• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Ninus

Hej på er!
    Vad jobbigt att fler och fler av oss känner av fogarna. Själv hasar jag nu omkring i ett snyggt stödbälte á la pensionär, men det känns faktiskt som att det hjälper lite. Framför allt ska det förebygga mer besvär. Börjar bli riktigt jobbigt att ta sig i och ur bilen så jag hoppas kunna ta mig till jobbet så länge som jag vill. Jobbar sådana tider att kollektivtrafiken inte funkar vissa dagar.

Vilka är vi som ses på torsdag nu då? Vi får väl hålla utkik efter hasande steg och stora magar! Skrattande

Vapiano Kungsbron 15, torsdag kl 18:

Ninus

• saltgurkan

ja fogarna känns inte så jätte kul men just nu är det faktiskt magen som känns jobbigare, känns som någon rispar mig med en kniv på insidan och det svider (förutom att det klämms på diverse nerver mm) Men jag är så glad att det inte är värre, kan fortfarande röra mig, hade varit sämre om jag varit tvungen att ligga inlagd nu när det är jul och allt! Jag hoppas verkligen inte att det blir värre för någon av oss!
    Ska iväg och försöka hitta en stödbälte för hela magen, inte bara under magen, hoppas det ska hjälpa.

Ser fram mot att träffa er på torsdag!

Vapiano Kungsbron 15, torsdag kl 18:

Ninus
    saltgurkan

• Roszi

Jag skulle verkligen vilja komma men tyvärr det ser det mörkt ut att flytta mitt tjänsteärende som jag först tänkt göra. Om det blir ändringar dyker jag upp, annars får jag hänga på nästa gång med eller utan baby, beroende på när nästa träff blir. Jag jobbar sista dagen 4.e januari och det är ju supersnart, shit vad tiden går. Min vikarie har kommit och går bredvid nu. Det känns jättekonstigt att jag skall vara borta från arbetet så länge. Fast jag lär nog glömma det snart..

Hoppas ni får det supertrevligt på träffen!

• Roszi

I går fick en kompis barn i v 27 och allt hade gått bra. Jag blir  varm och glad över att barn klarar sig så tidigt i sverige, fantastiskt!!!

• saltgurkan
    Roszi skrev 2010-12-08 09:15:36 följande:
    I går fick en kompis barn i v 27 och allt hade gått bra. Jag blir  varm och glad över att barn klarar sig så tidigt i sverige, fantastiskt!!!
    helt fantastiskt!! 
  • Ninus

Wow, vad roligt att höra! Hoppas de mår bra allihop. :)

Är det fler än jag och saltgurkan som kan ses imorrn? Vore jättekul om det blir av! Kom igen nu tjejer! Skrattande

• NyaMy

Jag kan som sagt var inte, mannen ska på julfest. Måste vara hemma m sonen. Hoppas att vi hinner ses snart igen! Jag går på ledighet 15/1, så efter det har jag lite tid även på dagarna.

Jag mår fortfarande oförskämt bra, men det kan ju vända när som helst. Åker kommunalt och har 20min att gå från pendeln, men jag kan fortfarande gå i normal takt. Det kunde jag inte sist vid det här laget. Undrar om det kan ha med min Pilates att göra? Jag tänker mer på hållning denna gång också eftersom jag fick ont förra gången.

Tycker att det börjar bli lite svårt att hitta skön sovställning. Fast när jag väl somnat sover jag som en stock . Ikväll ska jag ut och äta m några vänner, ska bli så mysigt!

Förresten så sa mannen upp sig från jobbet igår och kommer byta jobb kring 1/4, det innebär att han kommer att plocka ut innestående semester innan dess i samband m förlossningen. Känns jätteskönt! Har varit lite orolig för hur man ska orka hämta + lämna sonen i början osv. Jag minns hur sjukt trött jag var i början sist. Vände på dygnet och låg ofta vaken i timmar på natten. Kom oftast upp vid 10, tänk då om man måste lämna på dagis kl 9 varje morgon. Fattar inte hur alla mammor orkade före dagis kom och när de dessutom drog hela lasset själva . Undra vad de tänker när de hör en klaga....

• NyaMy

Vet inte om jag frågat tidigare (minnet är riktigt dåligt nu), men har ni köpt vinteroveraller till de små? Vi har bara en fleece, men vet inte om det kommer att räcka....

• Golden Robot

Skrev tre gånger igår när jag var på jobbet men ingenting kom upp. Lessnade ur riktigt ordentligt... Verkar som jag loggades ut under tiden jag skrev.

Jag tänkte försöka komma förbi Vapiano imorrn, om orken fortfarande finns kvar. Har ju så ont i bäckenet, och det är inget "mot kvällen" här precis... Det är dygnet runt, och gör att jag vaknar så fort det blir projekt "Vända sig i sängen", så sömnen blir ju också lidande. I förrgår kom jag inte i sängen själv alls och jag och sambon fick en skrattattack under vilken jag fick passa på att slänga mig ner i sängen, hahaha! Pratade äntligen med en sjukgymnast idag och fick veta att de inte kan erbjuda tider alls före jul, och att det såg likadant ut hos de flesta sjukgymnaster just nu. Fick tipset om att ringa runt och hoppas kunna få en tid nånannanstans under tiden jag står i deras "kö" i alla fall. Med julhelger och allt verkar det inte som jag kan hoppas få komma förrän om en månad, och det känns för närvarande evighetslångt...

LadyMy: Näe, ingen overall, men det är ju så långt till mars än :) Min mamma har dock sparat sånadär overall-påsar (vet inte vad det heter) som jag tänkte att vi kunde använda. Känns ju extra skojigt att det är sånt som jag själv legat i för över trettio år sedan (och även min moster för sådär 45 år sedan). Sen har jag även en kompis som har overaller sedan förra året som vi har blivit lovade att få låna. Hon tycker det är onödigt att vi ska köpa när det är så kort tid som vi egentligen kommer behöva det, eftersom våren är nära förestående där i mars (till skillnad mot oktober när hon fick sin bebis...).

• Golden Robot

Roszi: Vad häftigt att höra att det gick bra! Det är ju där man befinner sig själv, och det känns ju för närvarande helt främmande att bebisen ska komma nu.

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?