• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness
    maj09 skrev 2010-11-20 14:37:11 följande:
    Vi ska flytta till vårt nyinköpta hus den 10/12! Ska bli såå skönt och spännande! Nu bor vi (maken, dottern och jag) i en tvåa på 60m2..

Är imponerad av er som studerar samtidigt som ni är gravida! Jag har en dubbel Fil Mag bakom mig med två B-uppsatser, två C-uppsatser och två D-uppsatser. Den sista D-uppsatsen höll på att göra mig tokig. Satt och skrev den en hel sommar när det var fint väder för att bli av med mitt dåliga samvete.
    Jag känner typ samma sak men om folk som orkar jobba och vara gravida haha. Speciellt på morgonen när jag mest vill ligga hemma och må illa...
  • maj09
    Lovelyness skrev 2010-11-20 14:44:23 följande:
    Jag känner typ samma sak men om folk som orkar jobba och vara gravida haha. Speciellt på morgonen när jag mest vill ligga hemma och må illa...
    Ja, det kan ju vara lika tufft vilket som.. beroende på vad man har för jobb, vad man studerar, osv. För min del är det som tuffast att vara på jobbet, hämta på dagis, osv. om eftermiddagarna då jag är som mest illamående. Som tur är börjar det bli bättre med det nu.

Jag menar inte att det skulle vara lättare att jobba än att plugga.. Jag vet bara hur tufft jag vet att jag tyckte det var att skriva längre arbeten och undrade ofta då hur folk med barn fick ihop sin vardag. Jag kände mig uppriktigt imponerad över det! Fast folk som jobbar, lämnar och hämtar på dagis är ju också riktiga hjältar...
  • Sommarnatt2010
    Sofi 79 skrev 2010-11-19 09:06:30 följande:
    Jag är normalt extremt skeptisk mot vacciner, tycker att kroppen ska få hantera sjukdomar själv och på så vis få stärkt immunförsvar.
    Men!
    När man är gravid är det annorlunda. En influensa kan vara riktigt skadlig för barnet.
    Och vaccinet är inte "något man normalt inte skulle få i sig". Det bygger på samma virusstam som den riktiga influensan, men i mindre dos så att immunförsvaret bildar antikroppar.
    Får man symptom av det beror det bara på att man fått en lindrig variant och att immunförsvaret jobbar för fullt.
    Och att få ont i armen någon dag måste väl ändå vara mindre allvarligt än att få en lunginflammation som kan leda till att barnet skadas?
    Som tur är får alla göra som de vill. Och de flesta som inte vaccinerar sig kommer säkert att klara sig galant. Jag tycker bara att det är synd om man grundar sitt beslut på myter och antaganden...
    jag har fått höra att om man vaccinerade sig förra året så behöver man inte göra det igen...har det ändrats igen??? Jag fick mini influensa under en dag...Fick ont i kroppen o hade feber, frös o ja allt det där men kände bara av det eftermiddagen efter jag vaccinerat mig sen var jag som vanligt igen....Då sa en jag känner som är sjuksköterska vilken tur att du vaccinerade dig, för om du blev så pass dålig av vaccinet tänkt vad som hänt om du fått riktiga influensan.... 
  • skalbagge

Åh jag börjar bli så himla nervös inför RUL!!!! 2 december närmar sig med stormsteg, kul, spännande men också jättenervöst!!!

Någon mer som är nervös inför RUL?

Jag får såna jobbiga tankar ibland, tänk om inte allt är som det ska!!

Skulle vara skönt att höra hur ni andra känner?

• jakeline
    skalbagge skrev 2010-11-21 15:01:51 följande:
    Åh jag börjar bli så himla nervös inför RUL!!!! 2 december närmar sig med stormsteg, kul, spännande men också jättenervöst!!!

Förra gången kommer jag ihåg att det var med så där skräckblandad förtjusning man gick in i undersökningsrummet, men väl där rann tårarna och allt var bra. Är inte så nervös den här gången. längtar bara som en liten toka!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • solouniko
    skalbagge skrev 2010-11-21 15:01:51 följande:

Vi har också UL 2a december. Är med liiite orolig eftersom jag inte alls känner mig gravid och typ aldrig gjort Sist mådde jag sååå dåligt och nu har jag mått jättebra hela tiden, dock tror jag att jag börjat känna lite småfladder i bebismagen på senaste. Så jag hoppas det finns en liten bebis där iallafall
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • skalbagge

Jag tycker mig ju oxå känna fladder emellanåt men ibland blir jag tveksam om det är det jag känner eller om det är något annat!

Hoppas hoppas hoppas allt är bra, det är min enda önskan just nu! Kan inte tänka på annat än det lilla livet i magenHjärta

• Mary

Jag har också börjat känna lite "fladder" eller "bubbel" eller vad man nu ska säga... Det är svårt att avgöra om det är bebis man känner, men man får hoppas :)

• Sofi 79

Här är en till som undrar om det inte bökar där inne i magen trots allt. Trodde jag skulle känna igen känslan från förra gången, men är lika osäker nu som då.
    Blir lite full i skratt när jag tänker på alla filmer där de liksom stannar upp, lägger handen på magen och ler så där hemlighetsfullt eller brister ut i skrattblandade tårar. Som att första gången man känner något så är det helt glasklart.
    Så är det inte för mig i alla fall...