• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • K79

åh, har ni köpt hus sofia? Berätta mer :)
    Vart blev det?

Nu är det bara jag kvar som väntar på min lille då! Vi hade tänkt oss att han skulle komma på måndag eller tisdag, men tveksamt om han håller med oss. Går väl över tiden för att jag vilat så mycket :(

Har sen igår natt fått stickningar i händerna och mina händer har svullnat och kliar som galet till och från. Nån som har något tips om vad man skall göra för att slippa att det skall klia så?

• bamse10
    Maria A 78 skrev 2011-01-05 10:31:45 följande:
    Nu ligger jag på BB och myser med Emmy, det känns helt fantastiskt. Halv ett inatt kom hon till slut ut med kejsarsnitt. 52 cm lång och 3710 g tung.
    Grattis!
  • kristiejade

Mycket har hänt sen jag kollade här sist! Grattis Carro o Maria!

Kul att du har köpt ett hus, Sofia! Var? Vi letar fortfarande...

Allt går bra här. Joshua äter som en galning. Var på BVC igår och han hade gått upp 400 g sen förra onsdagen. Nu väger han 4500g. Vägde 3990 när han föddes. Han gillar inte att sova på dagen, bara i barnvagnen eller baby björnen, men han sover väldigt bra på natten. Han är nästan 5 veckor nu, snart kan vi gå ut bland folk! 

• Maria A 78

Igår fick vi äntligen komma hem. Vi fick några sköna timmar här hemma innan min älskade pappa gick bort igår eftermiddag. Han har varit förkyld så han fick aldrig träffa lilla Emmy. Jag är så otroligt ledsen just nu som ni förstår, samtigt som jag är så tacksam över att ha Emmy som tröstar mig. Detta skulle ju vara en tid av glädje och han skulle äntligen få sitt första barnbarn.

I måndags var vi på specmödravården för överburenhetskontroll. Det konstaterades att jag hade för lite fostervatten så det ville sätta igång förlossningen på tisdagen. Läkaren gjorde dock en hinnsvepning också så redan på måndagskvällen kom värkarna igång samtidigt som jag började blöda ganska rejält. In till förlossningen med andra ord och där fick jag stanna kvar. Värkarna ökade hela natten, men på morgonen hade jag knappt öppnat mig ändå. De gjorde hål på forsterhinnan och satte värkstimulerande dropp men jag öppnade mig ändå inget mer, tror det var 3 cm som mest. När jag fortsatt att kämpat hela dagen och kvällen kom så äntligen beslutet om kejsarsnitt. Äntligen fick vi träffa vår Emmy! När de tog ut henne såg de också anledningen till att inget hände, hon låg fel med huvudet. Huvudet låg nedåt men felroterat om jag förstod det rätt, så hon "bockade" inte in och därav inte samma tryck nedåt.

Skönt att amningen funkar bättre för dig Emma. Peppar, peppar, så går det ganska bra för oss än så länge...

Grattis till huset Sofia! Vart ligger det?

Hur går det för dig, Katarina, inga känningar än? Jag hade också väldigt svullna händer, men inga bra tips mot klådan... det enda som minskade min svullnad tillfälligt var kyla, högläge och rörelser. Mitt väsk-tips är en vattenflaska. Man ska ju dricka mycket och det var mycket bättre med en vattenflaska än deras muggar.

• shopgirl80

Åh Majsan vad ska man säga... Jag fäller några tårar för din skull. Tänker på er och skickar några styrkekramar!!

• K79

Nej, va hemskt!  Va ledsen jag blir av att höra det :(
    Var han sjuk så "det var väntat" eller kom det helt plötsligt? Usch, jag mår ju dåligt när jag hör sånt här... jag antar att han inte var alltför gammal?
    Skickar massa styrkekramar till dig!!!

Jag trodde de kunde känna hur de ligger med huvudet, men skönt att det löste sig även om du fick stå ut länge innan kejsarsnittet.

Nej, inga direkta känningar här.. jag blir väl igångsatt... Angående klian så sökte jag lite på det och hittade att det kunde bero på förhöjda lever och gallsyrevärden och skulle kollas upp då det kan påverka barnet.. så det var bara att åka ner och ta ett blodprov .. Får svar på onsdag eller torsdag.. Har man för höga värden blir man nog förlöst.. men jag hoppas han kommer innan dess :)

Vattenflaska, perfekt! Det har vi faktiskt packat ner :)

Ta hand om er nu Maria!
    KRAM!

• tindratindra

Maria jag är så ledsen för din skull :( förstår att det måste vara jättesvårt med alla känslor, samtidigt som man är överlycklig för sin bebis så händer något sådant... Hoppas att allt går bra nu med lilla Emmy, jag älskar det namnet! Så himla fint!! Kramar från mig och Juni!

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Maria A 78

Tack för stödet! Saknar honom något oerhört, och jag hade så gärna velat att han skulle bli en del av Emmys liv. Åtminstone få träffa henne... Han var 72 år så han var inte ung direkt, men ändå var det alldeles för tidigt. Det kom helt plötsligt, han ramlade ihop hemma, förmodligen var det en kraftig hjärtinfarkt. Försöker tänka som så att det var skönt att han inte behövde bli gammal och sjuk, men det är svårt.

Känner mig jätterädd att förlora någon annan nära nu, så jag vågar knappt sova utan vill bara titta så att Emmy andas... hoppas det går över snart så jag kan känna mig lite trygg igen.

Vilket datum är det du är planerad till, Katarina? Håller tummarna för att provet ser bra ut... och att din lille kille kommer snart! Fortfarande inget namn på g? Kanske blir Bit i alla fall ;)

Tack Caroline, älskar också det namnet :) Både jag och Mathias föll för det direkt!

Ta hand om er och era kära, kram

• Carina7907

Hej på er
    Kikade in på er tråd.Ni verkar hade trevligt här.
    Alltid roligt att dela med sig av olika erfarenheter.

Tjings
    Carina

• K79
    Maria: Förstår det.. Det positiva är att han iallafall fick höra att hans barnbarn kommit till världen och att ni kom hem och mådde bra :) Han kanske fick se ett kort på henne också? :)
    Måste verkligen vara otroligt jobbigt för hela er familj nu, speciellt när det kom så plötsligt - sörja och samtidigt vara glad för Emmy. Ni får ta hand om varandra och jag hoppas allt flyter på bra med Emmy så ni slipper massa krångel med amning och allt vad som kan krångla när man har en liten. 

Jag är planerad till 18:e, så om ca 1 vecka. Är ute och går en del nu för att försöka få igång det, men det är ju ganska jobbigt att promenera.. Namn, ja, det är ju svårt helt klart.. Som vi sagt nu så har vi två namn att välja på, Milo & Vilde, men vi får se om det blir något av det när han kommer ut eller hur vi känner då.. Bit blir det inte iallafall, hehe :) 

Carina: ja, alltid bra att dela erfarenheter och kul att lära känna folk i liknanade situation :) Du är välkommen att hänga med på någon fika eller liknande framöver om du känner för det.
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011