• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • K79

hehe, Maria, att du orkar jobba så mycket :)

Nu är ni såå nära båda två, spännande!!!

Själv har jag vart hos BM idag. Nu är han fixerad, kan ju hoppas det betyder att han kommer en vecka tidigare.. annars såg allt bra ut, förrutom att han hade lite höga hjärtljud så hon fick kolla ett par gånger och tillslut var de lite lägre - 155 - mot normalt 135-145.. får väl hoppas allt är normalt.. man blir ju nojjig för allt :S

När fixerade sig era, minns ni det?

Lycka till nu Emma o Maria, snart har ni era små hos er =))

• Maria A 78

Det är nog bra för mig att trappa ner lite nu, har varit hemma en eftermiddag och känner mig riktigt rastlös... kanske dags att börja baka igen :)

Senast jag var hos bm (två veckor sedan) hade hon fortfarande inte fixerat sig, undrar just om det betyder att jag kommer gå över då... Ska dit på fredag igen så då hoppas vi på att hon fixerat sig rejält! Kanske blir som jag sa, att du springer om både mig och Emma :)

Hjärtljuden är säkert inget att oroa sig för, men jag förstår att du blir nojig... med du vet ju att allt är normalt under en graviditet ;)

• tindratindra

Junis hjärtljud var ofta runt 150.. När jag kom in på förlossningen med hög feber så var hennes hjärtljud över 200, men när dom fick ner min feber så sjönk dom med. Men jag var verkligen rädd då! Min Juni var aldrig fixerad, hon hade ju huvudet neråt (det hade hon typ i vecka 30) men fortfarande ruckbart några dagar innan BF. Men flera av mina kompisar som fått barn har barnet fixerat dig någon timma innan förlossningen bara :)

www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • K79

Tack för era svar :)
    Det är väl normalt ja, som allt annat, hehe.. Det var mest att de var uppe i 180 två olika gånger när hon kollade och det var för mkt sa hon, sen sista gången fick jag lägga mig på sidan och då gick de ner till 155 och så var hon nöjd. Jag har för lite kunskap helt klart  :-P

Så som du håller igång Maria så borde det sätta igång snart! Jag har inte tänkt att springa om dig och Emma, det vill jag inte :)

Lycka till hos BM på fredag! Eller hoppas att du inte kommer dit, utan att du ligger på förlossningen istället :)

• Elin o Simons mamma

Simon var aldrig fixerad utan han snurrade runt som bara den, när vattnet hade gått så låg han med rumpan nedåt, blev då kejsarsnitt då de inte ville försöka sig på ett vändningsförsök. Hans hjärtljud låg på allt mellan
    120 - 150.

Näpp, nu får jag slita mig härifrån lilleman har vaknat och är hungrig låter det som.

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Maria A 78

När jag var på förlossningen och hade ctg var hjärtljuden uppe i 180 ganska länge, men det kommenterade de bara med att hon rörde på sig och att de går upp så högt då. Konstigt att det som oroar den ena barnmorskan är normalt för den andre...

Ja, det gör mig inget om det sätter igång nu :) Mamma berättade faktiskt igår att hon blev inlagt sista veckan med mig och brorsan pga högt blodtryck. Hon tyckte det var så tråkigt att ligga där så hon började att gå i trappor och samma natt satte det igång. Så det kanske vore något, jag får ta och leta upp ett höghus först bara :)

Vilken söt kille du har på ditt kort, Camilla!

• shopgirl80

Idag har jag varit hos BM, men inte min ordinarie för hon var sjuk. Hjärtljuden låg på ca 135-140, magen var 35 cm och han var itne fixerad. Fast huvudet har ju varit där nere länge nu. Hon berättade att en del inte fixerar sig förrän värkarbetet kommer igång.

Igår trodde jag nästan att jag skulle få en bebis. Spenderade fyra timmar på stan och när jag kom hem hade jag sånna sammandragningar/värkar att jag nästan inte visste vad jag skulle göra. Kunde inte ens äta middag ordentligt. La mig på soffan med värme och då avtog det så småning om, men jag låg nog i ett par timmar å hade ont.

Det där med trappor har jag oxå hört, men den vi har hemma är nog för kort å springa upp och ner där skulle lätt bli tråkigt Glad Jag tror jag ska äta ananas i stället.

• kicki8210

hej  
    ser att tråden hållt på ett tag, men tänkte att man kanske kunde få va med. och utbyta tankar å frågor som dyker upp på vägen ?

jag heter kristina och är 28 år, jag och min sambo fick en dotter den 7 nov som heter alva.
    vi bor på norrmalm.

eftersom det är vårat första barn vet jag inte nått om va man kan hitta på på dagarna, när man är mamma ledig i borås. så har ni nått förslag på saker man kan göra så tar jag gärna imot tips

• Maria A 78

Emma: Det där med ananas har jag aldrig hört talas om, men det låter ju avsevärt smidigare än att springa i trappor :) Vad jobbigt att få så ont, du får hålla dig hemma i soffan i fortsättningen helt enkelt. Välkommen Kristina! Och grattis till dottern :) Jag ska också få en dotter snart, är beräknad till måndag... Första barnet här med så jag har ingen koll på mammaaktiviteter, men det finns andra här i tråden som kan allt om den biten :) Vad härligt med mer snö, hoppas den ligger länge! Väntar bara på att min egen snöslunga ska komma hem från jobbet och ta hand om skottningen, hehe.

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011