• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • saltgurkan
    Golden Robot skrev 2010-12-08 21:58:13 följande:
    Kontrollfreaket i mig vaknade just: Hur hittar vi varandra imorgon på Vapiano?
    tänkte inte på att det kanske kommer vara fler med magar som vaggar om kring där inne...

För enkelhetens skull så kan jag väl jag bestämma redan nu att jag har mitt halvblonda hår uppsatt i tofs (då slipper jag tvätta det ) och kommer ha jeans, beige v-ringad tröja så hittar ni mig iallafall... 

Vi ses! 
  • Ninus

Hejhej!
    Ska snart ta mig iväg in till stan, har lite ärenden innan vi ses och jag går ju så förbaskat sakta nu så jag måste vara tidspessimist för att hinna med. :)

Hoppas vi blir några stycken! Jag kikar efter dig Saltgurkan. Själv är jag väldigt lång, mörk hästsvans och har förmodligen bruna gummistövlar på mig, de enda jag fortfarande kommer i utan att behöva vika hela kroppen dubbel för att nå blixtlås eller knyt. :) Åsså kommer jag väl se vilsen ut. :D

Vi ses!

• saltgurkan

Tack för igår!!
    Det var så läskigt att träffa några i verkligen som man "träffat" på nätet, hade ju aldrig gjort det innan, så konstigt och pinsamt, men vad okonstigt det faktiskt kändes och vad trevligt det blev!! Jag är glad att jag inte fegade ur som jag var på väg att gör flera gånger på vägen dit...

Vi får ses snart igen efter alla helger och då hoppas jag att fler som vågar komma (med eller utan bebis) !

Idag vaknade jag med ett leende för att jag faktiskt vågade! tack igen Ninus och Golden Robot för en jätte trevlig kväll! 

• Golden Robot

Jaaa, tack för igår! Glad

Jag är också glad att jag inte fegade ur. Kände inte att jag "kunde" fega ur när jag mådde bättre än på hela veckan heller, så det måste ha varit meningen :) Jag var rädd att det skulle kännas krystat eller konstigt, men det var bara så lätt.

Tyvärr vaknade jag inte med ett leende; man kan nog inte säga att jag "vaknade" ens, för inatt har jag haft jätteont! När jag hört om "foglossning" har jag föreställt mig en mer molande värk, typ träningsvärk, och vid belastning, typ. Det rakt motsatta gäller ju tyvärr. Inatt har jag haft en brännande smärta i ljumskarna och blygdbenet. Har inte kunnat sova mer än nån timme så stannade hemma från jobbet eftersom jag ff har väldigt ont och dessutom mådde illa (av sömnbristen?). Kollade ändå min mail och blev alldeles tårögd när jag såg att jag fått svar från min barnmorska som bokat in mig hos läkare, och på sjukgymnastik-föreläsning nästa vecka. När sedan en sjukgymnast ringde för ett litet tag sedan om en återbudstid (som jag dessvärre inte kunde ta då den sammanföll med vår såndär förberedande kurs) höll det på att brista totalt! Det som känns lite nedslående är dock att både barnmorskan och sjukgymnasten har uttryckt att just blygdbensfogen kan vara svår att göra nåt åt. Enligt sjukgymnasten finns det ett bälte som kanske kan avlasta, men eftersom jag ändå inte kunde prova ut det så tyckte hon inte det var nån idé...

Åh, nej! Var ju inte alls meningen att vara så gnällig i det här inlägget. Ville ju tacka Saltgurkan och Ninus för gårdagen på Vapiano! Glad

• Ninus

Tack själva, det var superkul att träffas!!!! Hoppas fler hänger på nästa gång, nu har vi ju kollat att iaf 3 av oss inte är psychon. Skrattande

Får bli kort, ska iväg till Uppsala ikväll för julmys med gamla kollegor.

Stackars dig Golden Robot!!!! Ja det känns verkligen som att man får vara glad åt de få bra dagar man har nu.

Kram på er alla!

