• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Hoodoo
    kristiejade skrev 2010-12-09 16:41:30 följande:
    Hej! Joshua födds lördag 4 December kl. 23.02. Han vägde 3390 gram and var 50 cm lång.
    Åkte in till sjukhuset kl.16 och var öppet 8 cm redan trotts att sammandragningar var 5-7 minuter imellan.
    Stannade på BB eftersom det blev så sent och ryggbedövningen hade inte slutat fungera så jag kunde inte gå själv. Kom hem i tisdags eftermiddag. Tyckte att BB var helt ok och de var trevliga och hjälpsamma. Kan inte klaga på det! Vi mår bra! Hoppas att allt är bra med er!
    Grattis! Kul att de börjar komma småttingar nu Skrattande

Nu var de längesedan jag skrev  så en liten uppdatering är dags.
    Vi har de bra här hemma, Idun, Ylva och jag. David gick tillbaka till jobbet förra veckan så har knappt haft tid att logga in och läsa, ännu mindre skriva då de har avlöst varandra med sina ät och sov stunder samt så börjar de va vakna längre stunder nu så ingen tid över till att äta själv ens.
    Mina flickor växer så de knakar, är redan 6 veckor och amningen är i början ingen höjdare så förvänta er de värsta men fungerar bra nu så de blir bättre men de första trodde jag skulle avlida varje gång, nu får de 50/50 amning/ersättning för de tar så otroligt på krafterna att amma att jag inte orkar med att hel amma båda.

Jag har haft otur som bara fan efter snittet. Livmoderinfektion så åkte in ett par dygn till när vi varit hemma nästan 2 veckor för då stod jag inte ut längre med feber och allt, urinvägs infektion som inte gav med sig, torsk i brösten och deras munnar, bakterier i brösten (kan delvis va därför jag ville gråta varje gång vi skulle amma) samt mjölkstockning i båda brösten...
    Trodde jag skulle slippa allt för att kompensera den jobbiga graviditeten men ack så fel jag hade. Nu mår vi bra igen om man bortser från tröttheten som alltid finns där efter de små... Självförvållat de där med att skaffa barn så de har man väl ingen rätt att klaga på Tungan ute

Nästan synd att alla ska få nu snart för efter jul hoppas jag att vi är redo att ge oss ut i världen men då är de flesta hemma och myser med sina små kan ajg tro. Längtar efter en fika nu!
  • Maria A 78
    Hej! Joshua födds lördag 4 December kl. 23.02. Han vägde 3390 gram and var 50 cm lång.
    Åkte in till sjukhuset kl.16 och var öppet 8 cm redan trotts att sammandragningar var 5-7 minuter imellan.
    Stannade på BB eftersom det blev så sent och ryggbedövningen hade inte slutat fungera så jag kunde inte gå själv. Kom hem i tisdags eftermiddag. Tyckte att BB var helt ok och de var trevliga och hjälpsamma. Kan inte klaga på det! Vi mår bra! Hoppas att allt är bra med er!
    Grattis!!! Skönt att allt gick bra :) Ha det så bra så kanske vi får se lille Joshua om nån månad.
  • Maria A 78
    Sofia: Kul att höra hur du har det, man har allt undrat hur det går med twinsen. Herregud, är de redan 6 veckor?! Satan vad tiden går. Tråkigt att du haft det jobbigt efter förlossningen, men nu vänder det nog ska du se :) Lycka till med allt!

Caroline: Skönt att höra att Juni hade gått upp i vikt!

Och tack alla för en trevlig fika igår! Kul att få se ett par bebisar med :) Fattar fortfarande inte att jag ska ha en sån liten grej snart...

Sitter fortfarande kvar på jobbet... sista dagen imorgon så det är en del att bli klar med... men nu är det nog dags att åka hem snart!

Ha en bra kväll allihop!
  • K79

Vad kul att komma in och läsa här!

Kristie: Grattis!! Vi har väntat på en uppdatering så det var kul att höra :)

Sofia: Kul att höra från även dig då man har undrat hur det går! Låter som du haft en tuff period, så nu kan det nog bara bli bättre =) Skall bli kul sen när vi kan ses alla med våra små!

