• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • JosefineK
    Lovelyness skrev 2010-11-23 09:19:58 följande:
    Jag låg på rygg igår och koncentrerade mig men icke! Jag försöker nog idag igen, skam den som ger sig Flört
    Pröva att sitta en làngre stund i soffan làtt framàtlutad (sà att magen "klàms" lite) sà kan det hànda att du kànner nàgot efter en stund.
    Det funkar för mig iallafall, det àr som han stökar runt dàr inne för att sàga "sluta knö!" 
  • down under
    skalbagge skrev 2010-11-23 06:43:22 följande:
    Va spännande, lägg gärna in bild sen om du har lust att dela med digDrömmer

Men vad gör du uppe klockan 4 på natten, kan du inte sova eller jobbar du på bageri, hihi?
    Ja det ska jag göra!
    Jag är i Florida på semester så det e lite tidsskillnad bara..Glad  klockan var bara 22 här...
    Nu e klockan halv åtta..tre o en halv timme kvar..spännande!
    Blev inte så mycket sömn för mig inatt..
  • Lovelyness
    JosefineK skrev 2010-11-23 12:34:57 följande:Flört
    Pröva att sitta en làngre stund i soffan làtt framàtlutad (sà att magen "klàms" lite) sà kan det hànda att du kànner nàgot efter en stund.
    Det funkar för mig iallafall, det àr som han stökar runt dàr inne för att sàga "sluta knö!" 
    Tack för tipset, Im on it! Nu när du säger det så har jag faktiskt känt något för typ vecka sen när jag satt exakt så. Då kändes det lite som ett magkurr fast ändå inte...

Jag gillar att sitta såhär så det passar mig bra  Flört
  • JosefineK
    Lovelyness skrev 2010-11-23 13:54:21 följande:
    Tack för tipset, Im on it! Nu när du säger det så har jag faktiskt känt något för typ vecka sen när jag satt exakt så. Då kändes det lite som ett magkurr fast ändå inte...

Jag gillar att sitta såhär så det passar mig bra  Flört
    Testa!
    Jo det àr ju oftast sà det kànns till en bòrjan som ett magkurr fast utan vare sig ett kurr eller en fis efteràt
  • Fröken Löken

Alltså nu är jag lite smått förvirrad!

Allt såg bra ut, en livlig liten krabat! Men tydligen är jag inte så långt gången som jag trott. Bm trodde v 16 nu, det är ju två veckor!!!! Nytt datum ev 10 maj, det är 8 dagar... Nån som hänger med?
    Någon som kan hjälpa mig reda ut det.
    Senaste mens 26 juli.
    Positivt test 24 augusti, BIM -1 enligt mig.
    Det betyder ju att jag testade positivt typ innan jag nästan ens var gravid!!!
    FattAr ingenting...

• Kottemor

Idag fick vi äntligen veta...

Moderkaksprovet var bra och vår bebis har inte kromosomavvikelse 21,18 eller 13...

det har varit så fruktansvärt att gå och vänta och jag har varit totalt knäckt!
    Men nu ska även jag njuta och låta mig få känna mig gravid!!

Så nu hänger jag på  er  här igen 

• skalbagge
    Fröken Löken skrev 2010-11-23 16:29:00 följande:
    Alltså nu är jag lite smått förvirrad!

Allt såg bra ut, en livlig liten krabat! Men tydligen är jag inte så långt gången som jag trott. Bm trodde v 16 nu, det är ju två veckor!!!! Nytt datum ev 10 maj, det är 8 dagar... Nån som hänger med?
    Någon som kan hjälpa mig reda ut det.
    Senaste mens 26 juli.
    Positivt test 24 augusti, BIM -1 enligt mig.
    Det betyder ju att jag testade positivt typ innan jag nästan ens var gravid!!!
    FattAr ingenting...
    Hmmm, jag kan tyvärr inte hjälpa dig att reda ut det, men förstår att du är förvirrad!!! Skönt att allt såg bra ut och eftersom det gjorde det så är det väl bara att gilla läget och backa två veckor. Men förstår att det känns konstigt, men du behöver väl inte vara orolig om allt var bra, det måste dom väl sagt?
  • Fröken Löken
    Kottemor skrev 2010-11-23 17:15:29 följande:
    Idag fick vi äntligen veta...

Moderkaksprovet var bra och vår bebis har inte kromosomavvikelse 21,18 eller 13...

det har varit så fruktansvärt att gå och vänta och jag har varit totalt knäckt!
    Men nu ska även jag njuta och låta mig få känna mig gravid!!

Så nu hänger jag på  er  här igen 
    vad skönt för er!!
  • Fröken Löken
    skalbagge skrev 2010-11-23 17:32:38 följande:
    Hmmm, jag kan tyvärr inte hjälpa dig att reda ut det, men förstår att du är förvirrad!!! Skönt att allt såg bra ut och eftersom det gjorde det så är det väl bara att gilla läget och backa två veckor. Men förstår att det känns konstigt, men du behöver väl inte vara orolig om allt var bra, det måste dom väl sagt?
    jo det såg bra ut och hon sa att den var så pass livlig så den är säkert som den ska!
    Vi ska dit igen den 14 dec för att mäta färdigt, hon kunde inte se alla organ och så! Men hon tyckte att hon såg "korset" i hjärtat!

Men som sagt, det är ju bara att gilla läget, den kommer ju ändå när den vill! :)

Jag uppdaterar inte BF förrän vi vet säkert efter den 14 dec!
  • skalbagge
    Fröken Löken skrev 2010-11-23 17:58:51 följande:
    jo det såg bra ut och hon sa att den var så pass livlig så den är säkert som den ska!
    Vi ska dit igen den 14 dec för att mäta färdigt, hon kunde inte se alla organ och så! Men hon tyckte att hon såg "korset" i hjärtat!

Men som sagt, det är ju bara att gilla läget, den kommer ju ändå när den vill! :)

Jag uppdaterar inte BF förrän vi vet säkert efter den 14 dec!
    Vàd menas med "korset" i hjärtat? Skönt att ni får komma tillbaka snart igen och se igen! Om lite mer än en vecka är det min tur (2 dec), längtar!!! Var du nervös innan, vågade du titta eller blundade du?