in de datumena ). Ja vi kan ju även dela med oss av det lite mera roliga som när man lyckas naila ett prov och få bra betyg efter 2 nätter av idogt studerande .

Själv är jag en singelmamma på heltid med 3 årig son som bor i Stockholmsområdet och pluggar heltid på ett masterprogram.

Några fler? Vad pluggar ni? Hur långt har ni kvar?

• Svar på tråden Studerande singelföräldrar
  • nycsthlm
    Haven09 skrev 2010-11-09 11:32:41 följande:

Det blev Riche och East:) Jätte skoj dock är man sjukt pank och det är bara 11 dagar till barnbidraget...Wow känns märkligt att pengarna aldrig räcker till:(

Men du va kämpigt! No monney, No Funney! Åh, är det något jag kan hjälpa till med? Alltså Det känns ju surt att du ska sitta på botten redan nu... Januari är väl den berömda månaden då ingen har nått!

Åh klassiska East! Var jag på förra helgen.

Gullig och omtänksam du är! tror min pankhet känns jobbigare nu när man vart ute och typ fått blodad tand. Vill gå på restaurang middagar med tjejkompisarna och sippa vin. But nooooo, den gubben går ju ej. Denna månad kommer gå runt, men eftersom jag bara får in 4000 something från CSN i december så måste jag snåla in nu och på november utbetalningen. Tur att min gosse är 4 och kommer bli glad för lego och annat " "små" dyra saker i julklapp. Min bortskämda systerson kommer dock bli sur! Han är 15 och brukar önska sig mobiltelefoner och dyra sneakers och dyl som vi (jag, syrran och mormor) får skramla ihop till. I år kan jag högst avvara en hundralapp till honom. Men han överlever säkert !
  • takida
    yoshimi skrev 2010-11-08 09:49:28 följande:

Här har veckan också gått fort, men inte fick man vara ledig...

Ny kurs nu med, i grammatik denna gången och jag är riktigt peppad. Vi har fått en superbra seminarieledare så det känns nästan bara kul.

Enda invändningen är schemat, flera ggr har vi ett seminarie á 2 timmar på eftermiddagen. Känns onödigt att ens åka in för, men samtidigt är seminarierna så bra att jag inte vill missa dem så det är ju bara att bita ihop.

Takida: Snubblade över en annan tråd du lagt in och insåg att vi inte bor så fasligt långt från varandra.

Samma ö.

Trevligt!! Vart på vår härliga ö bor du då?
  • yoshimi
    takida skrev 2010-11-09 19:22:00 följande:
    Trevligt!! Vart på vår härliga ö bor du då?
    Jag bor på Erikberg.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskade Max - vad vore jag utan dig ♥¸.?°´¯) ♥
  • takida
    yoshimi skrev 2010-11-09 21:43:05 följande:
    Jag bor på Erikberg.
    där e de fint!! Är sugen på att bo där men blir för långt från pappan. E grymt sugen på de nya hsb ska bygga med pool på gården!
  • yoshimi
    takida skrev 2010-11-09 21:58:58 följande:
    där e de fint!! Är sugen på att bo där men blir för långt från pappan. E grymt sugen på de nya hsb ska bygga med pool på gården!
    Ja dem låter ju helt fantastiska.
    Vi trivs alldeles förträffligt här, lite dyrt som jag sagt innan men det får gå.

När jag och Max pappa bodde ihop så bodde vi ute i Lilleby.
  • takida
    yoshimi skrev 2010-11-10 09:05:27 följande:
    Ja dem låter ju helt fantastiska.
    Vi trivs alldeles förträffligt här, lite dyrt som jag sagt innan men det får gå.

När jag och Max pappa bodde ihop så bodde vi ute i Lilleby.
    Det är ju där jag bor:)
  • yoshimi
    takida skrev 2010-11-10 19:58:25 följande:
    Det är ju där jag bor:)
    Hur länge har du bott där?
    Vi bodde i det nya området precis vid kiosken.
  • takida
    yoshimi skrev 2010-11-10 20:25:27 följande:
    Hur länge har du bott där?
    Vi bodde i det nya området precis vid kiosken.
    Där bor jag! Vi flyttade hit när de var nybyggda( vi bor i lägenheterna), då har ju vi vart så gott som grannar!
    Världen är allt bra liten ibland.
  • yoshimi
    takida skrev 2010-11-10 21:35:24 följande:
    Där bor jag! Vi flyttade hit när de var nybyggda( vi bor i lägenheterna), då har ju vi vart så gott som grannar!
    Världen är allt bra liten ibland.
    Haha! Ja du, vi flyttade in i de allra först husen som blev klara.
    De vita husen med lägenheter.
  • Ellie23

Hej,  hoppar in här med, tror att jag har skrivit i den här tråden tidigare men sen tappat bort den. pluggar på stockholms nu och har en liten son som blir 2 i februari. är singelmamma på heltid och trivs bra! kan ibland ha svårt att hitta på roliga saker att göra med sonen på helgerna nu när kylan kommer, några bra tips?Glad

Svar på tråden Studerande singelföräldrar