Drake skrev 2010-07-02 12:05:31 följande:
Klart syftet är att han ska bli fri någon gång, men han har inte begärt benådning utan att få sitt straff tidsbestämt.
När har man sonat sitt brott?
Du vill kasta bort nyckeln, men det byter att man bara kan sona ett mord med att man själv dör i fångenskap, eller? För mig är det här med "öga för öga, tand för tand" väldigt märkligt. Det är så människor som är för dödsstraff resonerar, att man ska döda den som dödat, först då har man fått rättvisa.
Dessutom är inte Flink psykopat, om han varit det hade han fått vård. Jag skulle inte ha något problem med att bo granne med honom. Återfallsrisken är ju minimal med tanke på att det var ett uppbrott från flickvännen i kombination med alkohol och hans tillstånd just den dagen som orsakade brottet.
jag är varken för "öga för öga..." eller för dödsstraff. Men jag är inte heller för att dalta med brottslingar. När har man sonat för ett brott? det beror ju på vad du har gjort. Snott ifrån en affär kanske böter eller samhällstjänst är dugligt straff beroende på vad man snott o om det var första eller 10 gången så kanske straffet är hårdare.
Men nu talar vi om en människa som bara för att han blev förbannad o druckit tog livet av 7 oskyldiga människor, när har man sonat för det. Aldrig säger jag. Jag tycker inte synd om honom jag skiter i hur arg han var o hur alkoholpåverkad han var det finns mängder av människor som är i de tillstånden eller värre varje dag men som fan inte tar en AK5 o går ut o går "beserk" för det.
Det handlar om att han förtjänar inte att få en andra chans varför skulle han förtjäna det, de sju som dog o deras familjer har ta mig tusan inte fått någon andra chans.
O vad händer nästan gång någon brud gör något han inte gillar o han har druckit...o han blir såååå arg.