• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • shopgirl80

Idag ahr vi varit på stan för första gången. Lillfisen, vi funderar på att byta till storfisen för det stämmer bättre Flört, sov gott genom hela turen. Han gör verkligen inte mkt mer än äter, sover, skiter och skriker. Det verkar dock som han får ont i magen, men inte efter varje mål utan bara ibland.

Nu ammar jag på båda brösten å flaskan lämnad därhän. Har ammat på båda i en vecka nu och det går relativt bra. Förutom att jag åkte på en härlig mjölkstockning med tillhörande feber i tordags. Fy sköven säger jag bara, 39 graders feber å det enda man vill göra är att sova. Men icke, amning minst var annan timma för att få bukt på det. Tur dock att Viktor var hemma för annars hade jag inte fått ihop det. Jag är ganska säker på att stockningen kom från ett alldeles för tight amningslinne. Så passa er för att ha för åtsittande kläder.

Katta Hoppas att dinn lille kommer snart. Det är ju för segt att bara gå å vänta. Men det kan inte va lätt att ta långpromenader i detta väglaget direkt.

• K79

Skönt att du börjar få ordning på amningen Emma. Mjölkstockning låter dock inget vidare :(

Nä, det är verkligen inte lätt att ta långpromenader i detta väder. Är så himla halt och jobbigt...
    Jag skall luncha med helen o en annan arbetskamrat idag, du o wille vill inte med? :) Lite tidigt kanske, men hade vart kul att träffa er, hör av dig isf =)

• K79

Hej!

Hur mår ni?
    Hur går det för er Emma och Maria? Kommit in i några rutiner än?

Det är lite långtråkigt här hemma nu... Några som är sugna på en fika imorgon?

• Maria A 78

Här går det upp och ner... och lär väl göra så en tid. Emmy verkar må bra i alla fall, BVC-sköterskan var här idag och var imponerad över viktuppgången. 8 dagar gammal är hon nu. Så mycket till rutiner finns det inte än så länge... hon sover mycket men har också stunder då hon är vaken och bara är glad och jollrig, riktigt mysigt :) Nattetid har hon en del magknip så sömnen är det sådär med...

Förstår att det är långtråkigt, den där sista väntan är allt seg. Hoppas det sätter igång snart! Hur har det gått med händerna och proverna du skulle ta?

Hade varit roligt att träffas, men det känns för tidigt för min del.

Ska passa på att ta en lur nu när Emmy sover :)

• shopgirl80

Hej! Nja rutiner vet jag inte om vi har fått till ännu. Inte mer än att William blir sur om blöjan e minsta våt. Då måste vi va snabba på att byta

Fika låter ju trevligt, men som Majsan skriver det känns lite tidigt ännu. Sover han e d ju ok, men vaknar han å vill ha mat så blir det jobbigt. Jag avstår denna gången.

Du får äta mkt färsk ananas å äta stark mat så han kommer ut nu Katta Å glöm inte slemproppen

• K79

Att inte ni vill ge er ut än förstår jag =)
    Kanske inte är någon mer som läser här längre :P

Det tar väl ett tag innan man får rutiner =) Är lite avundsjuk på er som tagit er igenom förlossningen och de första dagarna. Är lite nervös inför det även om jag bara vill att det skall starta nu för att få det överstökat.
    Sover så otroligt dåligt, ibland håller jag på att klia sönder mig, blir knäpp!
    Fick svar på värdena igår, de var lite förhöjda, men inte så höga att man gör något.. får försöka med kylbalsam och inatt kanske jag även tar en alllergitablett som de sa att jag kunde testa.. Egentligen vill jag inte, men som sagt, blir ju nästan knäpp när det kliar så..

Hehe, ja, slemproppen har ju inte gått så det kan inte vara nära :-P

Jag tror jag försökt med det mesta nu för att få igång det, men inget verkar hjälpa. Så känns som det kvittar att försöka.

