• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi
    skalbagge skrev 2010-11-19 17:33:30 följande:
    Jag tror nästan helt säkert att jag kännt min lilla plutt sprattla därinne. Det är iaf en känsla jag inte känner igen från tidigare. Det känns ungefär som nervryckningar eller små stötar, svårt att förklara. Vilken vecka är du i? Jag går in i vecka 18 på måndag Skrattande
    Tror oxå att jag känner den ibland, men bara på kvällen när jag ligger i sängen. Men det är väldigt otydligt, hoppas att känna mer snart! Jag går oxå in i v 18 på söndag eller måndag!
  • Minglanu
    Lovelyness skrev 2010-11-19 08:44:14 följande:
    När jag var hos en privatläkare så sa han att av alla gravida som kom till deras klinik så hade 15-20% problem med sköldkörteln, helt sjuka siffror!
    Hej

Visste du om innan graviditet att du hade problem med sköldkörteln eller upptäcktes det först när du väl var gravid? Vad har läkaren sagt till dig om eventuella risker mm?
    Jag är gravid i v 14 och fick ett samtal av min barnmorska idag om att mina värden på sköldkörtsblodprovet inte var bra. Nu ska jag dit till veckan för kompletterande tester. Jag är jättenervös för vad det kan innebära att jag gått hela första trimestern utan ev medicinering. Googlat fram ökad risk för missfall och skador på fostret. Känns jättejobbigt att invänta nya provsvar innan jag får träffa läkaren igen.
    Usch! Någon som är/varit i samma sits?
  • Lovelyness
    Minglanu skrev 2010-11-19 20:11:32 följande:
    Hej

Visste du om innan graviditet att du hade problem med sköldkörteln eller upptäcktes det först när du väl var gravid? Vad har läkaren sagt till dig om eventuella risker mm?
    Jag är gravid i v 14 och fick ett samtal av min barnmorska idag om att mina värden på sköldkörtsblodprovet inte var bra. Nu ska jag dit till veckan för kompletterande tester. Jag är jättenervös för vad det kan innebära att jag gått hela första trimestern utan ev medicinering. Googlat fram ökad risk för missfall och skador på fostret. Känns jättejobbigt att invänta nya provsvar innan jag får träffa läkaren igen.
    Usch! Någon som är/varit i samma sits?
    Hej
    Jag visste inte innan att jag hade problem med sköldkörteln utan fick reda på det i vecka nio tror jag. Undrar vad det är för kompletterande tester dom ska göra? På min satte dom in levaxin direkt och nu har tydligen mina värden ordnat till sig. 

Förstår precis hur du känner, jag kände likadant. Mitt tips är att sluta googla, det gör en bara oroligare och man hittar så mycket skit som inte stämmer. Det enda man kan göra är att vara glad att det upptäcktes och sen köra på därifrån. Vet du vad du hade för världen?
  • Lovelyness

Ska kanske tillägga att som jag förstår det så är bebisen rätt bra på att sno till sig det den behöver först och att det isåfall är vi som blir lidande. Det gjorde åtminstone mig lite lugnare.

• MissSindra

Jag var ju gravid under förra vintern oxå... alla tyckte att jag absolut skulle vaccinera mig för barnet skull...
    Jag resonerade som så att jag skadar barnet mindre om jag inte tar den men blir sjuk, men mig själv mer.

Tog inte vaccin då och kommer inte ta nu. För nu i efterhand är alla så glada att jag inte tog förra året för det är så många biverkningar som kommit fram och jag vill INTE riskera mina barn.

Men det är mina åsikter.. :P

• Lovelyness
    MissSindra skrev 2010-11-19 21:05:03 följande:
    Jag var ju gravid under förra vintern oxå... alla tyckte att jag absolut skulle vaccinera mig för barnet skull...
    Jag resonerade som så att jag skadar barnet mindre om jag inte tar den men blir sjuk, men mig själv mer.

Tog inte vaccin då och kommer inte ta nu. För nu i efterhand är alla så glada att jag inte tog förra året för det är så många biverkningar som kommit fram och jag vill INTE riskera mina barn.

Men det är mina åsikter.. :P
    Fast det är ju inte så att det bara är du som utsätts för risker om du blir väldigt sjuk i influensa, utan även din bebis.
  • Jodi
    jakeline skrev 2010-11-19 12:48:16 följande:
    Wee vi ska titta på hus i morgon!
    Spännande! Hur ser det ut? Ska ni buda?  Vi har ganska nyligen köpt hus, flyttar in 10/1. Ska bli så kul, men en stor omställning! Nu bor vi i en liten central 2:a, då flyttar vi till ett 181 kvm hus i ett villaområde ca 7 km från stan! Får se om man blir lappsjuk..
  • Ninni1990

Nu är det en hel del som händer :)

Var på inskrivning hos BM i torsdags, fick såklart ta massa blodprover mm.. Allt som hon kunde se själv såg iaf bra ut.
    Sen skulle jag däremot ställa mig på den där berömda vågen, trodde såklart jag hade gått upp massor men det visade sig att jag hade gått ner 5(!) kilo, på en månad. Har otroligt svårt att gå ner i vikt i vanliga fall så detta kändes bara jättekonstigt, för det är ju nu jag borde gå upp :S

Fick även tid för RUL den 29 December, känns som en hel evighet tills dess, ska bli så kul att äntligen få se den lilla då, jag och sambon har bestämt oss för att inte kolla kön (om vi kan hålla oss).

Nu börjar även magen synas en del och någon liten kommentar får man då och då, däremot har jag inte berättat på jobbet ännu.

Angående vaccination så tror jag inte att jag ska ta den, tog svininfluensavaccinet förra året så då borde det inte vara någon fara. Pratade lite med min BM om det och hon låter iaf lugn eftersom jag tog förra sprutan, detta trots att hon vet om att jag har astma. Men som sagt, det återstår att se ifall jag ändrar mig eller ej.

Vart ett långt inlägg denna gång, så skönt att skriva av sig lite.
    Hoppas allt är bra med er och era små! :)

• jakeline
    Jodi skrev 2010-11-20 09:45:47 följande:
    Spännande! Hur ser det ut? Ska ni buda?  Vi har ganska nyligen köpt hus, flyttar in 10/1. Ska bli så kul, men en stor omställning! Nu bor vi i en liten central 2:a, då flyttar vi till ett 181 kvm hus i ett villaområde ca 7 km från stan! Får se om man blir lappsjuk..
    åh det var suveränt. Så vi ska prata med banken nu. Blir lite omvänt, men iaf... Bara att chansa.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • maj09
    Jodi skrev 2010-11-20 09:45:47 följande:
    Vi ska flytta till vårt nyinköpta hus den 10/12! Ska bli såå skönt och spännande! Nu bor vi (maken, dottern och jag) i en tvåa på 60m2..

Är imponerad av er som studerar samtidigt som ni är gravida! Jag har en dubbel Fil Mag bakom mig med två B-uppsatser, två C-uppsatser och två D-uppsatser. Den sista D-uppsatsen höll på att göra mig tokig. Satt och skrev den en hel sommar när det var fint väder för att bli av med mitt dåliga samvete.