TeamX skrev 2010-11-19 08:35:50 följande:
Lovelyy och Ladylovelylocks: lycka till med era uppsatser. Själv har jag en D uppsats som ligger och "blaskar" sen i mars då jag fick arbete. Hade en ambitiös tanke om att jag skulle skriva på den lite på sidan om samtidigt som jag arbetade, men det har inte blivit ett skvatt av med det, ha,ha...tiden skyller jag på. Med hus, heltidsjobb och två barn så är tiden helt enkelt den felande länken. Men nån dag kanske jag återupptar arbetet med den...
Jag vet inte om jag ska vaccinera mig, vacklar fram och tillbaka.
Sen mår jag inte så bra nu pga problem med sköldkörteln och medicinering pga det, så jag orkar inte riktigt ta beslut, det är så mycket ändå.
Idag ska jag gå och ta nya blodprover för att kolla mitt sköldkörtelvärde och då tänkte jag faktiskt be om att få lyssna på bebisens hjärta. Hoppas de har tid med det!! Vill ju höra att allt är bra därinne, nu när jag känner mig så "ogravid".
Skulle SÅÅÅÅÅÅ gärna velat känna bebisen röra sig eller sparka, men känner nada. Är det någon här som har känt sin bebis i magen än??
D-uppsats kan jag inte ens tänka på haha. Det skulle i och för sig vara skönt att kunna göra en "riktig" undersökning, C-uppsatser blir ju så små men det lär nog aldrig hända i mitt liv...
Fick du veta att dina sköldkörtel värden var dåliga efter du hade blivit gravid? Det fick jag och fick börja äta levaxin. Tog nya prover för någon vecka sen och nu såg värderna tydligen okej ut så jag ska fortsätta med dosen jag fick. Har du några symtom?
Jag fick lyssna på hjärtat förra veckan när jag var hos barnmorskan, det tog en stund att hitta (Antagligen på grund av mitt fett haha) men det var verkligen skönt att höra, hoppas du också får lyssna på din bebis!