• Mara

Pojke i klänning

Antag att du ser en 5-årig pojke klädd i en klänning som liknar den här: http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=7028257&styleid=7028255&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365;1357438

Vad tänker du då? Om pojken? Om pojkens föräldrar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 07:31
    Egentligen borde jag kanske inte ha lagt den här tråden under jämställdhet. För det var inte det som det handlade om egentligen. Det handlade om en liten pojke som så länge har önskat sig en klänning. Så igår när vi var och handlade fick han syn på en prinsessklänning på rean som han tyckte var så fin. Jag tänkte att varför ska han inte få en klänning om han nu vill det så gärna? När vi gick mot kassan kunde man höra en liten pojke säga: Jag har fått en klänning, jag har fått en klänning! Han var så glad.

Hur skulle ni andra ha gjort i den situationen? Talat om att klänningen inte var fin (för det tyckte jag väl i ärlighetens namn inte)? Eller sagt att klänningar är bara för flickor? Eller gjort samma sak som jag och köpt klänningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 18:32
    I inlägg 91 kan man se hur just den klänningen som vi köpte ser ut.

• Svar på tråden Pojke i klänning
  • Mara
    augustisten skrev 2010-07-06 15:08:41 följande:
    Min kille har en ungefär lika dan. Han har den på sig till dagis ibland. Ungefär lika ofta som han har sin Stålmannendräkt eller Pippi-dressen. Oftast på fredagsdiscot.

Det roliga är hur olika han rör sig i de olika kläderna. Klänningen är ju härlig att snurra i. Den ställer sig rakt ut då och han vill trippa fram på tå och dra lite i den. Stålmannendräkten är mer kul att springa fort i så att manteln fladdrar bakom. Han klompar fram som en bulldoser och jagar bovar... och Pippi-dressen blir han sprättig i benen av, och så går han och vaggar med huvudet hela tiden för att få syn på flätorna. Kul.
    Kul! På bilden i inlägg 91 håller min son upp foten. SÅ gör prinsessor tydligen
  • augustisten
    Mara skrev 2010-07-06 15:17:04 följande:
    Kul! På bilden i inlägg 91 håller min son upp foten. SÅ gör prinsessor tydligen
    Ja, det är nog meningen att du ska kyssa den och sätta på en glas-sko :)
  • Bedan

Här är min lillebror utklädd i en av mina gamla klänningar som jag hade på ett prinsesskalas. Han är nu en snart 21årig ung man och verkar inte ha några större men av incidenten (eller ska jag säga incidenterna). Tjusig! Jag brukade även sätta en ljusmanschett i håret på honom, ni vet en sån med rosa tygrosor.

• Lingonflickan

Bra utklädningsplagg oavsett. Dock bara för utklädning ju.

Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • lövet2
    Mara skrev 2010-07-06 15:02:53 följande:
    Vad för slags fel tror du att det är på mig?
    Vem har sagt att första tanken måste vara genomtänkt eller logisk?
    Min andra tanke skulle vara att antingen är mamman extremfeminist eller så är "pojken" väldigt bortskämd som får dyra utklädningskläder i stället för att leka i föräldrarnas gamla avlagda.

• Bedan
    lövet2 skrev 2010-07-06 15:28:58 följande:
    Vem har sagt att första tanken måste vara genomtänkt eller logisk?
    Min andra tanke skulle vara att antingen är mamman extremfeminist eller så är "pojken" väldigt bortskämd som får dyra utklädningskläder i stället för att leka i föräldrarnas gamla avlagda.
    Men det är väl svårt att se om en klänning är ny eller en gammal avlagd?
  • lövet2
    Bedan skrev 2010-07-06 15:31:17 följande:
    Men det är väl svårt att se om en klänning är ny eller en gammal avlagd?
    Klänningen i ts? En prinsessklänning i barnstorlek? Knappast mammas gamla avlagda ...

• augustisten
    lövet2 skrev 2010-07-06 15:36:21 följande:
    Klänningen i ts? En prinsessklänning i barnstorlek? Knappast mammas gamla avlagda ...
    ...men kanske storasysters eller kusinens.
  • Bedan
    augustisten skrev 2010-07-06 15:38:09 följande:
    Precis.
  • lövet2
    augustisten skrev 2010-07-06 15:38:09 följande:
    Bedan skrev 2010-07-06 15:39:52 följande:
    Precis.
    Nåja, i ts frågades det inte efter ens väl genomtänkta åsikter i frågan, utan om ens första tanke. Jag skrev ner min första tanke - och min andra och tredje.

Svar på tråden Pojke i klänning