• Mara

Pojke i klänning

Antag att du ser en 5-årig pojke klädd i en klänning som liknar den här: http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=7028257&styleid=7028255&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365;1357438

Vad tänker du då? Om pojken? Om pojkens föräldrar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 07:31
    Egentligen borde jag kanske inte ha lagt den här tråden under jämställdhet. För det var inte det som det handlade om egentligen. Det handlade om en liten pojke som så länge har önskat sig en klänning. Så igår när vi var och handlade fick han syn på en prinsessklänning på rean som han tyckte var så fin. Jag tänkte att varför ska han inte få en klänning om han nu vill det så gärna? När vi gick mot kassan kunde man höra en liten pojke säga: Jag har fått en klänning, jag har fått en klänning! Han var så glad.

Hur skulle ni andra ha gjort i den situationen? Talat om att klänningen inte var fin (för det tyckte jag väl i ärlighetens namn inte)? Eller sagt att klänningar är bara för flickor? Eller gjort samma sak som jag och köpt klänningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 18:32
    I inlägg 91 kan man se hur just den klänningen som vi köpte ser ut.

• Svar på tråden Pojke i klänning
  • Pigeon
    Mara skrev 2010-07-06 21:14:13 följande:
    Ja, varför inte?
    Jag undrade för att det var en annan tråd nyligen angående rosa på pojkar, där väldigt många inte ville sätta på barnen döskallar och svart och sånt. Men det var ju bra att du är konsekvent.
  • Här och nu

Utklädningsplagg ok. Är pedagog o skulle inte ifrågasätta om pojkar på mitt jobb hade klänning, men mina egna får inte det.

• Mara
    Här och nu skrev 2010-07-06 22:20:00 följande:
    Utklädningsplagg ok. Är pedagog o skulle inte ifrågasätta om pojkar på mitt jobb hade klänning, men mina egna får inte det.
    Varför inte?
  • Free Spirit

Dette er en morsom tråd

Gutter skal gå med kjole for at dei skal bryte med fordomer..

Jaja..gutter bør jo egentlig også gå med bikini, BH, G-string, og alt det andre som tilhører jenter..for å bryte med fordommer. Bare synd dei ikke kan bruke tanponger..

• Här och nu
    Mara skrev 2010-07-06 22:27:08 följande:
    Varför inte?
    Jag anser att det inte hör hemma på pojkar när de visar sig offentligt. Mitt val.
  • Här och nu
    Free Spirit skrev 2010-07-06 22:29:42 följande:
    Dette er en morsom tråd

Gutter skal gå med kjole for at dei skal bryte med fordomer..

Jaja..gutter bør jo egentlig også gå med bikini, BH, G-string, og alt det andre som tilhører jenter..for å bryte med fordommer. Bare synd dei ikke kan bruke tanponger..
    Pojkar MÅSTE inte ha klänning för att öka jämställdheten. Men de FÅR.
  • Katten Janson

Köpt den ... Sedan om jag såg någon kille i den skulle jag väl ha trott att han var utklädd. Det kan väl tilläggas att set hade jag trott om det var en tjej också.

• gson

jag hade köpt klänningen. hans pappa hade blivit sur men fuck it!

• Free Spirit
    Här och nu skrev 2010-07-06 22:31:19 följande:
    Pojkar MÅSTE inte ha klänning för att öka jämställdheten. Men de FÅR.
    Om du leser litt bak i tråden så var det exakt ord som ble sagt..

Bryte med fordommer..og det er jo også hva det er menn skal likestilles med kvinner på alle områder, enda dei er forskjellige og alltid kommer til å bli så..den kamepn som pågår om likestillinger gjør bare ting være..

Menn og kvinner er forskjellige og er ment å skulle utfylle hverandre og ikke være like i ett og alt..
Svar på tråden Pojke i klänning