Haligh skrev 2011-01-04 12:22:55 följande:
Vi köpte några grejor i stl 50 fast man hört att det växes ur så snabbt, men det är tur för 56 är jättestort! Grenen i bodysarna hänger 5 cm nedanför rumpan

Vår tös är ändå ganska lång (52 cm). Nu är det ju mkt rea så jag skulle ut och köpa lite billiga små plagg om jag var du! Vi har problemet att det läcks kiss, benen är liksom för smala för blöjorna fast det är minsta modellen. Har nu köpt Huggies istället för jag hörde att det var bra om bebisen var smal, men det har läckt från dem med... så här har det förbrukats en massa kläder per dag! Och nej vi har ingen tvättmaskin i lägenheten så det blir till att boka tvättstugan betydligt oftare än förut
Min mamma kom också med några gamla sparkbyxor som hade när jag var liten, riktigt härligt 70-tals modell! Tycker också att det är kul med grejor som har lite historia

Jag har köpt ett två-pack bodies i strl 50 nu till sambon i födelsedagspresent; H&M:s "I <3 DAD"-serie, med byxor till. Sen har vi ju ett helt gäng med omlott-tröjor från min spädbarnstid som ska tvättas upp. Vet inte om det är idé att köpa så mycket mer..? Vi har inte heller tvättmaskin, och i vår fastighet finns det bara två pass per dag i den gemensamma tvättstugan; ett förmiddagspass och ett eftermiddagspass. Förmiddagspassen är så gott som alltid lediga i och för sig, men jag drar mig lite för att tvätta ensam i tvättstugan med ett litet pyre hemma, men det går säkert bra. Det har visserligen hintats om att svärmor ger oss en tvättmaskin i julklapp, men så sega som vi är här hemma så kommer den säkert inte bli installerad på ett tag, höhö. Måste nämligen installera jordfelsbrytare och doningar, och det är ju inget man gör på egen hand precis.
Låter ju förresten som att sjuttiotalsvarianten med tröja istället för body faktiskt är smartare vid kissläckage :) Då behöver man ju bara byta byxorna; annars måste man väl byta både body och byxor..? Snacka om att man inte har nån susning om nåt, hahaha!
Än en gång; jättegrattis Haligh!