• Mara

Pojke i klänning

Antag att du ser en 5-årig pojke klädd i en klänning som liknar den här: http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=7028257&styleid=7028255&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365;1357438

Vad tänker du då? Om pojken? Om pojkens föräldrar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 07:31
    Egentligen borde jag kanske inte ha lagt den här tråden under jämställdhet. För det var inte det som det handlade om egentligen. Det handlade om en liten pojke som så länge har önskat sig en klänning. Så igår när vi var och handlade fick han syn på en prinsessklänning på rean som han tyckte var så fin. Jag tänkte att varför ska han inte få en klänning om han nu vill det så gärna? När vi gick mot kassan kunde man höra en liten pojke säga: Jag har fått en klänning, jag har fått en klänning! Han var så glad.

Hur skulle ni andra ha gjort i den situationen? Talat om att klänningen inte var fin (för det tyckte jag väl i ärlighetens namn inte)? Eller sagt att klänningar är bara för flickor? Eller gjort samma sak som jag och köpt klänningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 18:32
    I inlägg 91 kan man se hur just den klänningen som vi köpte ser ut.

• Svar på tråden Pojke i klänning
  • MysTic PrincesS

Om min lille grabb vill ha en klänning så får han det. (han är jättesöt i rosa btw )

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • FannyGioia

Oj vad ful. Men jag bryr mig inte.

• FannyGioia

(Ful på både flickor och pojkar då, givetvis.)

• Emmel

Jag skulle nog säga att det var ett onödigt plagg (varken min son eller min dotter har användning för en sådan prinsessklänning) eller så skulle jag möjligen köpa den för utklädningstillfällen...

Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra om sonen skulle be om en klänning.

• Olivia2006

Nä,,,hade jag en son så skulle jag inte klä honom i den klänningen....eller klänning överhuvudtaget. Jag tycker klänning passar tjejer bättre. Vet att många tycker att killar ska kunna ha klänning, rosa, glitter osv osv, men jag tycker det finns en gräns. Tycker helt enkelt att det ser så fel ut om en pojke tex har på sig kläder med Hello Kitty tryck...eller dylikt. Och jag måste säga att det är väldigt sällan jag ser någon pojke gå klädd i mer "tjejiga" kläder. För är det inte så att killar brukar gilla spiderman kläder och annat "grabbigt" . Visst, skulle min son själv välja den klänningen och verkligen ville ha den...ja då skulle han få den. Men jag skulle ändå tycka att det såg fel ut.

• ROXTAH

Inget fel med detta. Jag förstår tabun hos folk....men varför reagerar ingen när en flicka vill ha något grabbigt för? Då är hon ju bara tuff...

• eeeee
    lövet2 skrev 2010-07-06 14:55:10 följande:
    Första tanken: Det måste vara något allvarligt fel på föräldrarna. Stackars barn!
    varför skulle det vara något allvarligt fel på föräldrarna? och varför är det synd om ett lyckligt barn?
  • eeeee

helt rätt! jag skulle helt klart köpt den. gör det så att han blir glad och stolt så är väl det bara någonting positivt? det jag tycker är det tragiska är människor som kommenterar i denna tråd att ni är sjuka i huvudet och att det var helt fel för att det är ett "tjejplagg" - det är de människorna som är sjuka i huvudet. helt ärligt. varför pracka på ens barn alla värderingar man själv har, och inte låta de bilda egna?

och det värsta av allt är att det är så många barn som vill påpeka och titta snett bara för att det är det dom har lärt sig. det du gör är helt klart en insats! det värmer att läsa att inte alla är så enkalspåriga! tack.

• trolltotten

Vill han ha klänning, ska han klart få en klänning! Förstår inte varför han inte skulle få det..? Sen skulle väl inte jag låta han gå till skolan i klänning pga mobbningen som finns i alla skolor.. Men hemma, med kompisar, ute på stan och fika mm fine! Han lycklig, jag som mamma lycklig.

• trolltotten
    trolltotten skrev 2010-07-06 19:47:59 följande:
    Vill han ha klänning, ska han klart få en klänning! Förstår inte varför han inte skulle få det..? Sen skulle väl inte jag låta han gå till skolan i klänning pga mobbningen som finns i alla skolor.. Men hemma, med kompisar, ute på stan och fika mm fine! Han lycklig, jag som mamma lycklig.
    Kanske ska tillägga att jag inte skulle skicka iväg dottern med sån klänning till skolan heller, tycker det ser ganska opraktiskt ut. Bättre med någon dom kan leka bättre i
Svar på tråden Pojke i klänning