• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • bamse10
    shopgirl80 skrev 2010-12-27 18:13:57 följande:
    Så där ja Nu ligger jag på bb med William snuttandes. Vattnet gick ca 2 å var fullt öppen kl 6:30 å sen kom han 11.27. Snabba ryck då ja inte kände nåt kl 1 när ja la mig. 50 cm lång och 3640 g tung

Proppen gick samtidigt som vattnet
    Grattis! Glad
  • bamse10
    carrro84 skrev 2010-12-30 10:44:05 följande:
    Hej tjejer! 
    Var ett tag sedan jag skrev här :) Har ju varit lite mycket med flytt och allt! 
    Lite uppdatering Skrattande

Våran lilla Elias tittade ut på annandagen :) 5 dagar tidigare än BF :)
    Vattnet gick ca 10 på fm åkte in på kontroll men blev hemskickad kl 13.00 eftersom jag inte hade några värkar, dom kom igång så fort vi kom hem igenSkrattande runt 16.30 kom mina värkar med 3-5 minuters mellanrum och 21.19 var han ute!! 50 cm lång och vägde 3390 gram!!
    Kom hem igår och allt är helt underbart!

Stort Grattis Emma!!!! Jag tyckte att jag såg dig komma upp på EVA i måndags eftermiddag ;) Då kanske jag inte såg helt fel! 
    Grattis!Glad
  • shopgirl80

Carro: Jag tyckte oxå det var du, emn jag var så  trött att jag inte orkade kolla så jättenoga. Såg dig nån kväll oxå tror jag.  Grattis förresten!

Nu är vi hemma. Lillfisen sover gott i sin säng å verkar trivas gansak bra här hemma. Bara det att amningen inte fungerar så bra. Majsan å Katta kan ju sluta läsa nu Flört. Jag har ångest inför amningen å William suger inte så bra, det gör ont å han blir frustrerad å jag grinar. Köpte en pump idag å gav honom flaska sen. Det fungerade mkt bättre, men de lär ju inte va så nöjda när jag kommer tillbaka på bb i morgon. Men men jag måste ju må bra oxå...

• kicki8210
    shopgirl80 skrev 2010-12-30 19:49:51 följande:
    Carro: Jag tyckte oxå det var du, emn jag var så  trött att jag inte orkade kolla så jättenoga. Såg dig nån kväll oxå tror jag.  Grattis förresten!

Nu är vi hemma. Lillfisen sover gott i sin säng å verkar trivas gansak bra här hemma. Bara det att amningen inte fungerar så bra. Majsan å Katta kan ju sluta läsa nu Flört. Jag har ångest inför amningen å William suger inte så bra, det gör ont å han blir frustrerad å jag grinar. Köpte en pump idag å gav honom flaska sen. Det fungerade mkt bättre, men de lär ju inte va så nöjda när jag kommer tillbaka på bb i morgon. Men men jag måste ju må bra oxå...
    alltid skönt att få komma hem
    tråkigt att amningen inte funkar riktigt
    har inga råd att ge dig om amning, då jag va så dålig efter förlossningen att de inte kom igång på mig .
    men finns de ingen amningshjälp på lassarettet om de strular ?
    men hur som helst tycker jag inte du skall ha nå ångest utan gör de som passar er bäst ni skall ju må bra båda två eller alla tre faktiskt

lycka till med din lille pojk
  • Hoodoo

Grattis Carro! Mysigt när de börjar anlända, gick och tänkte på dig idag och de nog hade kommit en liten parvel nu. Tänk så rätt jag hade :D

Emma, jag bör inte säga "told you so" men jag varna ju er om att amningen var hemsk i början men orkar du så blir de bättre och de är rätt mysigt. Men bättre du mår bra och han får i sig mat än att du försöker amma till varje pris och mår skit, så du prioriterar rätt men var försiktig.De är svårt att få ut all mjölk med pumpen och mjölkstockning är hemskt! Jag ammade inte mkt alls de första veckorna då jag avskydde de men allt eftersom de sluta göra ont och de små fattade galoppen så har de ökat så nu ammar jag nog till 90% och ger ersättning resten för mjölken är slut. Men ge flaska om de känns bättre, jag var bara för envis och ville få de att funka så jag grät mig igenom vissa mål.

• tindratindra

Ja amningen var heeeeemsk för mig! Hade ångest och grät för det gjorde så ont. På bb är det amningshysteri! Det sa min BVC sköterska också. Självklart kan det ju gå över och bli supermysigt! Men efter fyra veckor gav jag iaf upp amningen helt. Då kände jag mig som världens sämsta mamma, men så här i efterhand så känns det jättebra. Mitt råd är att pumpa ibland och prova amningsnapp, som man sätter på bröstvårtan, så att brösten får vila lite! Och varva med lite ersättning om det gör för ont. Kämpa med amningen precis så länge som känns rätt för DIG! Man måste ju få njuta av den första tiden också! :) lycka till!!

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • K79

Hehe, ja, jag har redan förstått att amningen för de flesta är skitjobbig i början.. Jag tycker du skall strunta i vad andra tycker och tänker, speciellt de på bb. Gör vad som känns bäst för dig! Det skall finnas en amningssalva, den pratar en kompis väldigt gott om. Kanske värt att testa om du inte gjort det. Jag har köpt amningssalva och tom packat ner den i väskan :) Btw, alla ni som fött nu; något speciellt ni tycker var extra bra att ha med er i bb-väskan?

• Maria A 78

Ja, det där med amningen verkar ju inte helt lätt... (förlåt Emma, jag fortsatte läsa ;) ) Men håller med de andra, kämpa inte ihjäl dig och må dåligt om det inte funkar, det finns ju fullgod ersättning även om det såklart är skönast om det funkar att amma.

Imorgon ska min lilla tjej komma har jag bestämt :) Precis varit ute på en långpromenad (med mina mått mätt) så nu ska det komma igång, hehe.

GOTT NYTT ÅR!

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011