• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • saltgurkan

Livmoder reptur är när livmodern spricker, den kan göra det om man har mkt ärrbildningar på livmodern tex efter tidigare snitt. Skulle det uppstå är det väldigt akut för både mamma och barn, därför rekomenderar de snitt om det föreligger en förhöjd risk, vanligtvis brukar ett snitt inte vara några problem för vaginala förlossningar efter det men jag hade tyvärr lite för mycket ärrbildningar pga komplikationer vi läkningen av mitt ärr och vid en annan operation som gick snett.

ska börja skriva en lista på saker att ha med till sjukhuset, vissa saker är ju självklara, men har ni hört några bra tips, typ eget toapapper och lypsyl skall tydligen vara några heta tips... finns det olika nappar?? "får" man börja med det på en gång?? 

Ska ni ses i nästa vecka? följer gärna med och träffar er igen, och ni andra som inte var med sist! var och när?

btw, någon mer som tröttnat rejält på att vara gravid och undrar hur man överhuvudtaget skall stå ut och överleva dessa sista veckorna????? jag har fått något som känns som det kryper i hela kroppen, som jag har en miljard likmaskar som kryper runt i benen och i hela kroppen och det kliar och är sjukt jobbigt, det kommer på kvällarna och nätterna...jag blir tokig!!!!!!!

kan däremot tipsa om en otroligt rolig tråd här på fl om tokiga förlossningar..läs den, jag skratta så tårarna rann!!

• Haligh

Saltis: jag hade också vansinnigt mkt kryp i kroppen sista tiden av grav, särskilt på kvällarna! Sitta och kolla på tv gick inte, kunde inte vara still en minut! Vet inte om det finns nåt bra husmorstips mot det, annars försvann det samma ögonblick som bebis kom ut...

• Haligh

Jag ses gärna i veckan som kommer eller nästa! Bor på Kungsholmen men att ta sig till Vasastan är inga problem! Ses helst på dagen för på kvällen har Sigrid haft son vakna skrikperiod och riktigt så trygg känner jag mig inte än. Jag kan inte på fredag, men annars tror jag vilken dag som helst går bra!

• Ninus

Kan ni ses redan imorrn då? Jag kan närsomhelst, dagtid verkar passa de flesta? Ska vi ses nära Vasastan? Jag har dålig koll på ställen där, nån som vet nåt bra där magar och barnvagn får plats? :)

Jag har oxå kryp i kroppen!!! Mest i benen, man KAN bara inte sitta stilla. Värst är det om jag ligger ner och försöker vila på dagen, kryper nåt vansinnigt så det inte går att slappna av. Har läst på lite om RLS eller restless legs och jag tror det är vad jag har. Såhär säger vårdguiden:
    "Det är vanligt att kvinnor drabbas av restless legs under graviditeten, speciellt under de sista månaderna. Det kan vara kopplat till järnomsättningen i kroppen. Besvären försvinner hos de flesta några dagar efter förlossningen" Konstiga krämpor man får...

Jag är oxå sjukt less på det här nu. Såklart det är värt varenda liten åkomma, men det är ändå riktigt jobbigt att vara tung, inte kunna sova vettigt och speciellt inte kunna ta promenader! För min del får bäbben gärna komma NU!

Lypsyl!!! Å vad bra tips! Jag är totalberoende av lypsyl, har alltid ett nöd-lypsyl i skåpet på jobbet. Tänk om man skulle bli utan på förlossningen! Ve och fasa!

Saltis (ja, du heter det nu! Skrattande), kan du länka till den roliga tråden om förlossningar? Hittar inte.

• saltgurkan

Min man läste någonstans att bananer skulle vara bra mot "restless legs", har inte provat än men tänkte skicka iväg mannen snart, får se om det hjälper...blir toooooookig! (det känns som det har spridit sig till hjärnan och det på något konstigt sätt kliar inne i huvudet också..aaaahhhhrrrtghhhhg!!!!)

Jag är på ett sätt inte så sugen på att hon skall komma än, vi skall ha målare här snart och sen skall våra nya garderober komma och monteras först också... vill gärna att allt skall vara klart innan, men tänk om man bara kunde ge gravidmagen till mannen ett tag när man tröttnade! lite som en lite för tung väska som man ber mannen bära åt sig ett tag när man inte orkar längre...

Jag kan när som helst denna vecka utom på tisdag förmiddag för då har jag ett möte, säg tid och plats så kommer jag!

ska försöka hitta tråden igen, återkommer!

• NyaMy

Jag kan ses må eller tisdag, sen tror jag att det är bokat.
    Fy, det låter hemskt m det där kliandet, skulle bli gaaalen.
    Föreslår Espresso House, Dalagatan om Sigrid ska med eftersom de som sagt har skötbord och är barnvagnsvänligt, det vill säga om Vasastan passar alla....?

Var förresten hos BM i fre, tror inte jag skrev det.
    Vikt +9 kg, hjärtslag 140, sf-mått 132. Barnet ligger m huvudet ner, men är fortfarande ruckbart.

• saltgurkan

Vikt +9 kg, hjärtslag 140, sf-mått 132. Barnet ligger m huvudet ner, men är fortfarande ruckbart.
    Grattis! 
    sf mått, är inte det när det mäter magen? 132, vadå? 
  • NyaMy
    saltgurkan skrev 2011-01-16 20:59:34 följande:
    Grattis! 
    sf mått, är inte det när det mäter magen? 132, vadå? 
    Ska stå 32
  • NyaMy

Jag hämtar på dagis kl 15, så bara vi hinner före dess är jag flexibel.
    Tisdag kl 12 på Espresso House? Eller föredrar någon annat ställe? 

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?