• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • carrro84
    kristiejade skrev 2010-12-04 12:01:59 följande:
    Nu har det börjat! Bara går hemma och vänta för att sammandragningar ska bli lite tätare. Nu är det ungefär 10-12 minuter imellan. Massa konstiga vätskor har kommit ut, förlåt...too much information. Hoppas at barnet kommer ikväll! Det går såååå långsamt! Hoppas att ni ha en trevlig fika nästa vecka. Vi ses om några månader. 

Lycka till alla!
    Å va roligt!! Hoppas att allt går bra!! 
  • shopgirl80

Lycka till Kristie, hoppas att du ligger inne på BB nu med en liten i dina armar!

Här är det lugnt även om jag har börjat få sammandragningar. Kanske är det ett bra tecken det är ju trots allt bara två veckor kvar nu. När jag var hos bm sist så pratade vi om förlossningen, vad jag hade för förväntningar och önskemål. Men jag har itne skrivit något själv. Vet inte om det är nödvändigt för det jag ville ha med står ju i det som bm skrev i journalen. Vi pratade om att jag ska ha antibiotika, tidig kontra sen avnavling, att jag vill ha badkar och hur jag känner just nu inför smärtlindring. Idagsläget vill jag bara ha lustgas, men sa att om det är alltför outhärdligt är jag inte den som är den. Inget är hugget i sten liksom.

Enligt bm har jag gått upp 16kg men sen jag blev gravid så har jag gått upp 19. Mer lär det väl bli eftersom jag har börjat samla på mig en del vatten. Blir hårdkörning sen för att bli av med dem igen Flört.

Var hemma hos mamma å pappa idag och bakade pepparkakor, eller rättare sagt jag fixade mest så att mamma inte skulle få så mkt deg att baka ut. Tycker att det är vansinnigt tråkigt att baka just pepparkakor. Hur som helst, man kan undra vem det är som ska få barn, vi eller dem. Jösses vad de planerar å grejar å donar.

Nu har vi varit och hämtat och skruvat ihop säng å skötbord. Märkligt det känns att ha såna prylar i huset. Helt overkligt. Sängen står färdigbäddad med laban spjälskydd å lakan. Riktigt mysigt Glad Hoppas att han gillar att sova där bara...

Jag kan verkligen rekommendera St Jörgen. Det var hur skönt som helst. Kan tänka mig att det känns ännu skönare om något år när man behöver lite egentid.

Ha en fortsatt bra helg alla!

• tindratindra

Jag tror bara det är bra att gå upp lite extra i vikt! Jag gick upp 14 kg totalt och när jag kom hem från bb hade jag bara 2 kg kvar. Och amningen tar ju jätte mycket!

www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Elin o Simons mamma
    tindratindra skrev 2010-12-04 22:31:30 följande:
    Jag tror bara det är bra att gå upp lite extra i vikt! Jag gick upp 14 kg totalt och när jag kom hem från bb hade jag bara 2 kg kvar. Och amningen tar ju jätte mycket!
    Håller med om att amningen tar jättemycket på vikten! Själv gick jag upp 5 kg, men har i dagsläget gått ner 16 kg vilket känns jättebra,. Det gäller bara att hålla kvar denna viktnedgång sen när jag slutat amma oxå.
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • K79
    kristiejade skrev 2010-12-04 12:01:59 följande:
    Nu har det börjat! Bara går hemma och vänta för att sammandragningar ska bli lite tätare. Nu är det ungefär 10-12 minuter imellan. Massa konstiga vätskor har kommit ut, förlåt...too much information. Hoppas at barnet kommer ikväll! Det går såååå långsamt! Hoppas att ni ha en trevlig fika nästa vecka. Vi ses om några månader. 

Lycka till alla!
    Hoppas du har en liten kille på magen nu och att allt har gått bra!

Camilla: Shit, 10 veckor redan! Vore kul om du ville med och fika någondag så vi får se lille Simon också =)

Det verkade som att alla som ville fika nästa vecka kunde alla dagar vi skrev - är det någon som har önskemål om specifik dag eller tid? Du kanske har det maria ifal du hade några möten? Personligen är jag flexibel.

En helt annan sak - hur är era magar, är de mer eller mindre konstant hårda? Eller bara hårda vid sammandragningar?
    Min mage är verkligen hård såfort jag sitter, står och går. Skall det vara så? Enda gången den är avslappnad är då jag ligger i soffan, men om jag har suttit eller stått länge så kan det ta en bra stund innan den "mjuknar".
  • Maria A 78

Låter ju positivt att ni blivit av med en massa kilo så snabbt, får hoppas på detsamma här sen :)

De senaste veckan har min mage vart så som du beskriver det Katarina. Känns som den ska sprängas emellanåt... ingen aning om det är normalt eller inte.

Angående fika är nog onsdag som passar mig bäst.

Här har det varit en ganska intensiv helg, förutom frossandet på julbordet igår har svärföräldrarna varit på besök sen i fredags. Men nu har de åkt hem så nu blir det en lugn söndag i alla fall, riktigt skönt.

• shopgirl80
    K79 skrev 2010-12-05 11:45:43 följande:
    Det verkade som att alla som ville fika nästa vecka kunde alla dagar vi skrev - är det någon som har önskemål om specifik dag eller tid? Du kanske har det maria ifal du hade några möten? Personligen är jag flexibel.

En helt annan sak - hur är era magar, är de mer eller mindre konstant hårda? Eller bara hårda vid sammandragningar?
    Min mage är verkligen hård såfort jag sitter, står och går. Skall det vara så? Enda gången den är avslappnad är då jag ligger i soffan, men om jag har suttit eller stått länge så kan det ta en bra stund innan den "mjuknar".
    Jag har inga direkta önskemål, men vi får en garderob på tiskväll som ska monteras, så onsdag blir bra... {#emotions_dlg.djavulsk}

Min mage är hård när jag står och går. Har jättesvårt för att stå längre stunder. Bakade chokladbiskvier förra vecka, det tog sex timmar från start till mål. Var tvungen att vila länge mellan varje moment. Detta är säkert helt normalt eftersom allt är normalt i en graviditet verkar det som Flört
  • tindratindra

Min mage var också så som ni skriver på slutet... Stenhård! Så det är nog normalt.. Jag är också gärna med och fikar, kan också på onsdag förutom mellan 9-14 då jag är på en mammagrupp.. Vi kan vara hos mig om ni vill?

www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Elin o Simons mamma

Det vore jätteroligt att träffas och ta en fika, Onsdag passar mig oxå bra så som det ser ut just nu i alla fall.

Så var denna helgen över oxå, helgerna går så fort. Har precis kommit hem efter att ha tillbringat eftermiddagen på Jensen´s Böfhus tillsammans med Simons gudföräldrar och deras son som även är vårt gudbarn. Simon halvsov när vi åt men sedan ville han komma upp och äta lite grand, tur att jag hade en flaska med mig så han fick lite mat i sig, är inte så jätteförtjust i att sitta och amma borta.....

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011