• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • K79
    Emma: Vad kul att du fick lite information av BM denna gång :)
    Låter jobbigt att få så ont.. och det är säkert inget mot vad som komma skall, pust :S
    Du får välja om du skall ligga i soffan o föda nästa år, eller fortsätta shoppa så han kommer ut nu :) verkar ju ha effekt iallafall :)

Kristina: Välkommen! Vi är ett par stycken som har träffats lite, några har fått barn och några är på g. Jag är nog sist ut och skall ha i januari. De som fått barn har säkert förslag på vad man kan göra. Babycafe och sånt har jag förstått det som :) Häng gärna med och fika nästa gång!

Maria: Snöskottning kanske är något för dig nu för att försöka få igång det :)
  • Maria A 78

Vad konstigt mitt förra inlägg blev, inga radbryt där inte. Hoppas det går att läsa ändå.

Var faktiskt ute och skottade snö nyss :) Men ryggen sa stopp efter en stund så nu är det soffan som gäller igen...

• kicki8210

Maria A 78   tack oj på måndag då kan hon ju komma när  som lycka till.... har ni funderat på nått namn än ?

K 79   tackar ja de skulle va trevligt när i januari skall du ha ? mår du bra ?

• Maria A 78

Ja, då har jag varit hos barnmorskan igen. Inget fixerat huvud denna gång heller, utan ruckbart. SF var 35 cm och hjärtljudet 145. Ska dit i nästa vecka om inget händer innan och då bokar de in en för kontroll på sjukhuset ytterligare en vecka senare. Just nu känns det som jag kommer gå ändå in i januari, suck...

Kristina: Ja, följ gärna med och fika nästa gång! Vi har nog bestämt oss för att det blir en liten Emmy :)

Någon som har nåt roligt planerat i helgen? Här blir det lugnt, Mathias ska jobba och jag har inget mer än en söndagsfika inplanerat.

Ha en skön fredag!

• K79
    Kristina: Det är planerat till den 18 jan. Men jag har bestämt att han skall komma ungefär 1 vecka tidigare, för det kan man väl bestämma? hehe
    Jag mår bra, det enda är att jag har sammandragningar hela tiden. Men har haft det i X antal veckor nu så har börjat vänja mig..

Nejdå Maria! Se till att ta långpromenader och ha sex så kommer det att komma igång skall du se :P Sperma sägs ju mjuka upp livmodertappen eller vad det nu var...

Vår helg känns fullspäckad.. julfest med jobbet ikväll.. julfest/inflytttningsfest hos en kompis imon och till min syrra på söndag om jag orkar. Får väl ta en dag i taget =)

• shopgirl80

Kristina: Kul att det kommer fler till gruppen och välkommen hit.

Jag är beräknad till på söndag, men vi får väl se. tror att han väljer att stanna inne ett litet tag till. Vi ska få en pojke och det blir en William.

Vi ska ha en relativt lugn helg, ska på ishockey i kväll och i morgon ska vi köpa gran. Har varit på stan varenda dag denna veckan å det känns. Jag är väldigt trött på kvällarna. Fast nu är alla julklappar inhandlade. Skönt!

Maria: Jag har oxå bm inbokad nästa vecka. Men slipper gärna att gå dit. Ska nog ta en rejäl promenix i morgon. Hittade en rolig tråd här om tecken att det var på gång. Ömma bröstvårtor, trött, dåligt humör, glassug (?!?), foglossningar som tilltar var många som skrev om. Dessutom att man skulle äta pizza... Jag väntar varje dag på att den däringa slemproppen ska gå. Så det händer nåt.

Katta: Kul med fest, jag längtar efter ett gott glas rött..

Ha en finfin helg allihopa!

• Maria A 78
    Katarina: Jag hade bestämt att hon skulle komma på lucia, men det lyckades inte... hoppas du lyckas bättre :) Tyckte jag tog en långpromenad idag, säkert 15 minuter, hehe... man har lite annat perspektiv nu... Nu jobbar Mathias inatt men jag får väl hoppa på honom när han kommer hem imorgon bitti, han är säkert jättesugen då ;) Hoppas du har skoj på julfesten och skålar ordentligt i julmusten...

Emma: Skönt att ha julklapparna klara! Fixade mina sista i veckan också, gött att bli av med det. Ömma bröstvårtor kan jag checka av, men mitt humör är ju som alltid på topp, haha. Och glass kan man väl inte vara sugen på i denna kyla? Däremot har jag cravings på vaniljyoghurt nu, det är ju nästan som smält vaniljglass?!?! Tänk vad kul om vi hamnar på förlossningen samtidig, då kan vi skrika ikapp.

Längtar också efter ett glas rött... men nu är det inte långt borta innan man kan ta det :) Hur är det egentligen med amning och alkohol, liiiite får man väl dricka, som ett halvt glas vin?
  • shopgirl80

Åh fy sköven säger jag bara. Vilka förvärkar jag hade under hockeyn. Helt galet. Viktor satt å va jättenervös Glad Nu har de dock avtagit. Slemproppen har inte släppt, känns det något speciellt när den gör det? Tänk att man kan längta så mkt efter något som man knappt har sett eller än mindre träffat. Ofattbart tycker jag.

Jag är uppe på nätterna och dricker vaniljfil, som du säger Maria, smält glass. Fast nrä vi var på city idag så tänkte jag köpt en glass, men det stod så många för gllassboxen att jag struntade idet. Det kändes lite för kallt oxå.

Jag har läst att man kan dricka 1-2 glas vin per vecka när man ammar, men att man inte ska samsova med sitt barn eftersom man inte har samma uppmärksamhet efter dessa glas. Jag hade en kompis som drack vin en kväll, iofs fler än två glas när hon fortf ammade. Hon hade pumpat ur och skulle ge sin dotter flaska. Saken var bara den att hon hade aldrig fått det tidigare så hon fattade inte grejen riktigt. Blev jättearg å bara skrek å skrek. Jättejobbig situation. Så ett tips är att verkligen testa innan med flaska så man kan amma om det inte funkar med flaskan. Tösen fick ammas till slut för det fanns inget alternativ Rynkar på näsan

• kicki8210

Maria A 78 vilket fint namn lycka till du kan ju få din dotter när som .jag vet inte hur det skall kännas när de sätter igång av sig själv . jag blev igångsatt

k79 klart man kan hihi jag sa på skämt att min bebis skulle komma den helgen hon kom för jag tyckte att två veckor innan gjorde ju inget å så rätt jag fick .... fast för oss blev de lite chock artat, jag va på vanlig kontroll hos bm å då  visa det sig att jag hadde för högt blodtryck. så jag fick lämna ett urinprov som visade +3 så min bm sa att jag skulle hem å packa en väska och åka upp till förlossningen. efter som jag inte mådde dåligt va jag säker på att dom bara skulle göra en koll, och sen skulle vi få åka hem. men de fick jag inte utan jag blev inlagda och igångsatt så jag å min sambo spendera en hel helg på förlossningen blev inlagd på fredagen den 5 och på söndagen den 7 föddes hon <3<3<3

shopgirl 80  tack... ååå då är det nära för dig med vad spännande de kanske inte blir nån julgran i morgon utan en liten son   jag kände inget specielt när slemproppen släpte utan gick på toa å då kom den

• kristiejade

Hej!

Emma - Jag kände inte när slemproppen kom...Jag kissade och när jag torkade mig, så var den där. Man kan inte missa den! Det var precis en vecka innan barnet kom och några timmar efter att jag hade varit med min man. Skäms Sex hjälpte även senare i veckan, tycker jag! Joshua kom 4 dagar tidigt!

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011