• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • saltgurkan

ska nog gå och vaccinera mig i alla fall.. man är bra velig hahaha..

trodde heller aldrig att jag skulle bli så nojjig över saker och ting och jag som lett lite överseende åt alla gravida innan det får jag verkligen äta upp nu

jag tycker vi bestämmer den 9 dec kl 18, så får vi se hur många vi blir! 

• saltgurkan

kom på att vi inte bestämt var, några förslag?

• Roszi

Hej

Jag var också nojig angående vaccinet, men tog det iaf efter att en barnmorska (inte min)sagt att man kan bli väldigt sjuk i influensa som gravid och kan få väldigt hög feber, vilket kan vara dåligt för babyn , högre risk än vaccinet. Fast jag vet inte , för mig kändes det bra till slut i alla fall att ta det beslutet att ta sprutan. Men var det inte skillnad på denna och svininfluensan? Jag tog mot svininfluensan (men var ju inte gravid då) och blev rätt dålig. Detta skall ju vara en "vanlig" mot influensa och  inte lika kraftig, men jag vet inte, jag reagerade inte iaf på att jag tog den.

Jag skall kolla den 9/12!

• Roszi

Jag vet förresten nu att det är en liten kille som stökar i min mage! I fredags gjorde jag ett tillväxtultraljud. Jag har ett ganska lågt blodtryck i vanliga fall, men det hade på kontroll i torsdags gått upp mkt, det i kombination att jag var nojig med att jag bara gått upp 6 kg i v 32 gjorde att min BM skickade mig på ultraljud. Allt är dock bra, tack och lov!!! Hoppas bara blodtrycket håller sig lugnt, på efterkontroll var det bra, men läskigt att det far upp och ned. Kan ju vara förvarning om havandeskapsförgiftning, men ingen äggvita iaf.Häftigt att få se bebben i v32, en riktig baby som låg där och gapade och rörde sig jättemycket. Så häftigt!!! Längtar nu efter att få träffa honom, men han får hålla sig där inne ett tag till.

• Ninus

Vad häftigt Roszi med ultraljudet! Vi ska göra om 2 veckor, är oxå i v32 då. Skönt att allt såg bra ut.

Ska till BM på torsdag, ska höra med henne ang. vaccinering men det lutar åt att jag kommer ta det.

Ses gärna den 9:e. Jag är ledig då så kl 18 funkar bra. Ett ställe jag gillar är Vapiano om vi ska äta, men bestäm annars ni som bor i stan så anpassar jag mig. Vad kul att ses! Glad

• NyaMy
    Roszi skrev 2010-11-30 16:32:12 följande:
    Jag vet förresten nu att det är en liten kille som stökar i min mage! I fredags gjorde jag ett tillväxtultraljud. Jag har ett ganska lågt blodtryck i vanliga fall, men det hade på kontroll i torsdags gått upp mkt, det i kombination att jag var nojig med att jag bara gått upp 6 kg i v 32 gjorde att min BM skickade mig på ultraljud. Allt är dock bra, tack och lov!!! Hoppas bara blodtrycket håller sig lugnt, på efterkontroll var det bra, men läskigt att det far upp och ned. Kan ju vara förvarning om havandeskapsförgiftning, men ingen äggvita iaf.Häftigt att få se bebben i v32, en riktig baby som låg där och gapade och rörde sig jättemycket. Så häftigt!!! Längtar nu efter att få träffa honom, men han får hålla sig där inne ett tag till.
    Åh, va kul m en liten kille! 
    Jag är i v31 nu och har också bara gått upp 6kg, inget alls de sista 2v. Behöver man vara orolig för det? Jag känner att bebisen är större och magen ser större ut så har inte funderat så mkt på det. Får se vad BM säger på fredag då jag ska dit. Hade gått upp kanske 8 kg förra grav denna tid och det blev totalt ca 13 kg.

Har hört att man reagerar mindre på detta vaccin än svinis, men när jag tog nu så sa läkaren att de flesta inte reagerade på den heller. Fast jag tyckte typ alla man kände blev lite dåliga?! Inkl jag.....

Min man har julfest på jobbet 9/12 så kan inte då, men det blir säkert fler ggr. Ska bli kul att höra hur ni har haft det sen! 
  • NyaMy

Idag köpte jag förresten Alvedon, koksalt och babyolja till bebis. Jag vill ha allt på plats på studs nu, vet inte vad som händer m mig .

• saltgurkan
    Roszi skrev 2010-11-30 16:32:12 följande:
    Grattis till lill killen, vad roligt!

Men är det fler som bara gått upp drygt 6 kilo och gått så långt? jag har gått upp 9 och jag är bara i vecka 27!! herregud vart ska det här sluta!! (med bebis antagligen som min syster sa )  ) men det har nog blivit än och annan tallrik glass, choklad och annat onyttigt... har en tonårsdotter som viktnojjar och krånglar, fast hon är smal (blir sååå arg tjejer i den åldern som hetsar varandra att de är tjocka osv och jämför sig med retuscherade benrangel) så jag försöker äta med henne alla måltider såklart men även göra lite extra gott som att baka bullar och göra varm choklad mm och mysa på kvällarna.. det hjälper henne men jag kommer se upp som en vandrande michilingubbe snart hahaha..

Ska på tillväxtultraljud nästa vecka pga förra graviditeten... men denna gång är jag är inte direkt orolig att hon kommer vara för liten..snarare för stor! dessa två graviditeter kunde inte vara mer olika...
    Har föresten försökt i två veckor att få ut mina journaler får danderyds sjukhus från både specialmödravården och förlossningen, då min läkare behöver dem.. det går minst sagt trögt. Pratade med 9 olika personer igår och alla var som frågetecken, kändes lite som fawlty towers och manuel skulle svara nästa...

Vapiano tycker jag låter jättebra, vi tar den på kungsholmen, har för mig att den är lite lugnare och inte lika hög ljudvolym som på sturegatan och gamla stan. Vad jättetråkigt att du inte kan följa med LadyMy, men vi får ses nästa gång! 
  • Solisan

Hej hej, jag har BF den 23feb och bor i täby.
    Är 36 har haft svårt att hitta några äldre med barn sedan tidigare på familjeliv. Kan jag vara med här?

• NyaMy
    Solisan skrev 2010-12-01 12:42:33 följande:
    Hej hej, jag har BF den 23feb och bor i täby.
    Är 36 har haft svårt att hitta några äldre med barn sedan tidigare på familjeliv. Kan jag vara med här?
    Såklart! Hur mår du så här långt?

saltgurkan, 9kg är nog mer "normalt". Man behöver ju lite att ta av efter grav oxå. Sist så tappade jag för mycket efter och såg inte fräsch ut alls faktiskt. 
    Jag hade problem m anorexia som tonåring, det var som en lååång mardröm. Hoppas att din dotter och hennes vänner slipper allt sånt! Jag tror att med en sund och otvungen inställning till mat så kommer man långt, men tyvärr så är det ju en psykisk sjukdom. Alla får den inte hur smala den än vill vara. Det handlar om självbild och självinsikt. Vad jag förstått efteråt så handlar det även i uppfostran av ett barn att bekräfta barnet i dess känslor. Låter kanske flummigt, men t ex att bekräfta för barnet att det är argt och vägleda det i att hantera detta. Ta barnet på allvar helt enkelt. Jag tänker mkt på sånt nu med sonen faktiskt.
Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?