• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Muffe80

Mammakjol i jeans och mammaleggings... ska jag ha på mig

• JosefineK
    Misswiren skrev 2010-11-18 12:21:33 följande:
    Hej alla :)

Det va längesen man va här inne sist. Inte haft tillgång till internet pga flytt och dylikt. Men varit inne o läst när jag väl kunnat.

Sist jag va här inne va jag i vecka 8 eller nåt. Nu är man i v 17, galet vd tiden går. *Underbaaart*

Längtar mer en galet till den 2.a dec då jag ska på RUL och äntligen få veta om det är en påg eller tösabit i magen. Vill så gärna kunna börja uttala henne eller honom, eller eventuellt namn.

Är så lycklig!!

Ngn här som redan fått veta könet på sin lille/lilla?  
    Vi ska till 90% sàkerhet fà en kille sa gyn pà UL i 13:e veckan! Bor i Italien och hàr fàr man veta sà nsart gyn kan se det. Den 14 december fàr vi veta sàkert dà vi har nàsta UL, i 3D!
  • FruganH

Kollade upp hur det är med vaccinering här och som jag förstod det på vårdcentralens hemsida så rekommenderades gravida vaccinera sig OM man inte vaccinerat sig mot svininfluensan förra året.
    Jag vaccinerade mig förra året (fick genom jobbet), så jag tänker nog inte göra det nu.

• Jodi

Jag ska på julfika med jobbet nu på lördag, vill helst ännu inte avslöja att jag är gravid. Har nån tips på hur man klär sig bäst för att dölja kulan? Tycker den sticker fram vad jag än tar på mig!

• TeamX

Hej på er!

Inte ofta jag skriver här, hinner tyvärr inte ens så ofta in och läsa
    Är så sjukt, sjukt trött om kvällarna att jag inte orkar mer än det jag bara MÅSTE.
    Dels beror det kanske på graviditeten, sen beror det på att jag har en störning på sköldkörteln som jag nu medicinerar för. Fick veta det för några veckor sedan.

Jag känner mig sjukt ogravid nu! (Förutom kanske tröttheten då).
    Är det fler som känner så?
    Blir nästan lite orolig!!
    För tre veckor sedan tickade och slog ju ett litet hjärta därinne fick vi se på UL och den lill* flaxade med armar och ben
    Men nu känner jag INGENTING....
    Längtar till RUL den 9 december så man får se att allt är ok.

Går in i vecka 17 idag (16 fulla veckor) och tycker inte heller att min mage är så hiskeligt stor, vet dock inte hur mycket jag har gått upp då vi inte äger nån våg

Fler som känner sig "ogravida"??

• TeamX

Lovis79: jag har en stickad, svart omlottkofta...den är toppen om man vill dölja och den passar till allt...kanske du inte har ngn sådan, men de brukar vara rätt billiga och finns lite överallt. Annars är ju svart och omlott två tricks som funkar även om det just inte behöver vara en omlottkofta.

• Lovelyness
    FruganH skrev 2010-11-18 15:53:58 följande:
    Kollade upp hur det är med vaccinering här och som jag förstod det på vårdcentralens hemsida så rekommenderades gravida vaccinera sig OM man inte vaccinerat sig mot svininfluensan förra året.
    Jag vaccinerade mig förra året (fick genom jobbet), så jag tänker nog inte göra det nu.
    Dom verkar ha ändrat rekomendationen i flera landsting, här i Stockholm rekomenderas gravida att vaccinera sig även om de tagit förra årets spruta. Det står samma sak på vårdguidens hemsida.
  • JosefineK
    Jodi skrev 2010-11-18 16:37:20 följande:
    Jag ska på julfika med jobbet nu på lördag, vill helst ännu inte avslöja att jag är gravid. Har nån tips på hur man klär sig bäst för att dölja kulan? Tycker den sticker fram vad jag än tar på mig!
    Kòr pà nàn klànning/tunika/top med empireskàrning, alltsà tajt òver bròsten fòr att sen gà ut precis nedanfòr och sitta lòst òver magen? Finns fina sàna klànningar/tunikor pà HM i massa olika fàrger, jag kòpte en svart och blà/vit smal randig som jag har òver jeans eller leggings.

Jag har dock fàtt vàrstingmagen och skulle bara kunna dòlja den i en svart sopsàck typ.  Pà sòndag gàr jag in i 18:e veckan.
  • Therre
    Jean skrev 2010-11-18 12:05:23 följande:
    Ja antar att de e nu de kommer att borja vaxa i high speed! Min mamma sa att hon bara gick upp 8kg nar hon vanta, sa jag hoppas att inte ga upp for mycke men de ar blir nog bara onske tankande. =) Syns tydligt redan dock.

Min man ar ocksa sa forvantans full att han redan tycker vi ska ha en till pa en gang efter sa fort de gar.... Tror han lite val forvantans full att han tanker lite i forvag... Hihi.... Men visst ar dom ganska gulliga!

Lycka till pa rUL! Man bara langtar tills att fa ligga och stirra pa skarmen pa de lilla miraklet och halla mannen i hand och bara njuta av kanslan. De ar karlek!
    Jo de syns tydligt på mig med, är väl därför alla tror att jag väntar tvillingar hehe, men de kan ju vara så att man får mage tidigt men man behöver inte bli jätte stor för de.. hoppas iaf att man håller sig till lagom stor så de är lätt att bli av med sen.. gick upp 12 kg med min första å de va ganska lagom kände jag så mer än de vill jag nog inte gå upp...

ja de är kul att de också ser fram emot de:D så gulliga så;) hehe ja sambon min vill helt plötsligt ha 3 barn totalt 4 med dottern som jag har innan men man får väl se hur de blir med den saken får se vad hn säger efter att den här första har kommit hehe..

tack så mycket, hoppas på att de går bra iaf och att de är lite liv och rörelse där innen när man väl är där för att ta sig en titt:D
  • Jodi
    TeamX skrev 2010-11-18 16:43:46 följande:
    Hej på er!

Inte ofta jag skriver här, hinner tyvärr inte ens så ofta in och läsa
    Är så sjukt, sjukt trött om kvällarna att jag inte orkar mer än det jag bara MÅSTE.
    Dels beror det kanske på graviditeten, sen beror det på att jag har en störning på sköldkörteln som jag nu medicinerar för. Fick veta det för några veckor sedan.

Jag känner mig sjukt ogravid nu! (Förutom kanske tröttheten då).
    Är det fler som känner så?
    Blir nästan lite orolig!!
    För tre veckor sedan tickade och slog ju ett litet hjärta därinne fick vi se på UL och den lill* flaxade med armar och ben
    Men nu känner jag INGENTING....
    Längtar till RUL den 9 december så man får se att allt är ok.

Går in i vecka 17 idag (16 fulla veckor) och tycker inte heller att min mage är så hiskeligt stor, vet dock inte hur mycket jag har gått upp då vi inte äger nån våg

Fler som känner sig "ogravida"??
    Känner mig också rätt så ogravid, mår precis som vanligt. Magen är inte heller så stor, men jag ser ju att den blivit större så jag bara hoppas att allt är som det ska! Jag är i vecka 16+4. Har rul 2/12, längtar oxå! Sen tror jag det känns mer verkligt när den börjar sparka!