• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sofi 79
    maj09 skrev 2010-10-13 10:51:53 följande:
    Är i vecka 9 och jag känner mig också halvdöd under eftermiddagarna och om kvällarna kan jag inte stiga ur soffan. Har också en riktig gravidmage redan. Men lillan bröjade magen synas i vecka 18! Med första barnet berättade vi om graviditeten i v. 13 för föräldrarna men igår kunde jag inte hålla mig - utan berättade för mamma och pappa.

Har sjukskrivit mig idag för att vila och ta igen mig lite... Under den första graviditeten var jag inte borta en enda dag från jobbet. Nu bara fixar jag det inte när jag har en liten som springer runt när jag har kommit hem från jobbet.

Men hur är det? Har man rätt att lämna sitt barn på dagis och samtidigt sjukskriva sig? Jag har faktiskt inte kollat upp reglerna. Idag var det bara ett måste. En sextonmånaders är det ganska mycket spring i benen på (vilket givetvis är helt underbart, men samtidigt energikrävande...).
    Självklart får du ha barnet på dagis om du är hemma och är sjuk.
    Det man inte får göra är att vara hemma för vård av barn (som ju ger ersättning från första dagen) och samtidigt lämna barnet på dagis. Men det säger ju sig självt.
    Om man är föräldraledig och blir sjuk får ju den andra föräldern ta ut tillfällig föräldrapenning för att ta hand om barnet tills den andra är frisk igen.
  • maj09
    Sofi 79 skrev 2010-10-13 12:26:31 följande:
    Självklart får du ha barnet på dagis om du är hemma och är sjuk.
    Det man inte får göra är att vara hemma för vård av barn (som ju ger ersättning från första dagen) och samtidigt lämna barnet på dagis. Men det säger ju sig självt.
    Om man är föräldraledig och blir sjuk får ju den andra föräldern ta ut tillfällig föräldrapenning för att ta hand om barnet tills den andra är frisk igen.
    Jag tänkte nästan att det måste vara så. Man kan ju inte ta hand om sitt barn om man måste ligga på toalettgolvet halva dagen. Det kommer att innebära en stor ansträngning att hämta på dagis i eftermiddag.
  • Jean

Idag har jag varit och shoppat graviditets klader!!! Skrattande

Skulle bara kopa en bh, men sa blev de jeans, linne och troja ocksa.... Ska nog tillbaks och kopa en till bh imorgon, den ar saa super skon alltsa! Fick aven massor fran min kompis sa nu har jag lite mer att kla mig i. Ahhh.... Va man fick mer smak pa och shoppa da. Inte ar de gratis heller med gradivitets klader.
    Far hoppas mitt UL gar bra pa tisdag nu!!

• Muffe80

Kul med kläder. Vilken vecka är du i? känner du att det behövs mammakläder redan? :)

Vad är det för bh du köper? Är de snygga? Jag får just nu ont av alla mina vanliga.

• NinnaLilltroll

Idag fick jag första frågan från en mamma (jobbar på förskola) om jag är gravid. Vi har inte berättat för någon än, men det kändes fel att säga nej. Så nu vet den första det.. Känns lite konstigt :)
    Förhoppningsvis kan vi samla min familj i helgen så att vi kan berätta för dem med :)

• talare
    EmOtob skrev 2010-10-13 18:33:08 följande:
    Fy vad ont i magen jag har
    jag också, men det känns mer som att det har med matnedsmältningssystemet än fortplantningssystemet.. :-P
  • amisej

På måndag e de dags för mitt andra vul... längtar sååååå hoppas allt ser bra ut.

Och mannen har lovat mig ifall allt ser bra ut så ska vi shoppa för fullt. Mest nya byxor, kan inte knäppa mina helt omöjligt.

Känns lite väl tidigt. Visst magen e uppblåst men såååå hård. E de någon mer som känner lika dant??

E de någon mer som ska eller redan har köpt mamma kläder?? Går in i v9 idag :D

• down under
    amisej skrev 2010-10-13 20:34:53 följande:

På måndag e de dags för mitt andra vul... längtar sååååå hoppas allt ser bra ut.

Och mannen har lovat mig ifall allt ser bra ut så ska vi shoppa för fullt. Mest nya byxor, kan inte knäppa mina helt omöjligt.

Känns lite väl tidigt. Visst magen e uppblåst men såååå hård. E de någon mer som känner lika dant??

E de någon mer som ska eller redan har köpt mamma kläder?? Går in i v9 idag :D

Jag har använt mammakläder i nästan en månad redan.. är i v 10+2.
    Har kläder sen sonen men har även köpt 3 nya mammabyxor..
  • Jean
    Muffe80 skrev 2010-10-13 14:11:02 följande:
    Kul med kläder. Vilken vecka är du i? känner du att det behövs mammakläder redan? :)

Vad är det för bh du köper? Är de snygga? Jag får just nu ont av alla mina vanliga.
    Jag ar i v.12, (11+3) och magen spanner verkligen ut och brosten ar forstas stora sedan lange. Trodde jag skulle klara av att ha mina laga jeans men eftersom magen utbuktar sa langt ner sa ar de obekvamt plus att jag vill ju inte att de ska vara for tajt dar inne. ;)
    Var pa en gradivitets shop med bara mamma klader och dom hade massor med bh'ar men sjalvklart inga i dom basta fargerna som jag tyckte om, men dom hade en superbra som de heter har. Somnlos med verkligen jatte bra suport sa jag ska nog tillbaks och kopa en till idag. Den kommer ju att stretchas med sa den kan man ha genom hela gradiviteten. Skon att sova med ocksa. Sa  de rekomenderar jag verkligen! Angaende snygg sa ser de typ ut som en sports bh, sa ja jag tycker inte dom ar sa tokiga. Men visst finns de riktigt hemska.