• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78

Nu ligger jag på BB och myser med Emmy, det känns helt fantastiskt. Halv ett inatt kom hon till slut ut med kejsarsnitt. 52 cm lång och 3710 g tung.

• Gummsan
    Maria A 78 skrev 2011-01-05 10:31:45 följande:
    Nu ligger jag på BB och myser med Emmy, det känns helt fantastiskt. Halv ett inatt kom hon till slut ut med kejsarsnitt. 52 cm lång och 3710 g tung.
    GRATTIS!!!
  • shopgirl80

Grattis igen Majsan!

Amningen här går bättre å bättre vi ska bara minska startsträckan som nu är typ en kvart. Tur att tålamodet är stort

• K79
    Grattis ännu en gång :)
    Hoppas det inte var en alltför jobbig förlossning!
  • Elin o Simons mamma
    Grattis till en liten Emmy!!
    shopgirl80 skrev 2011-01-05 11:15:20 följande:
    Grattis igen Majsan!

Amningen här går bättre å bättre vi ska bara minska startsträckan som nu är typ en kvart. Tur att tålamodet är stort
    Skönt att amningen går bättre och bättre, själv funderar jag på att snart sluta då det känns som om Simon inte blir riktigt mätt på kvällarna har ju trots allt ammat han i snart 4 månader. Ska prata med BVC på måndag när vi ska dit.
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • carrro84

Grattis Maria!!! 
    Hoppas att ni alla mår bra!

Emma skönt att amningen går bättre.  

Är så glad över att amningen har gått kanon ifrån första stund :) Elias gör inte mycket mer än att äta, sova och bajsa haha fast han har lite bubbel i magen någon timma varje kväll och då gör han sig hörd ;) Däremot vill han inte sova i sin säng... vagnen går bra men helst vill han ligga nära i sängen men jag hoppas väl att det går bättre snart.

• kicki8210
    grattis hoppas ni mår bra
  • tindratindra

Å grattis till lilla Emmy! Så fint namn!! Hoppas snittet läker bra! Kidden: jobbigt att han inte riktigt blir mätt.. Men som du säger så får man vara glad för den tiden man kunde amma. Även fast det som för mig bara blev tre veckor. Mitt råd är att inte kämpa ihjäl sig för amningen, bara så länge man själv känner att man vill och orkar.. Vi kokar vatten för ca 1 dygn och häller upp i flaskor och så får det stå i kylen tills vi ska ha det. Sedan micrar vi det några sekunder bara och blandar i pulver! Att börja koka vatten när juni var hungrig var ingen hit kom vi på... ;) Sockar var ett bra tips! Det hade jag också med mig! Gummsan: hoppas allt löser sig för dig!!!

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Hoodoo
    Grattis! Hoppas allt går bra nu med snittet och hemresan :D
    carrro84 skrev 2011-01-05 14:41:54 följande:
    Är så glad över att amningen har gått kanon ifrån första stund :) Elias gör inte mycket mer än att äta, sova och bajsa haha fast han har lite bubbel i magen någon timma varje kväll och då gör han sig hörd ;) Däremot vill han inte sova i sin säng... vagnen går bra men helst vill han ligga nära i sängen men jag hoppas väl att det går bättre snart.

Passa på att sova med han nära i sängen om han vill (min bvc sköterska sa tom att vill de va nära ska de få va nära när jag fråga hur jag ska få dem sova själva i sin säng), och tänker man på de så ett tu tre så är de tonåringar och vill inte veta av oss. Så resonerar jag numer, så våra små har nog aldrig sovit en hel natt i sin säng, de är fruktansvärt bortskämda men eftersom de inte vill sova själva har de fått sova i vår säng varje natt från start och de även på BB! Mycket lättare när man ska amma mitt i natten. Hur mysigt som helst! Skrattande

Idun och Ylva är jämnstora nu, skiljer bara 70g och de är snart två små klumpar på 5kg var och 56 cm. Inte illa när de bara vägde hälften av de då vi åkte hem från BB för 9 veckor sedan. Och nu har vi snart köpt hus jag och David (om bara allt klaffar med de sista, hade varit så skönt) så när allt är klart och vi flyttat in, blir antagligen i februari någon gång så kan de kanske va dags för en fika för alla känner sig redo att ge sig ut, bör va en del av er iaf Tungan ute Och Kidden, har för mig du går dit?, och Tindra, vi ses säkert på babyträffarna framöver om ni lyckas ta er upp på kristineberg i all snö.
  • tindratindra

Juni sov med oss också tills hon var 8 veckor och sov från 21 på kvällen till 7 på morgonen... Då tyckte vi att hon lika gärna kunde sova i sin säng.

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011