Maria A 78 skrev 2011-01-05 10:31:45 följande:
Nu ligger jag på BB och myser med Emmy, det känns helt fantastiskt. Halv ett inatt kom hon till slut ut med kejsarsnitt. 52 cm lång och 3710 g tung.
Grattis! Hoppas allt går bra nu med snittet och hemresan :D
carrro84 skrev 2011-01-05 14:41:54 följande:
Är så glad över att amningen har gått kanon ifrån första stund :) Elias gör inte mycket mer än att äta, sova och bajsa haha fast han har lite bubbel i magen någon timma varje kväll och då gör han sig hörd ;) Däremot vill han inte sova i sin säng... vagnen går bra men helst vill han ligga nära i sängen men jag hoppas väl att det går bättre snart.
Passa på att sova med han nära i sängen om han vill (min bvc sköterska sa tom att vill de va nära ska de få va nära när jag fråga hur jag ska få dem sova själva i sin säng), och tänker man på de så ett tu tre så är de tonåringar och vill inte veta av oss. Så resonerar jag numer, så våra små har nog aldrig sovit en hel natt i sin säng, de är fruktansvärt bortskämda men eftersom de inte vill sova själva har de fått sova i vår säng varje natt från start och de även på BB! Mycket lättare när man ska amma mitt i natten. Hur mysigt som helst!
Idun och Ylva är jämnstora nu, skiljer bara 70g och de är snart två små klumpar på 5kg var och 56 cm. Inte illa när de bara vägde hälften av de då vi åkte hem från BB för 9 veckor sedan. Och nu har vi snart köpt hus jag och David (om bara allt klaffar med de sista, hade varit så skönt) så när allt är klart och vi flyttat in, blir antagligen i februari någon gång så kan de kanske va dags för en fika för alla känner sig redo att ge sig ut, bör va en del av er iaf

Och Kidden, har för mig du går dit?, och Tindra, vi ses säkert på babyträffarna framöver om ni lyckas ta er upp på kristineberg i all snö.