• Haligh

Vad roligt att höra att ni var helt "normala" jag ses gärna om det bli fler träffar, men jag pallar verkligen inga kvällsaktiviteter nu...jobbat heltid tom idag och det har varit helt galet mkt att fixa klart innan. Men nu hoppas jag iaf på lite ledighet, har ju bara 2 veckor kvar! Får iofs gärna komma lite tidigare för nu känner man sig minst sagt otymplig...inte går det att sova nåt vidare så jag är astrött men annars mår jag jättebra så en ska väl inte klaga för mkt

• Pepsi08

Hej!
    Hittade precis denna tråd och väntar inte barn förrän i slutet av april. Men är lite nyfiken på hur gamla folk är och var ni bor? Jag bor i Vasastan och är 29 år. 

Mamma till Josefina 100531
  • NyaMy
    Pepsi08 skrev 2010-12-10 22:05:58 följande:
    Hej!
    Hittade precis denna tråd och väntar inte barn förrän i slutet av april. Men är lite nyfiken på hur gamla folk är och var ni bor? Jag bor i Vasastan och är 29 år. 
    Välkommen! Jag är 34 år och bor oxå i Vasastan.
    Bra att ni hade trevligt när ni sågs, hoppas att jag kan följa med nästa gång! Jag träffade ju fler mammor här sist i liknande tråd och känner igen den där känslan av att bli lite förvånad över att alla var normala och tom trevliga .

Idag köpte vi vagn, en Phil & Ted Explorer. Känns jätteskönt att ha det avprickat på listan. Tanken är ju att sonen ska få åka lite i den innan så att inte allt nytt kommer på en gång. Den fanns på lager, så den står färdig i hallen nu.

Vägde mig idag och blev förvånad över att jag fortfarande inte gått upp mer än 7 kg. Det är ju v33 nu. Ska ju inte oroa mig, men tycker att det är märkligt ändå.

Usch o bläh för foglossning! Har bara testat på en rätt mild variant, dessutom bara i 3v, men bara det gjorde att jag anar hur hemskt det kan kännas. Jag mår fortfarande oförskämt bra, kan gå i samma takt som vanligt nästan, men magen börjar bli tung på natten. Vet inte hur jag ska ligga riktigt...... 
  • Roszi

Roligt att höra att ni hade en trevlig träff! Det var trist att missa men var inte i stan förren vid 19 och då var det soffan där hemma som drog starkast. Är så otroligt trött på kvällarna nuförtiden. Nästan som i början av graviditeten!
    Nu börjar jag längta efter tiden efter förlossningen, så jag kan få tillbaks rörlighet & lite av mitt aktiva liv. Nu är 500 m, långpromenad! Fast killen får allt stanna där inne några veckor till. Jag arbetar sista arbetsdagen 5/1 och därefter vill jag ligga på soffan och jäsa och mumsa praliner ett tag innan han kommer, så jag hinner mentalt förbereda mig lite mer.

Jag och sambon var på profylax i helgen. Den var faktikst riktigt vettig och som en bra förberedelse för par. Tycker dock att det är synd att kursen kostar pengar då de som mest behöver det säkert inte prioriterar det, tänker på väldigt unga par och utsatta. Blir också en klassfråga. Trist tycker jag!

Någon som varit på profylax? i morgon skall jag på amningskurs, skall bli spännande.

Pepsi- välkommen! Jag är 39 år, men tror inte åldern styr längre, har vänner med småttingar som är både 29 och 43 !

Golden Robot- usch, din foglossning verkar skitjobbig, hoppas du får hjälp?!. Jag lider också av det så jag kan förstå vad du pratar om, men du har det värst ;-(  Jag fick låna ett bälte av en kompis och det har hjälpt och så undviker jag promenader. Fast nu har bebben börjar protestera mot bältet så har lagt av det nu.

Bebben har börjat protestera mer och mer tycker jag, vill inte att jag sover på sidan och på rygg är inte min favorit. Får dessutom ont i ryggen. Håller nu på och bygger upp vä sidan med kuddar så det skall bli något mitt emellan.

Ladymy- skönt att höra att det är fler som är "små", jag är i v 35 och har bara gått upp 6 kg. Senast i dag var det en kvinna i affären som kommenterade att jag inte kommit så långt i graviditeten längre. Märkligt, annars vill man vara smal men helt plötsligt vill man vara tjockis! Min BM tycker i alla fall att magen är fin

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?