• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • K79

Hoppas ni hade en trevlig nyår! Vår var väldigt lugn. Riktigt skönt :) Då önskar jag dig lycka till idag Maria, hihi

• shopgirl80

Det som jag tyckte var bra i min väska var, min morgonrock, mina tofflor och eget toapapper.

Det jag saknade, eller vi, var datorn å lite filmer. Det var rätt långsamt mellan varven å jag kände inte för att va i dagrummet å se på tv.

• Maria A 78

Nähä, ingen 1 januari-bebis heller... börjar mer och mer ställa in mig på att bli igångsatt, för det verkar ju inte hända någonting av sig självt här. Visst har jag en massa förvärkar men det har jag ju haft ett tag nu.

Vi hade också ett lugnt nyårsfirande, vi var ett litet gäng hemma hos en kompis och åt gott och hade trevligt, men jag och Mathias åkte hem innan tolvslaget och firade in det själva :)

Emma, hur gick det på återbesöket på BB? Fick du några råd angående amningen?

• K79

Tack för tipsen emma!

Jag håller tummarna för att det sätter igång sig idag lr imon så du slipper bli igångsatt!

Själv mår jag skit just nu och har gjort det halva natten :(
    Får knappt i mig något att äta.. pust.. hoppas det bara är något temporärt...

Hoppas ni andra mår bättre!

• Maria A 78

Usch, det låter inget kul alls, hoppas du mår bättre nu. Krya på dig!

• K79

Tack =)
    Idag känner jag mig bättre, skönt!

Har för mig att det var idag du skulle till sjukhuset Maria? Hur gick det?

Hur går det för er andra med era små?

• shopgirl80

Hej hej!

Nu är lillfisen här en vecka gammal, men rutiner... Nja dem har vi inte fått till. Det är väl bara att vänta. Några bra amningstips fick vi inte på återkontrollen. Hon gillade dock inte att jag gav flaska. MEN. Jag har börjat amma på hö bröst och efter att han fått flaska har han mkt bättre tag. Gapar mkt större å jag ger mig den på att det beror på flaskan. VÄntar nu på att såren på vä bröst ska läka å då ska det bli ammning där oxå. Just nu lever jag med min vän pumpen. Aptrist å man får sugmärken. Jag är även trött på dessa läckande bröst. Allt är blött å jag trivs bäst med att gå med dem i vädret å med en handduk under. Fast jag har hört att det rättar sig till eftersom.

Jag kom på en sak till Katta, som jag var glad för att jag hade med mig. Under förlossningen får man på sig såna där snygga operationsknästrumpor. De håller inte värmen alls, så när det hela var över var jag glad för att jag hade ett par tjocka yllestrumpor att ta på. För att frysa om fötterna är ingen hit alls.

Idag hade vi besök av ett par kompisar som har en dotter som är 5,5 månad. Hon är en ganska liten tjej  fast hon såg ut som en jättebebis i jämförelse. Vi bara skrattade när vi såg det. Att man ändrar sig så snabbt Glad

Nu ska jag ta till pumpen å sen är det natta. Vilket det borde vart för länge sen... Dock sover WIlliam fyra timmar i stöten ungefär så vi sover ganska bra.

• Gummsan

Hej alla.
    Det va längesen nu. Min lilla är tre månader och amningen gick åt fanders. Hon har ännu kolik så hon vägrade bröstet. Pumpa som en galning och när jag väl fick upp mjölken så hon bara behövde ersättning en gång ( i mitten på dec) så säger barnläkaren att jag ska sluta ge bröstmjölk för don tror hon skriker pga den. Tänk min sorg då jag förut endast lyckats påmpa ut runt 20ml.
    Har en underbar man som tar mycket hand om fröken skrikhals. Nu ligger jag på gyn då min bm hade kört spiralen genom livmodern och ut i buken. Har opererat bort den och satt en ny.
    Får se om man får komma hem till familjen senare idag så jag snart kan lämna tillbaka pumpen på amningsmotagningen, dom va jättebra där och har ringt mig varje vecka i mitt kämpande. Fick både bröst inf och svamp med u brösten. Är det purelan salvan ni menar? Den e bra iaf, annvänder den på mina nariga läppar. Kanon.

Grattis alla som fått och lycka till mi andra.
    Kram

• K79

Usch Emma! Hoppas såren läker snart och att du får ordning på amningen. Låter in alls kul och är inget jag ser fram emot..
    Och tack för tipset om sockar :) Jag är så frusen så det var bra tips!

Gummsan: Usch då... och vilken barnmorska... Hoppas koliken går över snart!

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011