• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • down under
    Nojnen skrev 2010-10-12 20:01:14 följande:
    Vad kul att få göra VUL, visst är det härligt att kunna se hjärtat slå?!

På torsdag ska jag oxå ta blodprov för KUB, sen UL den 25/10.
    Jag är lite spänd på resultatet.
    Ja det är helt otroligt!
    Var på ett tidigare vul för några veckor sen oxå pga en blödning men allt såg bra ut då med..
    Jag skulle ha gjort kub den 27/10 igentligen men det e mitt uppe i flytten så jag sköt på det några dar.
    Det går nog bra med resultatet ska du se! Men man vet ju aldrig men man måste ju tänka possitivt!
    När jag gjorde kub med sonen så fick jag jättebra resultat så jag hoppas dom blir lika bra nu även fast jag är nästan 3 år äldre nu...hehe..
  • Nojnen
    nyproduktionen skrev 2010-10-12 20:26:42 följande:
    Vilken vecka göra man KUB testet?
    I vecka 9-14. Kolla med din bm.
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011
  • Moi Mokulat
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-11 17:55:57 följande:
    Jag var på VUL idag.
    Dåliga nyheter.. hjärtat hade stannat och den hade slutat växa sedan vi var sist!?
    Jag känner mig fortfarande gravid, mår illa och ömma bröst, trött osv men det var ett konstaterat MA då kroppen inte fattat att fostret slutat växa. Jag har inte blödit något heller så man är chockad och ledsen.
    Ni får gärna ta bort mig ur listan.
    Lycka till ni andra, hoppas det går bra för er!!
    Vad tråkigt.
    Usch får kalla kårar när jag läser sånt här.
  • TeamX

Hej på er....

Har inte varit inne här på länge...på kvällarna efter jobbet bara orkar jag inte...när allt är gjort som ska göras brakar jag ihop i soffan och slocknar runt 21 tiden eller tidigare...jag var på inskrivning igår, så nu känns det lite verkligare iallafall att bebis är där inne, även om jag ju varken fått se eller höra den....

Jag beklagar verkligen ljuslängtan3030...så jobbigt!! Många styrkekramar till dig!!!!

• maj09

Är i vecka 9 och jag känner mig också halvdöd under eftermiddagarna och om kvällarna kan jag inte stiga ur soffan. Har också en riktig gravidmage redan. Men lillan bröjade magen synas i vecka 18! Med första barnet berättade vi om graviditeten i v. 13 för föräldrarna men igår kunde jag inte hålla mig - utan berättade för mamma och pappa.

Har sjukskrivit mig idag för att vila och ta igen mig lite... Under den första graviditeten var jag inte borta en enda dag från jobbet. Nu bara fixar jag det inte när jag har en liten som springer runt när jag har kommit hem från jobbet.

Men hur är det? Har man rätt att lämna sitt barn på dagis och samtidigt sjukskriva sig? Jag har faktiskt inte kollat upp reglerna. Idag var det bara ett måste. En sextonmånaders är det ganska mycket spring i benen på (vilket givetvis är helt underbart, men samtidigt energikrävande...).

• jakeline
    maj09 skrev 2010-10-13 10:51:53 följande:
    Är i vecka 9 och jag känner mig också halvdöd under eftermiddagarna och om kvällarna kan jag inte stiga ur soffan. Har också en riktig gravidmage redan. Men lillan bröjade magen synas i vecka 18! Med första barnet berättade vi om graviditeten i v. 13 för föräldrarna men igår kunde jag inte hålla mig - utan berättade för mamma och pappa.

Har sjukskrivit mig idag för att vila och ta igen mig lite... Under den första graviditeten var jag inte borta en enda dag från jobbet. Nu bara fixar jag det inte när jag har en liten som springer runt när jag har kommit hem från jobbet.

Men hur är det? Har man rätt att lämna sitt barn på dagis och samtidigt sjukskriva sig? Jag har faktiskt inte kollat upp reglerna. Idag var det bara ett måste. En sextonmånaders är det ganska mycket spring i benen på (vilket givetvis är helt underbart, men samtidigt energikrävande...).
    Om du är så sjuk att du inte kan jobba, ska du heller inte egentligen kunna ta hand om ditt barn. Så det är okej att vara sjuk och inte ha barn hemma. vad jag har förstått det som i alla fall...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • LiAnnA

Är inte sån aktiv "skrivare" men jag följer er andra..
    Beklagar verkligen ljusgläntan3030!!
    Kul med en så aktiv tråd =)

Jag ville bara dela med mig av historien när vi berättade för mina svärföräldrar (igår)...
    Vi hade beställt choklad med texten "farmor & farfar" och åkte till svärföräldrarna för att lämna den...
    Det var bara min kära svärmor som var hemma men vi lät henne öppna chokladasken iallafall..
    Sagt å gjort, när hon läser texten så är hon tyst en stund och skiner sedan upp som en sol...
    Hon skrattar lite och säger "jag var tvungen och fundera om jag ska bli farmor till hundvalpar igen, men förstår att det till en människa" Å så krama hon om oss och en liten tår kom =)  

Hahaha, så roligt det var... Svärfar kom också hem lite senare och blev lika överrakskad han med! 
    Ha en bra dag allihopa!!!

• Fröken Löken
    maj09 skrev 2010-10-13 10:51:53 följande:

kolla med rektiorn för din förskola, det är han eller hon som bestämmer det!

Var på inskrivingen idag, allt såg bra ut på proverna bara det att sockret var lite högt så jag ska göra glukos nästa vecka.
    Det kunde bara vara så enkelt att jag hade ätit honung på macka till frukost men hon ville kolla för säkerhetsskull!!

Fick tid till att lyssna på Hjärta-ljuden den 10/11 och RUL 2/12, kan knappt vänta!!!!