kristiejade skrev 2010-12-09 16:41:30 följande:
Hej! Joshua födds lördag 4 December kl. 23.02. Han vägde 3390 gram and var 50 cm lång.
Åkte in till sjukhuset kl.16 och var öppet 8 cm redan trotts att sammandragningar var 5-7 minuter imellan.
Stannade på BB eftersom det blev så sent och ryggbedövningen hade inte slutat fungera så jag kunde inte gå själv. Kom hem i tisdags eftermiddag. Tyckte att BB var helt ok och de var trevliga och hjälpsamma. Kan inte klaga på det! Vi mår bra! Hoppas att allt är bra med er!
Grattis! Kul att de börjar komma småttingar nu
Nu var de längesedan jag skrev så en liten uppdatering är dags.
Vi har de bra här hemma, Idun, Ylva och jag. David gick tillbaka till jobbet förra veckan så har knappt haft tid att logga in och läsa, ännu mindre skriva då de har avlöst varandra med sina ät och sov stunder samt så börjar de va vakna längre stunder nu så ingen tid över till att äta själv ens.
Mina flickor växer så de knakar, är redan 6 veckor och amningen är i början ingen höjdare så förvänta er de värsta men fungerar bra nu så de blir bättre men de första trodde jag skulle avlida varje gång, nu får de 50/50 amning/ersättning för de tar så otroligt på krafterna att amma att jag inte orkar med att hel amma båda.
Jag har haft otur som bara fan efter snittet. Livmoderinfektion så åkte in ett par dygn till när vi varit hemma nästan 2 veckor för då stod jag inte ut längre med feber och allt, urinvägs infektion som inte gav med sig, torsk i brösten och deras munnar, bakterier i brösten (kan delvis va därför jag ville gråta varje gång vi skulle amma) samt mjölkstockning i båda brösten...
Trodde jag skulle slippa allt för att kompensera den jobbiga graviditeten men ack så fel jag hade. Nu mår vi bra igen om man bortser från tröttheten som alltid finns där efter de små... Självförvållat de där med att skaffa barn så de har man väl ingen rätt att klaga på
Nästan synd att alla ska få nu snart för efter jul hoppas jag att vi är redo att ge oss ut i världen men då är de flesta hemma och myser med sina små kan ajg tro. Längtar efter en fika nu!