Roszi skrev 2010-11-30 16:32:12 följande:
Jag vet förresten nu att det är en liten kille som stökar i min mage! I fredags gjorde jag ett tillväxtultraljud. Jag har ett ganska lågt blodtryck i vanliga fall, men det hade på kontroll i torsdags gått upp mkt, det i kombination att jag var nojig med att jag bara gått upp 6 kg i v 32 gjorde att min BM skickade mig på ultraljud. Allt är dock bra, tack och lov!!! Hoppas bara blodtrycket håller sig lugnt, på efterkontroll var det bra, men läskigt att det far upp och ned. Kan ju vara förvarning om havandeskapsförgiftning, men ingen äggvita iaf.Häftigt att få se bebben i v32, en riktig baby som låg där och gapade och rörde sig jättemycket. Så häftigt!!! Längtar nu efter att få träffa honom, men han får hålla sig där inne ett tag till.
Grattis till lill killen, vad roligt!
Men är det fler som bara gått upp drygt 6 kilo och gått så långt? jag har gått upp 9 och jag är bara i vecka 27!! herregud vart ska det här sluta!! (med bebis antagligen som min syster sa

) ) men det har nog blivit än och annan tallrik glass, choklad och annat onyttigt... har en tonårsdotter som viktnojjar och krånglar, fast hon är smal (blir sååå arg tjejer i den åldern som hetsar varandra att de är tjocka osv och jämför sig med retuscherade benrangel) så jag försöker äta med henne alla måltider såklart men även göra lite extra gott som att baka bullar och göra varm choklad mm och mysa på kvällarna.. det hjälper henne men jag kommer se upp som en vandrande michilingubbe snart hahaha..
Ska på tillväxtultraljud nästa vecka pga förra graviditeten... men denna gång är jag är inte direkt orolig att hon kommer vara för liten..snarare för stor! dessa två graviditeter kunde inte vara mer olika...
Har föresten försökt i två veckor att få ut mina journaler får danderyds sjukhus från både specialmödravården och förlossningen, då min läkare behöver dem.. det går minst sagt trögt. Pratade med 9 olika personer igår och alla var som frågetecken, kändes lite som fawlty towers och manuel skulle svara nästa...
Vapiano tycker jag låter jättebra, vi tar den på kungsholmen, har för mig att den är lite lugnare och inte lika hög ljudvolym som på sturegatan och gamla stan. Vad jättetråkigt att du inte kan följa med LadyMy, men vi får ses nästa gång!