• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • amisej

Själv tror ja inte att ja ska vaccinera mig.

Både jag och min man låg hemma förra året och hade svininfluensa. Fick de på jobbet då ja jobbade på förkolan/dagis. Såååå farligt var de inte men sängliggandes va vi i några dar. tror inte på dessa spruter så värst. Hört så mycket negativt om förra årets spruters biefekter så man känner vem kan man lita¨på nu för tiden egentligen? :S

• amisej

Glämde skriva...

v 14 idag för min del o redan gått upp 3 kg :S Lätt att magen synd, men mest e ja uppblåst och att ja äter mer än vanligt kan ja ej påstå.... innan ja plussade vägde ja 61 kg o är 169 cm. Undra hur detta kommer sluta :S hahahh

• morotsland

När man är gravid har man sämre immunförsvar och riskerar att bli sjukare än vad man skulle ha blivit annars av tex influensan. Och hög feber och infektion är inte bara dåligt för en själv utan också för bebisen. Det är också något som behöver vägas in i ett beslut om en vaccination.

• Miloxan
    morotsland skrev 2010-11-18 20:27:10 följande:
    När man är gravid har man sämre immunförsvar och riskerar att bli sjukare än vad man skulle ha blivit annars av tex influensan. Och hög feber och infektion är inte bara dåligt för en själv utan också för bebisen. Det är också något som behöver vägas in i ett beslut om en vaccination.
    Men om man haft en typ av influensa så har jag hört att man är immun för just den flunsan i 10 år,,,
  • Lovelyness
    Miloxan skrev 2010-11-18 21:31:19 följande:
    Men om man haft en typ av influensa så har jag hört att man är immun för just den flunsan i 10 år,,,
    Problemet är väl att det kommer nya influensor hela tiden som folk inte haft, till exempel den som väntas komma i år. Det är därför dom tror att fler kommer insjukna i influensa
  • morotsland
    Lovelyness skrev 2010-11-18 21:35:52 följande:
    Problemet är väl att det kommer nya influensor hela tiden som folk inte haft, till exempel den som väntas komma i år. Det är därför dom tror att fler kommer insjukna i influensa
    Så har jag också förstått det som. Jag vaccinerade mig mot svininfluensan förra året men de vet ju inte än vilka sorter som kommer i år/vinter och befarar att det kan bli illa för riskgrupper.
  • Miloxan
    Lovelyness skrev 2010-11-18 21:35:52 följande:
    Jo så är det väl, det kommer nya hela tiden. Man tror ju att de äldre som ändå är i riskgrupp klarade sig bäst från svininfluensa pga att de haft en liknande typ av influensa i sitt tidigare liv. Är gravid för 5e gången och tänker inte vaccinera mig. Har aldrig gjort det tidigare så jag chansar denna gång oxå...
  • Muffe80

Jag kommer inte heller vaccinera mig mot det. Det känns som att man varje år säger att "nu kommer den värsta.." men det blir inte så mycket av det.

Tror nog mer på att vaccinet är mer skadigt för barnet än risken för mig att få influensa och bli så sjuk att barnet drabbas, så känns det just nu.
    Vet man med all säkerhet att barn inte får ngn som helst skada av en massa vaccin?
    Nä, jag är livrädd för saker som kroppen inte normalt skall ha i sig

• Miloxan
    Muffe80 skrev 2010-11-18 21:44:24 följande:
    Jag kommer inte heller vaccinera mig mot det. Det känns som att man varje år säger att "nu kommer den värsta.." men det blir inte så mycket av det.

Tror nog mer på att vaccinet är mer skadigt för barnet än risken för mig att få influensa och bli så sjuk att barnet drabbas, så känns det just nu.
    Vet man med all säkerhet att barn inte får ngn som helst skada av en massa vaccin?
    Nä, jag är livrädd för saker som kroppen inte normalt skall ha i sig
    Jag är likadan..hatar att stoppa i mig en massa mediciner eller så....
  • NinnaLilltroll

Jag är nu i v 16+2 och i dagarna har väl i stort sett alla på jobbet fått reda på att jag är gravid. Vissa har jag berättat för andra har frågat... Jag har gått upp ca 5 kg redan så jag antar att det syns en hel del. (Skyller viktuppgången på att jag var tvungen att äta konstant innan för att få bukt med illamåendet...  om man nu måste skylla på något)

Jag har inte tänkt så mycket på vaccination, men har nog bestämt mig för att inte ta det. Vaccinerade mig förra året så hoppas att det räcker.

Känner mig absolut inte gravid längre. Illamåendet har försvunnit, jag inte inte så extremt trött längre och jag har inte ens ont i svanskotan/ryggen längre som jag hade för ett par veckor sedan. Visst blir man lite nojig?!
    Hoppas allt står rätt till. Ska på RUL den 29/11. Längtar!

Idag har jag varit och köpt en större (med betoning på större - tältstor) jacka. Jobbar på förskola så bra ytterkläder är ett måste. Nu måste jag bara lösa termobyx-problemet.