Minglanu skrev 2010-11-19 20:11:32 följande:
Hej
Visste du om innan graviditet att du hade problem med sköldkörteln eller upptäcktes det först när du väl var gravid? Vad har läkaren sagt till dig om eventuella risker mm?
Jag är gravid i v 14 och fick ett samtal av min barnmorska idag om att mina värden på sköldkörtsblodprovet inte var bra. Nu ska jag dit till veckan för kompletterande tester. Jag är jättenervös för vad det kan innebära att jag gått hela första trimestern utan ev medicinering. Googlat fram ökad risk för missfall och skador på fostret. Känns jättejobbigt att invänta nya provsvar innan jag får träffa läkaren igen.
Usch! Någon som är/varit i samma sits?
Hej
Jag visste inte innan att jag hade problem med sköldkörteln utan fick reda på det i vecka nio tror jag. Undrar vad det är för kompletterande tester dom ska göra? På min satte dom in levaxin direkt och nu har tydligen mina värden ordnat till sig.
Förstår precis hur du känner, jag kände likadant. Mitt tips är att sluta googla, det gör en bara oroligare och man hittar så mycket skit som inte stämmer. Det enda man kan göra är att vara glad att det upptäcktes och sen köra på därifrån. Vet du vad du hade för världen?