• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78

Vad skönt att höra att det blivit bättre med amningen Emma, då kan jag hoppas på att det snart rättar sig till här med. Ska åka och köpa en amningspump imorgon så jag kan pumpa ur lite innan hon börjar äta så ska det nog bli lite lättare för henne. Vilken sort är det du har, är den bra och vart köpte du den?

Vi hade ett rejält äventyr här inatt... igår kväll fick lillan svårt att andas för en stund och upp kom riktigt segt slem. Efter det tyckte vi att hon hade fortsatt jobbigt att andas, det rosslade och höll på, det kändes som hon fick kämpa tidvis. Min gissning var att hon hade kvar slem i halsen som hon inte blev av med. Vi ringde sjukvårdsupplysningen för att få lite tips vad vi skulle göra, men de sa till oss att ringa ambulans direkt! Så vi ringde 112 och hit kom en ambulans, dock utan blåljusen på. Vi fick åka med in till barnmottagningen där hon fick en ordentlig genomgång. Allt såg bra ut som tur var och vid det laget hade väl slemmet lossnat för hon hade det inte lika jobbigt att andas längre.

Vår lilla tjej kommer nog ge oss många gråa hår tror jag :)

• K79

För mig kan vi gärna komma till dig och fika Emma! Hade vart kul att träffa både dig och William!
    Vad tror du om det camilla?

Oj, det lät som en liten jobbig stund där Maria! Skönt att allt gick och var bra :)

• shopgirl80

Jag har en medela handpump, den kostade 600:- på babyproffsen men värd varenda öre. Jag pumpade ur det som han inte åt upp å det har vi frusit in. Kanon att ha om jag vill åka i väg eller så. Sen att kunna hjälpa till innan så att de får ett bra tag är oxå guld. Det gör mindre ont på oss då

En elektrisk pump kanske är att föredra, går snabbare, men kostade en tusenlapp till å det var lite väl dyrt tycker jag.

• tindratindra

Jag följer gärna med och fikar :) ons kan vi efter kl 13.30.. Jag hade också mycket mjölk i början! Det tar ett tag innan det ställer in sig rätt. Man kan ju som ni sa pumpa lite innan, så att dom inte sätter i halsen! Mitt råd är att inte pumpa FÖR mycket, eftersom kroppen ställer in sig efter hur mycket mjölk det går åt. Så pumpar man ut för mycket så får man kanske en väldigt hög mjölkproduktion. Jag fick rådet att handpumpa lite bara då det var skonsammare... Och typ duscha varmt om det gör ont. Vi köpte också en medela pump på Apoteket, den funkade helt ok på mig. Fast på slutet var jag så less på att pumpa så jag ville bara slänga den i väggen haha. Sen sålde jag den på Tradera.. En elektrisk pump kan man hyra för inte så mycket på bb :) Idag blir juni fyra månader, helt sjukt vad fort det går! Hon äter en portion gröt om dagen, och idag ska hon få prova potatis och majspure.

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • kicki8210

hej jag och alva tänkte våga oss med på en fika vi kan när som helst

• Elin o Simons mamma

Kom på att på onsdag kan jag bara fika på förmiddagen då jag ska till frissan på eftermiddagen. Kommer gärna och hälsar på hos dig Emma och lille William, men tänkte höra hur det går med bussar förbi dig då vi är bussburna.

Kram 

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • kristiejade

Hej! Låter kul!med en fika. På onsdag ska jag till BVC 14.15 och sen har jag min efterkontroll kl.15. Om ni fika på fm, kommer jag.

Här är det lugnt. Men Joshua har börjat sova lite mer, så mina bröst är stenhårda igen. Jag har också en pump, Philips Avent handpump. Den var jag jättenojd med första veckan när jag behövde den. Tror att deet att dags att ta ut den igen!

Vi ses nån gång!

• K79

Hej!

Vad kul att det verkar vara en del som kan fika =)

Jag fyller på listan som jag förstått det, så får ni ändra om det inte stämmer.

Vill du fortfarande att vi skall komma till dig Emma?
    Isåfall får du bestämma när det passar dig och William bäst. Vi andra kan väl ta med oss lite fika.

Fika onsdag 19/1 kl ?

Kidden (förmiddagen)
    K79 (innan 15.50)
    shopgirl80
    Tindratindra (efter 13.30)
    Kicki8210
    kristiejade (förmiddagen)

• Svarvis

Hej allihop!
    Jag "träffade på" K79 i en annan tråd och hon bjöd in mig till er... Glad 

Jag heter Sara, bor sedan 1 månad i Sandared och fick vår son Joel för 6 dagar sedan. Har varit hemma från BB i några dagar, känns ofantligt stort att ha en liten knodd.

Jag vill gärna hänga med er och fika o så när vi kommit in i lite mer rutiner, hoppas det kan tänkas vara okej.

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011