Jag har hört att det är vanligt att man är kass i magen en tid innan - var du det emma eller hade du inga tecken alls?
    Jag känner inget nånstans, så hoppas du inte hade några tecken så finns det hopp även för mig :)

• Elin o Simons mamma

Åh, skrev ett långt inlägg och så när jag postade det så försvann det bara

Här hemma har vi haft en tokig vecka efter det att lilleman fick sin 3 månaders spruta i måndags, var egentligen meningen att han skulle haft två samtidigt men han blev så ledsen så hon ville inte ge båda samma dag utan nu får vi komma tillbaka om 1½ v istället. Vi får hoppas att han slipper feber då oxå, nu har han bara varit lite slöare än vanligt + att han var som en liten Duracellkanin i måndags kväll, skulle inte sova trots att ögonen gick i kors. Somnade till slut i sin mjuklift i soffan så jag och han fick tillbringa vår natt där.

Jag hade gärna hängt med och fika idag om vi inte hade haft tvättstugan (känner att jag måste ta den tiden då lillemans kläder börjar tryta). Men vad sägs om en fika i nästa vecka istället ?? Gör en fikalista så får vi se om det är någon som vill hänga med oss.

Fika måndag 17/1 kl ?

Kidden

Fika onsdag 19/1 kl ?
    '
    Kidden

Vad händer annars hos er i helgen ?
    Ikväll är jag och lilleman själva då M ska iväg på ölprovning. Ev kommer mina föräldrar upp en sväng ikväll och gör mig sällskap. Imorgon blir det lugnt på förmiddagen då vi ska iväg till underbara vänner på kvällen och bli lite bortskämda med mat, de har inte sett lilleman än och de har väntat.

Kram

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Maria A 78

Åh, vad jobbigt med sprutor... det ser jag inte fram emot.

Här har vi besök av svärföräldrarna i helgen, de får träffa sitt nya barnbarn för första gången. Lär väl inte hända så mycket mer än att vi tar oss till mamma och fikar imorgon. Försöker att träffa henne ofta nu så hon inte ska känna sig så ensam, skönt att hon bor nära.

Det känns som jag har mjölk i brösten som skulle kunna försörja en hel by... när Emmy ammar låter det som det kommer så mycket mjölk att hon har svårt att hinna med att svälja. Hon sätter i halsen och får avbryta för att hosta och greja. Och mellan amningarna hinner brösten bli stenhårda och läcker så att allting i närheten blir blött... men det ska väl rätta till sig efter hand har jag förstått.

Ha en trevlig helg!

• K79

Jobbigt med spruta ja..  får hoppas han inte blir lika ledsen nästa gång!

Blir en soft helg här.. skulle egentligen till landvetter på middag, men med tanke på all snö inatt och att det snöar inatt så blir vi nog hemma istället... Är så jobbigt att åka i sånt väder just nu tycker jag...

Jag fikar gärna! (fast jag hoppas att jag måste ställa in pga förlossning, hihi). Kan bara på onsdag innan 15.50.

Fika måndag 17/1 kl ?

Kidden

Fika onsdag 19/1 kl ?

Kidden
    K79 (innan 15.50)

Ha en skön helg allihop!

• shopgirl80

Majsan: jag känner igen det där med mjölk överallt. Jag var så less på det, tillslut satt jag i morgonrock å trosor å ammade för hur jag än bar mig åt å hur många handdukar jag än använde var jag dyngsur. William käkade å jag pumpade ut ytterligare 1-1,5 dl annars var det som brösten skulle sprängas. Hemskt var det å jag funderade på hur jag nånsin skulle kunna ta mig ut å hur jag skulle lösa amningsbekymmret (läs helvetet). Jag fick även pumpa innan han skulle äta för bröstet var så spänt att han inte fick nåt tag alls. Nu har det dock stabiliserat sig. Behöver fortf en handduk men det är mest för att han bökar en stund innan han tar tag å då rinner det en del.

Kan ni inte komma hit på fika på ons?

Det hade ju varit trevligt att träffa dig Katta, men jag hoppas ju inte det

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011