Ja, tack för en trevlig fika! Säger desamma, kul med ett par bebisar!
    Men caroline, jag tror din sambo låste ute dig med flit för att han skulle få kladdkakan själv, hihi.

Skönt med sista dagen på jobbet imorgon Maria! Du får ha det så kul på julbordet!

• tindratindra

Åå mitt inlägg försvann.... Men grattis Kristie!! :D Sofia: ni får gärna komma hit och fika nån dag. Vi är mest hemma på dagarna! Jag känner igen det du skriver om amningen, jag fick också allt det där, men gav upp efter fyra veckor då jag inte orkade mer... Du gjorde det verkligen bra som kämpade på!! Ha en bra helg allihopa! Själv så är vi ensamma hela helgen... Tråkigt!!

www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • bamse10
    Grattis! Glad

Är ofta in och läser här men hinner sällan skriva något.
    Hampus blev två månader i måndags.
    För en vecka sedan var vi på återbesök vid ortopeden och Hampus blev då av med sin skena som han hade haft i sex veckor.
    Igår var vi på BVC, läkarundersökning eftersom Hampus blivit två månader. Allt såg bra ut, och han är nu 59,5 cm lång och väger 5705 gram.
    Hampus har sovit hela nätterna i tre veckor nu. Riktigt skönt är det Flört
  • Hoodoo
    tindratindra skrev 2010-12-10 13:05:57 följande:
    Åå mitt inlägg försvann.... Men grattis Kristie!! :D Sofia: ni får gärna komma hit och fika nån dag. Vi är mest hemma på dagarna! Jag känner igen det du skriver om amningen, jag fick också allt det där, men gav upp efter fyra veckor då jag inte orkade mer... Du gjorde det verkligen bra som kämpade på!! Ha en bra helg allihopa! Själv så är vi ensamma hela helgen... Tråkigt!!
    Vore jätte kul. vet inte om vi kommer kunna innan jul men sen så! Stan får nog vänta lite till vi fått mer rutiner så man kan ana när de ska vakna, nu kan de ske när som helst för de är inte synkade och ingen höjdare va själv med två i stan när båda är vrålhungriga Förvånad men om jag minns rätt så kommer min vagn med all säkerhet inte in i er hiss så ska fundera ut en plan hur vi ska ta oss upp Tungan ute
    Du och Juni går på babycafet uppe på kristineberg va? Vilka tider är de som gäller?
    Funderar på att ta mig dit någon gång och se om jag klarar båda själv...
  • tindratindra

Vi är där på tisdagar och fredagar, mellan 9-12 :) jättemysigt! Kom gärna dit! Jag kan alltid hjälpa dig med nåt om det blir mycket... :)

www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • shopgirl80

Hej hej!

Hoppas att alla har haft en bra helg. Min har varit ok, men jag tycker att det mesta känns som tunga projekt nu. Men förhoppningsvis blir det bättre om någon/några veckor Glad

Kristie: Ett stort grattis!! Antar att ni har fått komma hem nu och att ni njuter av lille Joshua.

Sofia: Kul att höra hur du har det. Inte lika kul med vad du har varit med om, men det kan ju bara bli bättre Glad

Men oj vad tiden går tycker jag. Det är bara sex dagar kvar till bf nu. Funderar lite på var dessa månader har tagit vägen. Vid påsk kändes det som en evighet till jul. BB-väskan är nästan färdigpackad, lillemans grejer likså. Det är bara väntan kvar nu.

Maria: Hoppas att du njuter av dina lediga dagar Glad

• Maria A 78

En vecka kvar till BF :) Och man går väl inte över mer än 2 veckor så inom 3 veckor har vi vår lilla tös :) Ska bli så skönt, är rätt trött på att vara gravid nu. Vet vad du menar med att alla projekt känns tunga, Emma...

Har haft min första lediga dag, den spenderades med att klä granen, städa huset och handla julklappar... så det var väl ingen lugn dag direkt, och det känns i kroppen nu... ont i varenda led. Imorgon ska jag.... just det, jobba! Har ett par grejer jag måste fixa så jag ska in ett par timmar på förmiddagen till kontoret. Men SEN ska det bli en lugn vecka!

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011