shopgirl80 skrev 2010-12-01 22:35:47 följande:
Hej!
Vi hade det kanon på Sankt Jörgen Park. Tyvärr bor jag med en ganska rastlös själ så han tröttnade på spat efter 1,5 timme. Jag ahde kunnat vara där mkt längre, det fanns fem olika bastuar, olika pooler med vamrt eller kallt vatten, bubblor och utan. Fotbad, tropisk och isdusch en bassäng där man gick i ca 40 cm djupt vatten ena halvan var vamt å det andra iskallt. Riktigt skönt att gå i.
Maten var ok, inte super men god. Sängen var giganstisk, nästan som att sova själv å nu för tiden är det ju inte så att man flyttar sig med lätthet från en sida till en annan. Skönt avbrott i väntan kan jag säga.
Den där läkaren ni har träffat har jag oxå stött på, tidigt i graviditeten. Jag har ofta urinvägsinfektion så min bm ville att jag skulle träffa läkaren. Hon visste ingenting om varför jag var där eller nånting. Hon satt mest å kollade på datorn. Då såg jag att det stod att jag hade strepokocker i urinen. Det var inget som hon sa nåt om så jag frågade vad det var. Det visste hon inte å hon visste inte om det skulle behandlas eller ej. Hon var tvungen att kolla det på fass eller liknande. Det visade sig att det skulle jag ha penicelin för. Plus behandlas med antibiotika under förlossning. Men hon hade verkligen noll koll. Sa det till min bm som försökte försvara, men jag förstod att detta inte var nåt nytt.
Var hos bm idag, allt såg bra ut. Ingen aning om lilleman är fixerad eller inte. Det sa hon inget om. Vi hyrde dock en TENS-apparat för att lindra värkarbetet så man kan stanna hemma lite extra. Sedan pratade vi om förlossningen, om hur jag vill ha det. Vi pratade lite om tidig resp. sen avnavling och jag föredrar det sista. Tyvärr så är de väldigt snabba på avnavling här i stan så vi får väl se hur det blir med det.
Nu har vi hämtat hem alla saker till lilleman, säng, vagn, skötbord, badbalja, madrass, kuddar, täcke, you name it. Tur att man inte ska få en nyfödd alltför ofta och att man förhoppningsvis kan använda dessa sakerna nästa gång oxå.
Jag fikar gärna nästa vecka oxå. Jag har itne så mkt inbokat längre. Försöker att ta det ganska lugnt, vilket itne är det lättaste under den här månaden... Det är många "måsten". Fast jag är ganska nöjd över att jag inte behöver jobba. Men inte lika kul när försäkringskassan är sega med utbetalningar...
Låter hur härligt som helst det där med spa!
Den läkaren gjorde samma sak med mig, satt och tittade på datorn och visste ingenting om varför jag var där.. Jag gick hem och googlade istället!
Har ni skrivit något förlossningsbrev??
Min BM tog upp det i måndags att jag skulle skriva det tills nästa gång, men jag vet ju inte vad man ska skriva, jag vet ju inte hur jag kommer att reagera när jag väl ligger där och vi har kommit överens här hemma att det är Marko som kommer att föra min talan om jag inte skulle orka eller så.
Ja det där med avnavling är ju faktiskt någonting som är värt att skriva ner!
Ska kolla om jag hittar någon mall på nätet som jag kanske kan utgå ifrån.
Ja shit vad allt tar plats =) Men vi bor ju just nu i organiserat kaos bland flyttkartonger och bebis prylar! Vi hade ju aldrig fått plats i denna 2:a!! Tack och lov att vi hittade våran 3:a!!
Maria - Räknas 3-3.5 kg som en liten bebis =O