• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • tindratindra

Å vad spännande, snart är det massa bebisar i den här tråden! Till mig sa BVC sköterskan att man nu för tiden fick dricka ett glas vin när man ammade, fast hon rekommenderade det inte. Personligen skulle jag hellre ha gett ersättning eller urpumpad mjölk efter jag druckit. Kan verkligen rekommendra mams nappar och nappflaskor! Superbra :) lycka till med alla magar :)

www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • K79
    Maria: Inte bra det här att det inte funkar, haha, jag vill ju det :P
    Hur går det med dina förvärkar? Har de blivit mindre sen du slutade jobba eller har du fortfarande?

Emma: Förstår att han blev nervös :) Din lille tittar nog ut 2010 trots allt :) Iofs kan man väl ha sånna förvärkar ganska länge innan..

Glass säger ni! Fasen, tom jag stod o kollade på det i frysdisken idag! Jag som så sällan vill ha det i normala fall, bara på sommaren. Fast det var nog söttarmen som drog mig dit :P

Kristina: Oj då, inte vad man räknar med när man bara går till BM :)

Kristie: Hur går det med Joshua? Har ni fått några rutiner än?
  • kristiejade

Joshua är en jättesnäll kille. Han gråter sällan. Han sover väldigt bra på nätterna och vakna ung. var tredje timmar för att äta. Vi får sova bra!  Amningen går väldigt bra också. Det gjörde ont i början, typ första veckan, men nu är det jättesmidigt och mysigt! Jag älskar det!

Ssk var på besök i onsdags och han vägde 3510. Han hade redan passerat sin födelsevikt (3390) när vi låg på BB. Han gillar mat! Han har börjat bli en tjockis och växa varje dag, det är otroligt!

Hoppas att ni får träffar eran bebisar snart!

• Maria A 78
    Emma: Är det fortfarande lugnt hos dig? Inga mer förvärks-attacker? Fick ingen vaniljyoghurt igår :(

Kristina: Tack! Vi fastnade för namnet båda två direkt. Vilket drama, förstår att det måste varit ganska chockartat, gå till en vanlig bm-tid och helt plötsligt vara inlagd...

Katarina: Förvärkarna är nog desamma även sen jag slutade jobba. Lite olika från dag till dag, men nu längtar jag till att de blir fler :) Hade du trevligt på festerna i helgen? Ska du fortsätta jobba halvtid även efter jul?

Kristie: Kul att höra hur ni har det, Joshua verkar ju vara ett praktexemplar :)

Och det låter ju bra att man i alla fall får smutta lite på vinet när man ammar :)
  • shopgirl80

Maria: Det var inte snällt av honom, vissa saker kräver utryckning Det är kav lugnt skittrist att vänta. Har städat nu i kväll å då gör det ju ont, men det går ju över innan man ens satt sig.

Kristie: En sån son har jag oxå beställt, för det kan man väl?

Katta: jag har en kompis som tror att vår bebis kommer sent på kvällen den 25:e eller tidigt den 26:e dessutom påstår han att vi kommer bli rejält överraskade. Det hoppas då inte jag

Vad sägs om en fika i veckan om inte det händer en massa?? Jag kan alla dagar utom i morgon. Ha en bra kväll alla!

• Maria A 78

Jag hänger gärna med på en fika, allt för att få tiden att gå... och behöver man ställa in är det ju bara positivt Glad Tisdag eller onsdag då kanske?

• Elin o Simons mamma

Hej!

Vi hänger gärna med på en fika i veckan men kan bara på onsdag. Gör en fikalista.

Fika tisdag 21/12
    Maria

Fika onsdag 22/12

Camilla
    ;aria

Intr lätt att skriva med en liten kille sovandes på armen

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • K79

Jo, det var kul i helgen =) Blev inte långvarig på någon av festerna, men det var alldeles lagom. Kul att göra något, har ju varit så många helger jag bara fått sitta hemma och avbokat allt..
    Tanken är att jag skall fortsätta arbeta halvtid efter jul. Efter nyår får jag dock se.. Har haft så jäkla svårt att sova de sista nätterna, ont i höfterna så vänder mig heeela tiden... Och magen spänner eller drar eller vad den nu gör när man går, dvs inte bara hård, utan hård och att den drar ihop sig i nedre delen av magen.. så nu börjar det bli lite jobbigt, och värre kommer det väl att bli.. pust...nåja, det går ju över sen och jag skall inte klaga, för ni har det nog värre!

Fika låter som vanligt trevligt :)

Fika tisdag 21/12
    Maria

Fika onsdag 22/12

Camilla
    Maria
    Katarina

• shopgirl80

Vi kan väl lika gärna bestämma fika på ons eftersom flest kan då. Eftersom du är den enda som jobbar Katta, kanske det är bäst att du bestämmer tiden. Jag sak till BM kl 10 men efter det så kan jag när som helst.

Ha en bra dag!

• Maria A 78

Ja, onsdag kör vi på, jag ska fira brorsan på kvällen men innan dess har jag inget bokat.

Fika onsdag 22/12 kl ??

Camilla
    Maria
    Katarina
    Emma

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011